Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 55

Temat: ogromny problem, dylematy przy kupnie

  1. #31
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Jak dla mnie to sie piescisz nie z tym samochodem, ale z samym soba!
    AR 146 to nie szczyt techniki, ale bardzo prosta konstrukcja (pomijam silnik). Sam nie wiesz co w niej siedzi, a dramatyzujesz i szukasz dziury w d...
    Nie wiesz jak odpowietrzyc sprzeglo wiec Twoje dywagacje na temat stanu auta sa zapewne niewiele warte.
    Ale... Zawieszenie (wahacze, tuleje czy lozyska) sa do tych samochodow poprostu tanie. Ja za lozyska na przod SKF-u zaplacilem po 40 zl za sztuke
    Tak jak pisali koledzy wahacze tez nie naleza do drogich. Szukasz na sile wad i jak mechanicy to wyczuja to zedra z Ciebie skore (tym bardziej, ze widac, ze o samochodzie i jego budowie masz mgliste pojecie).
    Halas na zakrecie to najprawdopodobniej sa wyzabkowane opony (kurcze... jak mozna jezdzic na zle napompowanych balonach?)
    Mam wrazenie, ze auto jest OK i potrzebuje malego wkladu (a jakie auto go nie potrzebuje?) i bedzie smigac.
    Jedz na stacje diagnostyczna, zaplac za badanie 100-150 zl i bedziesz wszystko wiedzial. Szarpaki, rolki i analizator spalin, oraz diagnosta w kanale powiedza Ci wszystko. Bo naprawde wrozysz z fusow...

    ------------
    Pofatygowalem sie, zeby skonczyc z wroga (germanska) propaganda!
    Ceny z Allegro:
    Wahacz przedni: Alfa od 85 zl, Golf 3 od 78 zl (wow... ale oszczednosc)
    Lozysko kola przedniego: Alfa od 49 zl, Golf od 30 zl... (oba z psa chyba... SKF w obu przypadkach okolo 90 zl)
    Klocki hamulcowe: Alfa od 30 zl, Golf od 58 zl (to nawet mnie zaskoczylo)
    Tlumik: Alfa (Boxer) 90 zl (http://allegro.pl/listing.php/search...&change_view=1), Golf od 100 zl (za koncowy tlumik)
    Przegub zew.: Alfa od 80 zl, Golf 3 od 48 zl
    Koncowka drazka kierowniczego: Alfa od 24 zl, Golf 3 od 17.50 zl
    Sonda lambda: Alfa 245 zl, Golf od 225 zl (dedykowane BOSCH do tych aut, a nie chinszczyzna)

    Wiec moze wloz w koncu miedzy bajki te przekonania jakie to czesci do AR sa drogie w porownaniu z golfami... blagam!!
    Ostatnio edytowane przez bartstep ; 25-02-2011 o 18:17
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

  2. #32
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie ma tragedii z tym bardzo złym stanem technicznym auta, chcesz dojechać na zdechniętym wysprzęgliku to zabierz w drogę ze 2 litry płynu hamulcowego i dolewaj co jakiś czas do zbiorniczka i staraj się jak najmniej używać sprzęgła

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #33
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polkowice
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.4 ie Alfa Romeo 145 1.4 boxer
    Postów
    179

    Domyślnie

    Dokładnie jak napisał bartspet. Kotś keidyś rozpuscił plotke że alfa to auto które wiecznie sie psuje a do cześci jest trudny dostęp albo sa bardzo drogie. Rzeczywistość jest zupełnie inna na allegro pełno jest alfa z przeznaczeniem na cześci. Jeżeli nei chcesz używanych kupujesz zamiennik w sklepie i czekasz max 3 i masz część. Budowa jest prosta ajk konstukcja cepa. Zawieszenie też prosty układ to nie jest jakieś nowe audi gdzie masz 3 czy 4 wachaczowe zawieszenie i remonto zaczyna sie od 300zł jedna stona ponieważ gumy sie nie wyemienn w wachaczu. tutaj kupujesz tuleje i gumy za 100 zl stona wymieniasz sam i śmigasz dalej. I nie ma sensu wymieniana cześci na zapas bo prawdopodbnie niedługo padnie. Jeżeli każdy by z nas tak myślał to zaiweszenie trzeba by wymieniać co 6 miesięcy bo pewnie niedługo padnie bo stan dróg mamy jaki mamy. Moje zdanie jest takei że wymieniam coś jak coś woła o wymiane (oleje, paski, itp.) albo jak coś zaczyna dawać o sobei znać Wiec weź zrób jak kolega wyżej pisał. Niech sprawdzi ci na diagnostyce powiem co trzeba wymeinić to wymień i na spokojnie możesz śmigać.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    nie mam typowego zacięcia motoryzacyjnego, być może się pieszczę ale chce być uważny i nie dać się wpuścić w kanał i potem płacić za coś, co można zrobić/kupić taniej.

    Alfa jest od 8 już na kanale, wymienią jak zdążą a potem zleciłem im sprawdzenie zawieszenia, hamulców i podpięcie się pod komputer- koszt całości 100zł. mogłem tam od razu się udać bo byłem przekonany, że drogo sobie cenią usługi jakiekolwiek.

    postaram się dać jeszcze znać co udało mi się zrobić

  5. #35
    Corrado
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Części zawieszenia do 146 nie są droższe od fiata bo są takie same
    Racja! tu sie zgadzam bo tez wymieniane byly u mnie jakies elementy zawieszenia

    Cytat Napisał radkuj Zobacz post
    Na zakup auta przeznaczyłem 8tyś. Szukałem auta w śród różnych marek, wcześniej jeździłem oplami, audi, mercedesami wynalazkami typu matiz a raczej matrix. Raz przejechałem się Alfą 146 BX i zacząłem szukać tego właśnie auta. Obejrzałem około 30szt rozpiętość cenowa od 2 do 8tyś jakie przeznaczyłem na auto i powiem szczerze że ciężko znaleźć Alfę w dobrym stanie. Nie tyczy się to tylko tej akurat marki. Dlatego kupiłem 146 za 2800 zł. Głównie patrzyłem na stan blacharski. Przebieg auta 210 000 kupując słyszałem stuki w silniku. Tak naprawdę nie licząc opłat związanych z przerejestrowaniem w mechanikę auta włożyłem 1500zł. Rozrząd, pompa wody, szklanki zdobyłem w cenie uwaga 350zł i to nie są byle jakie części reszta kosztów to wymiana części no i dodatki od siebie. Uważam, że zarówno 5 tyś. jak i moje 8 tyś to mało na auto od którego chce się wymagać małej awaryjności. Auta niemieckie wcale nie są mniej awaryjne od włoskich. Kwestia jak poprzedni właściciel dbał o samochód a w naszym kraju kierowcy eksploatują auta do końca bo po co wymieniać części.
    ja np odziedziczylem alfe 146 po ojcu. jak na chwile obecna to mam problem z akumulatorem . zajechany byl tylko lewy przegub z ktorym mialem sporo przygod ale wkoncu sie udalo auto jest swietne ale fakt, kupujac trzeba zwracac uwage na stan samochodu bo niewiadomo co nam moga wcisnac.. nie liczy sie to tylko alfy ale i kazdego samochodu

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep;

    ------------
    Pofatygowalem sie, zeby skonczyc z wroga (germanska) propaganda!
    Ceny z Allegro:
    Wahacz przedni: Alfa od 85 zl, Golf 3 od 78 zl (wow... ale oszczednosc)
    Lozysko kola przedniego: Alfa od 49 zl, Golf od 30 zl... (oba z psa chyba... SKF w obu przypadkach okolo 90 zl)
    Klocki hamulcowe: Alfa od 30 zl, Golf od 58 zl (to nawet mnie zaskoczylo)
    Tlumik: Alfa (Boxer) 90 zl ([URL
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=tlumik+alfa+146&category=0&sg=0&orde r=p&change_view=1[/URL]), Golf od 100 zl (za koncowy tlumik)
    Przegub zew.: Alfa od 80 zl, Golf 3 od 48 zl
    Koncowka drazka kierowniczego: Alfa od 24 zl, Golf 3 od 17.50 zl
    Sonda lambda: Alfa 245 zl, Golf od 225 zl (dedykowane BOSCH do tych aut, a nie chinszczyzna)

    Wiec moze wloz w koncu miedzy bajki te przekonania jakie to czesci do AR sa drogie w porownaniu z golfami... blagam!!

    pytanie mam, czy te zamienniki są coś warte bo mnie zastanawia tak niski koszt

    już wczoraj nie napisałem bo nie miałem czasu gdyż musiałem się pakować do domu ale po wstępnym sprawdzeniu układu hamulcowego: tarcze, klocki, szczęki, cylinderki do wymiany :]

    zdaje sobie z tego sprawę, że koszt będzie duży bo auto jest zaniedbane ale przecież nie pojeździ się na tym miesiąc tylko jakiś dłuższy czas (na aktualnym zawieszeniu Alfa zrobiła 103tyś. bez jakiejkolwiek wymiany oprócz klocków na przedzie)

    postanowiłem nie czekać tylko działać. zostawiłem Alfę mechanikom za pokwitowaniem (że zostawiłem im kluczyki ale dowód mam ze sobą) w poniedziałek mają dokończyć wymianę wysprzęglika bo jest zapieczony, później rozruszają ją by zabrać ją na szarpak, sprawdzą zawieszenie i podepną się pod komputer. zrobią wycenę części i robocizny i jeżeli mnie to usatysfakcjonuję to zdecyduje się na naprawę. mogę pokombinować z częściami bo mogę załatwić trochę taniej (ten serwis bierze części z intercars)

    będę was informował dalej, pozdrawiam

  7. #37
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    bys podal firmy tych zamiennikow bo to jest tak ze gowno jest do wszystkiego tanie a z dobrymi czesciami to tzw renomowani producenci niestety czasami roznicuja ceny dosc mocno
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  8. #38
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartstep Zobacz post
    Wiec moze wloz w koncu miedzy bajki te przekonania jakie to czesci do AR sa drogie w porownaniu z golfami... blagam!!
    Może i obaliłeś mit drogich części ale podając tak zaniżone koszty serwisowania wprowadzasz człowieka w błąd. Pokaż mi tłumik do boxera za 90 zł. No chyba, że mówimy o używce. Najtańszy zamiennik, który średnio chce pasować to 150 zł. I wypadałoby jednak wspomniec o tych częściach silnikowych bo silniki to trwałe nie są i trzeba o tym myśleć.
    Alfa to samochód dla kogoś, kto nie żałuje pieniędzy na serwis a najtańsze zamienniki to chybiony pomysł

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Serwis się odezwał. Za wymianę wahaczy przód, tarczy przód, klocków, linek od ręcznego, szczęk na tyle i cylinderków razem z ustawieniem zbieżności i czegoś tam jeszcze zaśpiewał 1400zł (części + robocizna). Mnie ta cena jakoś ucieszyła bo nastawiałem się na więcej. Co wy myślicie o tym? Niestety nie podam jakiś szerszych informacji odnośnie marki części i innych szczegółów bo sam czekam na maila z listą tego wszystkiego. Miała być dzisiaj jednak się nie doczekałem, jeżeli ją tylko dostanę to wstawię

  10. #40
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    ja kchcesz czesci taniej to moge ja CI zalatwic odezwij sie na priv mysle ze moge powalczyc
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

Podobne wątki

  1. Pomoc przy kupnie 147
    Utworzone przez leonwwa w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 17:33
  2. Ogromny problem!
    Utworzone przez BartekT9 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 13:33
  3. pomoc przy kupnie 159
    Utworzone przez Robsonrt5 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 20:23
  4. AR MiTo, dylematy przy kupnie auta używanego
    Utworzone przez PiotrS w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-04-2012, 11:38
  5. Ogromny problem ze spalaniem Pomocy !!!
    Utworzone przez Burton w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-04-2010, 16:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory