Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Akumulator JTD - dużo elektryki

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Prezes_07
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec/Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    159

    Domyślnie Akumulator JTD - dużo elektryki

    Witam, pytanko mam takie:

    wymieniam akumulator, miałem oryginał, jego wymiary to 35cm - długość 20cm - wysokość i 18cm - szerokość.

    Jeszcze nie wiem jaki kupię, ale o takich wymiarach na pewno, klema + z prawej strony, wszystko ładnie pięknie ale... jakie on ma mieć parametry?? serwis niby podaje do 2.4 JTD 74 mAh. Wszystko fajnie tylko ja mam wersję najbogatrzą tzn. pełna elektryka siedzień, podgrzewane, z pamięcią, navi, webasto, wzmacniacz z sooboferami w półce. Dosyć sporo elektryki, a oryginalny był 100 mAh, czym się sugerować??

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Zasadniczo im większy tym lepszy, 100Ah na pewno będzie lepszy w JTDku. Tylko, oczywiście, będzie też droższy .

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Prezes_07
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec/Suwałki
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 115 KM
    Postów
    159

    Domyślnie

    Cena nie gra roli :-) to jest bella, ją się kocha a nie oszczędza na niej :-) a ona to wynagrodzi! :-)

  4. #4
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Aku musi być dobrane do alternatora a jak kupisz za duży to nie będzie on daładowywał i w końcu aku będzi traciło swoje wartości, w każdym sklepie dopasują ci odpowiedni,a wyposażenie elektryczne auta ma tylko i wyłącznie wpływ na czas pracy akumulatora bez włączonego silnika czyli im więcej sie bawisz tym szybciej rozładujesz.

  5. #5
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    leszek przestań szerzyć takie głupoty... nie ma czegoś takiego jak dobranie pojemności do alternatora, od tego jest regulator napięcia. nie rozpowszechniaj jakichś utartych mitów.

    ładowanie aku to CC-CV czyli stały prąd (do osiągnięcia jakiegoś progu napięcia lub max. prądu ładowania akumulatora) a później stałe napięcie na zaciskach czyli 14,4, wszystkie to obostrzenia gwarantuje regulator.

  6. #6
    leszekbodzio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter1984 Zobacz post
    leszek przestań szerzyć takie głupoty... nie ma czegoś takiego jak dobranie pojemności do alternatora, od tego jest regulator napięcia. nie rozpowszechniaj jakichś utartych mitów.

    ładowanie aku to CC-CV czyli stały prąd (do osiągnięcia jakiegoś progu napięcia lub max. prądu ładowania akumulatora) a później stałe napięcie na zaciskach czyli 14,4, wszystkie to obostrzenia gwarantuje regulator.
    Tak to dlaczego są różne akumulatory dla biedniejszych i bogatszych, aku zawsze dobiera się do danego silnika.
    A taki którzy twierdzą że im większy tym lepszy a szczególnie do diesla też znam bo mój teść ma 150Ah w pasacie 1,9 i co trzy lata szmelc bo nie trzyma.

    1. Czy można stosować akumulator o znacznie większej pojemności niż zaleca producent, jeśli wymiarami się zmieści? Generalnie można, tylko trzeba zastanowić się - po co. Producent obliczył jaka pojemność będzie optymalna do konkretnego modelu i nawet jeśli oszczędnościowo wyposażył auto w mniejszy (choć wystarczający) akumulator, to ze względów ekonomicznych sensowne będzie zastosowanie akumulatora co najwyżej o jeden stopień większy niż fabryczny (np. zamiast 45 Ah - 50 Ah).

      Jeżeli z akumulatorem nie mamy żadnych problemów, to zastosowanie dużo większego akumulatora nie pociągnie żadnych negatywnych skutków (oprócz jego wyższej ceny w momencie zakupu). Wręcz przeciwnie - większy akumulator na srogim mrozie zapewni większy zapas pojemności i ułatwi rozruch. Jeśli natomiast z akumulatorem miewamy kłopoty, to znaczy że mamy ujemny bilans energetyczny w samochodzie (zakładając oczywiście, że mamy sprawną instalację elektryczną i sam akumulator) i większa pojemność akumulatora problemu nie rozwiąże. Bilans elektrycznego w aucie, zależy od wielu czynników: czy jeździmy na światłach, czy auto jest użytkowane na krótkich odcinkach czy w trasie (jak często następuje rozruch silnika), od temperatur (czy auto jest garażowane lub czy są duże mrozy), czy w aucie są dodatkowe urządzenia popierające znaczne ilości energii (system audio, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szybami, lusterkami, szyberdachem, fotelami, ogrzewanie lusterek, foteli itd.). W przypadku, gdy prądu brakuje nie uciekniemy od doładowywania akumulatora zewnętrzną ładowarką. Większy akumulator teoretycznie mógłby wydłużyć okresy pomiędzy kolejnymi ładowaniami, ale istnieje ryzyko, że będzie on ciągle niedoładowany. Taki stan grozi zasiarczeniem akumulatora - straci on część pojemności.
      Jeśli ktoś musi mieć większy akumulator właśnie ze względu na np.: prądożerny zestaw audio to musi zadbać o systematyczne doładowywanie akumulatora, aby ten miał szansę służyć jak najdłużej.
    Ostatnio edytowane przez leszekbodzio ; 15-02-2011 o 11:49

  7. #7
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    a ile byś chciał taki aku ? 3 lata to i tak dobrze wystarczy 1 rozładować dobrze aku by stracił nawet ponad połowę swojej pojemności. a to co przekopiowałeś z www.akumulatory.auto.pl/porady przeczy twojej idei.

    i nie sprzeczaj się znam specyfikę akumulatorów.

    bogatsze wersje... hmmm pomyślmy:
    alfa 100A altek - aku 100Ah
    golf 140A altek - aku 61Ah

    i gdzie tu spójność ?

  8. #8
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Zasadniczo im większy tym lepszy, 100Ah na pewno będzie lepszy w JTDku. Tylko, oczywiście, będzie też droższy .
    to może od razu niech zapierdzieli z Kamaza...
    przy chipowaniu 1.9 jtd też się wyciąga ile tylko się da ??

    panują zasady że przy doborze akumulatora jest +/- 10% tolerancji względem oryginału... dlaczego?? hmmm...jeżeli akumulator będzie miał większą pojemność od zalecanej przez producenta samochodu,to będzie on cały czas niedoładowany i szybko ulegnie uszkodzeniu.Od naładowania akumulatora zależy też jego prąd rozruchowy - im mniej naładowany,tym mniejszy prąd rozruchowy.
    Ale faktem jest że watro kupić ten który ma większy prąd rozruchowy bo im większy prąd rozruchowy,tym krócej kręcimy rozrusznikiem i mniej pobieramy prądu z akumulatora,a co za tym idzie,czas ładowania podczas jazdyjest krótszy.

    po to producent aut obliczał i myślał na dym ażeby to jakoś logicznie i optymalnie działało nie po to żeby ktoś sobie wkładał prawie 2razy większe pojemności

  9. #9
    Klimasjacek
    Gość

    Domyślnie Aku

    Witajcie
    Tak apropo aku kolego sprawdź połączenie masy silnika z nadwoziem, miałem problem z aku wymieniłem na nowy i się wyladował po czasie. Doładowywałem a on się wyładowywał a z czasem zaczeły się dziać cuda w autku. Masa do nadwosia jest mocowana do poduszki, a pomiędzy poduszką a kablem masy jest metalowy uchwyt. Dobrze jest go wymontować, wyszlifować do białego i zakonserwować czymś co przewodzi prąd.
    Sprawdź to bo warto!! Nie dużo pracy ale zapewne mniej kłopotów.

  10. #10
    piter1984
    Gość

    Domyślnie

    ale czekaj od czego zależy to niedoładowanie ? ah tak. od napięcia. a co jest odpowiedzialne napięcie ? regulator napięcia.

    ludzie zrozumcie czasy niedoładowania minęły wraz z prądnicami w maluchach. nie głoście herezji powtarzając utarte stereotypy.

    w instalacjach car audio daje się więcej aku + kondensatory i jak się teraz na nie patrzy ?

Podobne wątki

  1. Awaria elektryki
    Utworzone przez Darexik w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-09-2015, 08:55
  2. Awaria elektryki
    Utworzone przez Bergmann w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 21:29
  3. awaria elektryki.... :/
    Utworzone przez alficzek w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-12-2014, 18:36
  4. [155] Bezpieczniki, reszta elektryki
    Utworzone przez Dawid_S w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 11:52
  5. [146] Schemt elektryki
    Utworzone przez floweer16 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-02-2012, 17:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory