Z tych dwoch schematow mozna chyba wyczaic co jak jest popadlaczane
i tego schematu.
http://elektron.pol.lublin.pl/users/...ble/isooem.htm
Z tych dwoch schematow mozna chyba wyczaic co jak jest popadlaczane
i tego schematu.
http://elektron.pol.lublin.pl/users/...ble/isooem.htm
poszedlem oblukac to jeszcze raz
wiec kostka od zasilania :
pin 1) pilot (zle zanotowalem a nie ide 2 raz bo zimno)
pin 2) masa pilota (czerwony) spiety z bialym
pin 3) Napiecie +12 volt pod stacyjke po przekreceniu kluczyka (pomarancz ) kabel przecięty
pin 4) Napiecie +12 volt pod stacyjke stały (czerwony)
pin 5) antenka (zielono-czerwony)
pin 6) podswietlenie zólto-czarny
pin 7) 12 volt (czerowny) spiety z pomaranczowym
pin 8) masa (czarny)
cos tu nie gra![]()
Nieźle ktoś namieszał z tymi kablami. Na zdjęciu nie widzę wszystkiego ale, pomarańcz z pinu 3 został ucięty i połączony z pinem 7, a ucięty czerwony z pinu 7 włazi do tego kikuta z taśmy izolacyjnej, z drugiej strony wychodzą chyba dwa czerwone, które nie wiem gdzie idąCzerwony z pinu 4 jest złączony z kablem z pinu 7 tak?
Ciężko będzie dojść do ładu. Przede wszystkim musisz sprawdzić na których kablach i w którym momencie pojawia się +12V, miernikiem albo żarówką 12V.
Kenwood nie pamięta ustawień, więc musisz do pinu 4 w radiu doprowadzić +12V, które będzie ciągle, nawet po wyłączeniu stacyjki, a do pinu 7 podłączyć +12V też na stałe, albo po stacyjce.
Czyli 7 mowinna byc podlaczona do acu.
a 4 z racji tego ze nie pamieta ustawien tez do acu.
Chce aby radio bylo mozna uruchomic bez przekrecania kluczyka w pozycje MAR. Pytanie czy acu bedzie przez to tracilo na pojemnosci? czy prawie herezje.
edit:
Wiem ze sa rozne konfiguracje polaczanie radio
w zaleznosci od pinu 3 4 i 7 .
Co gdzie podlaczyc w sytuacji radio startuje i zamyka sie z przekreceniem kluczyka .
Radio dziala caly czas bez kluczyka w statyjce?
To Zdjecie przedstawia ISO kabla z kenwooda
Ostatnio edytowane przez odzi ; 06-02-2011 o 21:02
Do pinów 4 i 7 w radiu +12V na stałe (aku), wtedy radio włączymy zawsze, niazależnie od pozycji kluczyka w stacyjce. Można te piny połączyc razem i doprowadzic zasilanie do nich jednym kablem.
Jeżeli radio ma funkcję logiki zapłonu to pin 4 podłącza się po stacyjce, a pin 7 na stałe do +12V. Wtedy radio można włączac/wyłączac kluczykiem w stacyjce, ale jednocześnie jest możliwośc włączenia radia przy wyłączonym kluczyku.
wiec do czego sluzy pin 3
pin 4
pin 7
Bo juz sie pogumilem
pin 4 odpowiada za mozliwosc wlaczenia radia. Jesli podlaczymy do acu to mozna uruchmonic radio nawet w przypadku kiedy nie ma kluczyka w stacyjce. Radio sie nie wlacza automatycznie po przekreceniu stacujki.?
Jesli podlaczymy do stacyjki to bedzie sie wlaczalo automatycznie podczas przekrecenia kluczyka w pozycje MAR.
pin 7 potrzymuje pamiec radia tzn (stacje itp) dlatego musi byc z acu bo w innym przypadku za kazdym razem ustawienia by ginely.?
jak by radio pamietalo ustawienia, to mozna by polaczyc pin po statyjce.
Ostatnio edytowane przez odzi ; 07-02-2011 o 13:33
No przecież masz opisane tutaj:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/...ble/isooem.htm
W zależności od wersji pin 3 : +12V po stacyjce, albo kabel od magistrali CAN A.
Znajdź sobie najlepiej schemat instalacji, będzie łatwiej zidentyfikować kable po kolorach.
Nie wiem ale wymiekam w temacie
Dalej nei wiem co te 3 piny robia i z czym to sie grycie. Z waszych odpowiedzi wyciagam sprzeczne wnioski.
Nie sugeruj się wyglądem standardowej kostki ISO. W twoim samochodzie jest instalacja pod fabryczne radio, stąd te kable na pinach 1, 2, 3. W typowym ISO piny 1, 2, 3 są puste.
Ktoś już instalował radio niefabryczne w tym aucie, stąd te przeróbki w kablach, jednak nie jestem w stanie stwierdzić czy są zrobione poprawnie. Na pierwszy rzut oka wygląda to mało profesjonalnie.
Na pewno wielu posiadaczy 156 wymieniało radia w swoich autach i mogliby coś doradzić, no ale puki co cisza w temacie panuje![]()