Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: 1.4 kilka problemów z elektryką.

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    może było już kiedyś mieszane w obrotomierzu. W obrotomierzu jest śrubka potencjometru, może ktoś się nią już bawił i mu nie poszło i przekłamuje. Gdzieś niżej jest cały temat poświęcony kombinacjom związanym z niechodzącym obrotomierzem i przy okazji są podane prędkości obrotowe z prędkościami w km żeby można było wystroić budzik U mnie ta śrubka jest "zaklejona jakimś przeźroczystym klejem".
    NO TO WPADŁEM...

  2. #12
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    ja swojego bede stroil na diagnoskopie zobaczymy co z tego bedzie rezulataty w pon

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cin123
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    ok. Św. Katarzyny i ok. Henrykowa
    Auto
    33 1.4iel 1992r
    Postów
    88

    Domyślnie

    ten czujnik prędkości jest wciśnięty i zabezpieczony pierścieniem i z reguły zawalony błotem. jak podniesiesz auto to dojście jest dobre. czujnik jest na górze skrzyni (ciasno siedzi).

  4. #14
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciejbydg_87 Zobacz post
    kolego ale czujnik od prędkości rozumiem ?? ja wciąż próbuje dojśc gdzie jest czujnik od obrotów bo u mnie mocno zaniża -zawsze pokazuje 1/3 - 1/4 aktualnych obrotów - gdzies jest za duży opór tylko nie wiem gdzie
    nie ma czegos takiego jak czujnik obrotow, obroty sa brane z cewki

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    OK, dzięki za wszystkie wskazówki. Jak na razie rozwiązałem problem z sondom, już jest, spalanie takie samo jak było gdyby kogoś interesowało to. Z drugiej strony nie do końca wiem czy ta sonda działa Z przekaźnikiem nie walczę na razie, i tak muszę rozebrać dechę za jakiś czas to przy okazji i to się zrobi. Termostat jak był tak jest dalej, czekam dalej na części. Obroty chodzą już normalnie, zmieniłem kroka i jest ok, przy okazji przeczyściłem przepustnice. To zastanawiające ile tam się śmieci potrafi zebrać w postaci jakiegoś oleistego smaro szlamu Kontrolka od ładowania ma chyba swój własny świat, im zimniej i bardziej wilgotno tym mniej problemów robi jak pada gaśnie bez problemu od ręki Podobnie jest z drzwiami kierowcy, stara sponiewierana uszczelka została wymieniona na całą i muszę "odpowiednio" zamknąć drzwi żeby zamek się normalnie zamknął. Odpowiednio nie znaczy zawsze trzasnąć, czasami lekko, czasami mocno dziwne to 33 w 75 nie ma takich rzeczy Ze śmiesznych akcji mogę wspomnieć o ciężko chodzącej szybie pasażera, przesmarowałem mechanizm, prowadnice i jest lepiej ale automatycznie przestała w ogóle chodzić szyba od strony kierowcy. Może to zależy od fazy zaćmienia księżyca, kto to wie?????

    Aktualizacja
    Z termostatem walka zakończona, wariacje z temperaturą były związane właśnie z zawieszonym termostatem. Włożony nowy, problem zniknął i cieplutko w aucie. Wentylator zaczął się włączać bez problemu, winny był trafiony czujnik. Wkracza do akcji po 90 stopniach i wcale nie robi wielkiego zamieszania jak to ktoś wcześniej określił.
    Co do prędkościomierza. Rozebrałem obydwa zrobiłem hybrydę i co ciekawe, kontrolki świecą prawie wszystkie tak jak mają świecić, oprócz wspomnianej od kierunkowskazu i od ręcznego. Prędkościomierz nie działa w ogóle ale sam zegar jest sprawny, więc to wina czujnika albo jakiś problem z przewodem/ami. I tu pytanie, ile przewodów wychodzi z czujnika w skrzyni???
    Od strony komory silnika, po wyjęciu góry filtra powietrza i rury idącej do kolektora udało mi się dosięgnąć ten czujnik. Wyciągnąłem go ze skrzyni, niestety był na smyczy bo nie mogłem odpiąć wsuwki jedną ręką. Na czuja wyczyściłem go ile byłem w stanie i trafił na miejsce. Nie dało to nic.
    Ma ktoś może jakiś schemat jak idzie/ą przewód od tego czujnika do zegara i w którą kostkę. Przy okazji to chyba szukam czujnika prędkości, sprawnego!!!!! do skrzyni więc jeśli ktoś ma to proszę o info z ceną.
    Z okazji tego ze rozebrałem zegary na kawałki. Gdzieś był ruszony temat wskaźnika kilometrów dziennych, który nie chce się skasować ( wyzerować). U mnie też był ten problem. Z czym to jest związane? Mechanizm odpowiedzialny za to ma dość prostą konstrukcję i jedną małą wadę, koła z cyframi mają z boku małe owale które są naciskane przez dźwigienki kasownika, wszystko działa ok chyba że trafimy na coś w rodzaju martwego punktu takiego owala na więcej niż jednym kółku. Po prostu dźwigienki nie są w stanie przesunąć kółek ponieważ opierają się na szczytach owali. Dźwigienki są dość sztywne w jednym rzędzie więc się zawieszają i lipa. Opis jest pewnie średnio jasny ale jako że jedyne wyjście jakie widzę to rozebranie zegara i wyjęcie prędkościomierza to po wywaleniu wszystkiego na wierzch wszystko będzie jasne. Do zresetowania najłatwiej będzie ściągnąć sam wskaźnik kilometrów, jest on w osobnej "obudowie" zamocowany na zatrzasku z całą resztą. Po wyciągnięciu każdy będzie wiedział co i jak. Po całej operacji włożyć i kasować do następnego zawieszenia.
    Ostatnio edytowane przez GUNIOZAUR ; 20-01-2011 o 20:22 Powód: Aktualizacja.
    NO TO WPADŁEM...

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    Dorzucam kolejny problem z elektryką
    Mianowicie chodzi o podnośniki szyb. Wspominałem o nim wcześniej ale teraz to już jest duży problem a nie mały. Co się dzieje: Szyba lewa da się opuścić jedynie z przełącznika od strony kierowcy do tego opuszcza się w takim tempie że aż się łezka kręci w oku na myśl o korbce. Przesmarowałem wszystko co się dało i jest lepiej ale dalej czas opuszczania można mierzyć kalendarzem. Szyba od kierowcy w ogóle ostatnio nie chce się opuszczać, czasami miała zaskoki i się dało ją opuścić ale żeby nie było jak w bajce to tylko do połowy, jak chciałem jeszcze to strasznie coś się tam buntowało, jak by coś przeskakiwało czy coś takiego więc pewnie cały mechanizm jest do wymiany. Dziwne jest to że przestała chodzić właśnie w tym samym czasie kiedy rozebrałem prawe drzwi żeby przesmarować prowadnice i mechanizm. Ma ktoś jakiś pomysł co do szyby pasażera??? Jakiś schemacik kabelków bo to pewnie z ich powodu coś nie działa. Klawisz od pasażera jest ok, mam dwa i żaden nie chce się dogadać z podnośnikiem szyby.
    Ostatnio edytowane przez GUNIOZAUR ; 31-01-2011 o 23:42
    NO TO WPADŁEM...

  7. #17
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    Cytat Napisał GUNIOZAUR Zobacz post
    Dorzucam kolejny problem z elektryką
    Mianowicie chodzi o podnośniki szyb. Wspominałem o nim wcześniej ale teraz to już jest duży problem a nie mały. Co się dzieje: Szyba lewa da się opuścić jedynie z przełącznika od strony kierowcy do tego opuszcza się w takim tempie że aż się łezka kręci w oku na myśl o korbce. Przesmarowałem wszystko co się dało i jest lepiej ale dalej czas opuszczania można mierzyć kalendarzem. Szyba od kierowcy w ogóle ostatnio nie chce się opuszczać, czasami miała zaskoki i się dało ją opuścić ale żeby nie było jak w bajce to tylko do połowy, jak chciałem jeszcze to strasznie coś się tam buntowało, jak by coś przeskakiwało czy coś takiego więc pewnie cały mechanizm jest do wymiany. Dziwne jest to że przestała chodzić właśnie w tym samym czasie kiedy rozebrałem prawe drzwi żeby przesmarować prowadnice i mechanizm. Ma ktoś jakiś pomysł co do szyby pasażera??? Jakiś schemacik kabelków bo to pewnie z ich powodu coś nie działa. Klawisz od pasażera jest ok, mam dwa i żaden nie chce się dogadać z podnośnikiem szyby.
    ja mialem problem z b zasyfionym komutatorem rozbierales silniczki?
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    Witam. Nowy problem: POMPA PALIWA!!!! Nie chodzi po przekręceniu kluczyka w stacyjce no i co oczywiste, rakieta nie pali. Okoliczności: Tankuję, odpalam, przejeżdżam 10m gaśnie..., zero reakcji po kilku przekręceniach kluczyka.
    Bezpieczniki wszystkie całe, przekaźnik główny jest ok, styki przeczyszczone, bezpiecznik w nim cały, przekaźnik pompy paliwa - brak nie ma go w gnieździe na ściance, włożyłem w gniazdo przekaźnik dalej brak reakcji. Wszystkie możliwe kostki rozłożone i złożone, łącznie z kostką od stacyjki. Próbowałem sprawdzić czy jest napięcie na pompie i wskazywałby na to że nie ma. Awarie pompy raczej wykluczam ponieważ nic się z nią nigdy nie działo. Autko paliło do tej pory bez problemów nawet w mega mrozy.
    Jakieś pomysły?
    NO TO WPADŁEM...

  9. #19
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    syst wtryskowy bosch czy magnetka?
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    Marelli... a właściwie z tego co się doszukałem to IAW Weber Amigas tyle razy Vin Ci wysyłałem że powinieneś wiedzieć lepiej ode mnie
    Ostatnio edytowane przez GUNIOZAUR ; 19-02-2011 o 18:29
    NO TO WPADŁEM...

Podobne wątki

  1. Kilka problemów z elektryką.
    Utworzone przez Whoocash w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-05-2014, 15:43
  2. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  3. Kilka drobnych problemów z elektryką - drzwi / szyba /
    Utworzone przez kobielczak w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-04-2013, 09:52
  4. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  5. [155] 3 pytania odnośnie problemów z elektryką 155
    Utworzone przez wojtekalfa155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory