Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Strzelający automat 4HP20

  1. #1
    Nikifor
    Gość

    Domyślnie Strzelający automat 4HP20

    Witam.
    Przejrzałem forum ale nie natrafiłem na podobny temat,więc postanowiłem założyć wątek.
    Jakiś czas temu pojawił się u mnie problem ze skrzynią automatyczną.
    Po wybraniu biegu i dodaniu gazu skrzynia "zastanawia się" chwilę po czym samochód rusza ale bardzo ociężale, przy czym ze skrzyni wydobywają się trzaski które są silniejsze i częstsze przy energiczniejszym dodaniu gazu. Sprawia to wrażenie jakby nie skrzynia nie mogła wpiąć biegu. Objawy te są znacznie słabsze gdy silnik jest rozgrzany (wtedy czasem nawet nie występują). Z zauważalnych objawów zaobserwowałem ogromny spadek mocy, tak jakby była ona gubiona gdzieś w skrzyni, silnik nie wkręca się szybko na obroty (na postoju nie mam z tym problemu). Poza tym nie występuje to przy biegu wstecznym. w tym przypadku po wybraniu biegu i dodaniu gazu samochód od razu się wyrywa.
    Co może być przyczyną? czy konieczny jest tu remont skrzyni czy może to tylko jakaś drobna usterka która wpływa niekorzystnie na całość? choć przy moim szczęściu raczej nie mam co liczyć na to.
    Tak na marginesie czy niski poziom oleju w skrzyni mógłby być przyczyną takich objawów (może to wynika z braku odpowiedniego ciśnienia)? nie mogę też znaleźć miarki poziomu oleju w skrzyni (powinna być z przodu wg. książki, tymczasem tam jest gładka powierzchnia na obudowie, chyba, że źle patrzę.
    Bardzo proszę o pomoc, jakieś podpowiedzi, może ktoś miał coś podobnego.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Moja skrzynia też nie ma bagnetu, ma miejsce na bagnet serwisowy. W alfach 4HP20 została tego pozbawiona. Wymieniałeś kiedyś olej w skrzyni?? Ja bym od tego zaczął. Ale jeśli słychać trzaski to ciężki temat, przy kiepskim ciśnieniu skrzynia komunikuje przegrzaniem na desce. Zaświeca ci się kontrolka od skrzyni?? I czy masz w ogóle sprawną kontrolkę,spotkałem już kilka aut z odpiętą przez poprzedniego właściciela. Jeśli masz trzaski to może sprzęgło hydrokinetyczne się kończy.
    Jaki masz przebieg w aucie??
    A i przede wszystkim to nie jeździłbym tym auta, bo można więcej szkód narobić.
    Skoro wsteczny działa to znaczy, że pompa napędzająca skrzynię działa.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  3. #3
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Jeżeli po uruchomieniu auta i zmianie biegu z P na D lub R slychac delikatnie wycie to stawiałbym na pompę olejową skrzyni. Może być też problem z zaworami. NA początek sprawdź olej, bo to najłatwiej i najtaniej. Jak to zrobić? Zerknij na forum, parę tematów było o tym i to stosunkowo niedawno.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Wg instrukcji do 4HP20, którą posiadam to Twoje objawy wskazuja na niski poziom oleju w skrzyni...

    ---------------------------------------
    Oil level too low
    This can result in:
    – Engine over-revving or no power flow in curves or when starting from a stop
    – Valve chatter due to air pockets in the oil
    – General malfunctions
    Among other things, burned clutches can be the result.
    ===============================

  5. #5
    Nikifor
    Gość

    Domyślnie

    Dziś zabrałem się za sprawdzenie Waszych sugestii a tu kolejny zonk. Bella postała sobie trzy miesiące nieużywana i dziś przywitała mnie rozładowanym akumulatorkiem. Cóż robić? Podładowałem i odpaliłem a tu kolejna niespodzianka. Silnik reaguje na naciśniecie pedału gazu tylko w minimalny sposób tzn pracuje tylko na wolnych obrotach tak ok. 750/min a po wciśnięciu zbiera się bardzo powoli ale tylko do nieco ponad 1000 rpm czyli praktycznie prawie wcale. Pomyślałem sobie ok. mróz, długo stoi, może była jakaś wilgoć w przepustnicy i przymarzła. Silnik pochodził z godzinkę wszystko się ładnie ogrzało wentylator chłodnicy włączył się kilka razy przy 90 stopniach czyli wszystko fajnie ale... sinik dalej nie reaguje za bardzo na naciskanie pedału. Potencjometr? To chyba mało prawdopodobne bo z tego co wiem to jest podwójny. A może jednak przepustnica? ale dlaczego przecież nic wcześniej się nie działo. A może jednak winowajca jest gdzie indziej? Może jakieś podpowiedzi? Będę niezmiernie wdzięczny Tak na marginesie może jest ktoś z Przemyśla kto posiada interface do zdiagnozowania? Nie uśmiecha mi się teraz za bardzo lawecić bellę do serwisu fiata. Wolałbym jednak najpierw wiedzieć choćby mniej więcej na czym stoję.

  6. #6
    Nikifor
    Gość

    Domyślnie

    Problem z obrotami rozwiązany. Odpiąłem przepływkę, zrobiłem reset 90/90 i odpaliłem z wciśniętym pedałem hamulca. Za pierwszym razem reset nie pomógł - odpalałem bez dotykania jakiegokolwiek pedału - nie wiem czy to ma znaczenie, czy tylko kwestia przypadku. po wszystkim podpiąłem przepływkę i bez problemu uruchamia się właściwie.n Teraz pasowało by mi podpiąć się pod komputer i przejrzeć co w belli siedzi. no i olej w skrzyni wymienić. Zobaczymy co będzie dalej.

Podobne wątki

  1. 4HP20 automat szarpie przy redukcji 3.0v6
    Utworzone przez Cossi86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 18:41
  2. Automat za wcześnie zmienia biegi 4HP20
    Utworzone przez kapselek w dziale 166
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 20-07-2012, 21:17
  3. Strzelający ogranicznik
    Utworzone przez grubys w dziale 147
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 19:59
  4. Siłownik wysprzęglik sprzęgła automat 3.0 V6 4HP20
    Utworzone przez zgrad w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2011, 16:38
  5. Automat 4HP20 i stycznik pedału hamulca
    Utworzone przez feecle w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-07-2011, 16:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory