Strona 50 z 183 PierwszyPierwszy ... 404142434445464748495051525354555657585960100150 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 491 do 500 z 1826

Temat: Zaślepienie EGR

  1. #491
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawex1983 Zobacz post
    Spróbuj ostro przyspieszać na zimnym silniku. Tak, aby osiągnął do 3500 RPM na trzecim lub czwartym biegu.
    A co to ma pokazać?
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  2. #492
    SilvesterVip
    Gość

    Domyślnie

    Również na zimnym silniku przy tych obrotach kontrolka nie zapalała się.

    W temacie http://www.forum.alfaholicy.org/166/...i_wymiana.html jeden z użytkowników napisał :

    "mi marchewa swiecila i okazalo sie ze rozrzad przestawiony :/ "

    Może i w moim przypadku mogło być coś podobnego a kontrolka w ostatnim czasie często dawała o tym znać?
    Jeżeli zacznie ponownie zapalać się będę szukał przyczyny jednak na tą chwilę wszystko ok.

  3. #493
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał slawex1983 Zobacz post
    .... Spróbuj ostro przyspieszać na zimnym silniku. Tak, aby osiągnął do 3500 RPM na trzecim lub czwartym biegu.
    Długo się autem nie nacieszysz...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #494
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Długo się autem nie nacieszysz...
    No własnie o to mi chodziło Przeładowanie wywali na IV i V po zbutowaniu pedału przyspieszenia, ale na rozgrzanym silniku.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  5. #495
    SilvesterVip
    Gość

    Domyślnie

    Brak kontrolki na jakimkolwiek biegu przy obrotach do 4 tys. Sprawdzałem pozytywnie zaskoczony gdyż przed wymiana rozrządu nie mogłem już na nią patrzeć. Wszystko ok. Jak ponownie pojawi się zacznę szukać przyczyny a teraz dziękuję za pomoc.

    Profilaktycznie zaślepiłem zawór EGR, pozytywne efekty. Lepsze przyśpieszenie )
    Ostatnio edytowane przez SilvesterVip ; 03-03-2011 o 21:12

  6. #496
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał SilvesterVip Zobacz post
    Dokładnie tylko tyle, miałem paragon od poprzedniego właściciela z licznikiem, również na obudowie było napisane kiedy był wymieniany.
    Tylko, że licznik w między czasie mógł zostać cofnięty.

    Pierwsze słyszę, żeby rolki i pompa wody w JTD wytrzymała zaledwie 61 tys.km.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #497
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Wracając do tematu zaślepiania EGR-u. Nie wiem czy wszyscy w Krakowie rzucili się na czyszczenie i zaślepianie zaworu, bo uszczelkę i to jedną sztukę udało mi się dostać dopiero w Viamocie . I to tylko tą uszczelniającą. Zaślepiającą dorobiłem sobie z blaszki dociążającej kopertę ( nierdzewka zwana też INOX). Akurat rozmiarami jest w sam raz. Ktoś na forum napisał, że otwory mają 8 mm średnicy, a ktoś dał rysunek tej zaślepki, więc wyskalowałem wzorzec i... wiertarka, szlifierka W załączeniu daje obraz zaślepki w skali 1:1. Wystarczy wydrukować, nakleić, napunktować otworki, wywiercić i oszlifować.

    Właśnie wróciłem z garażu totalnie usmarowany syfem z zaworu Trochę się pochwalę co odkryłem i czego dokonałem.
    Po pierwsze mam inaczej wyglądający EGR niż inni. Chodzi mi o obudowę elektromagnesu. Co widać na pierwszym zdjęciu.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egrmetal.jpg
Wyświetleń:	1104
Rozmiar:	183.1 KB
ID:	21800

    Po zdjęciu zaworu otrzymałem coś takiego jak poniżej. Sam zawór nie był bardzo zasyfiony. Za to był zawieszony w pozycji otwartej. Ciężko było go rozruszać. Natomiast na zdjęciu otworów w dolocie nie widać spod syfu:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	syfegr.jpg
Wyświetleń:	764
Rozmiar:	185.7 KB
ID:	21802

    W klapie gaszącej lub jak ktoś woli przepustnicy, to już był istny koszmar. Nic, dosłownie nic nie było widoczne oprócz syfu w wersji sypkiej lub czarnej mazi.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	syfzaklapa.jpg
Wyświetleń:	7241
Rozmiar:	277.8 KB
ID:	21803

    Nawet do iglicy elektrozaworu się syf dostał:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egrelektromagnes.jpg
Wyświetleń:	1529
Rozmiar:	195.8 KB
ID:	21804

    Tak wygląda wlot za klapą prawie całkowicie oczyszczony. Jakby dwie różne rzeczy
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wyczyszcz.jpg
Wyświetleń:	751
Rozmiar:	174.3 KB
ID:	21805


    I wzór uszczelki gotowy do wydruku. Na wszelki wypadek po wydruku proszę sprawdzić czy ma około 6.5 mm szerokości, a otwory mają średnicę 8mm

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egry.jpg
Wyświetleń:	1002
Rozmiar:	51.4 KB
ID:	21801

    Jak widać poniżej blaszka (już napunktowana) z koperty pasuje idealnie i ma właśnie 1 mm grubości. Podobno taka blaszka tj. gotowa zaślepka kosztuje około 50 zł... wolę kratę piwa. Wrażenia z szaleństwa wiertarką i szlifierką bezcenne
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	uszczelkaf.jpg
Wyświetleń:	752
Rozmiar:	296.6 KB
ID:	21806

    Za parę godzin jadę i dopiero wtedy ocenię do końca co się zmieniło.

  8. #498
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Blaszka powinna mieć grubośc 0,6mm i być wykonana ze stali kwaso i żaroodpornej (316L) - kosztuje 9zł
    http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd-1...488810500.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #499
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Blaszka powinna mieć grubośc 0,6mm i być wykonana ze stali kwaso i żaroodpornej (316L) - kosztuje 9zł
    O, kurcze, że ja tego na alledrogo nie znalazłem. Ktoś coś wspominał o 50 zł. ale to pewnie w ASO. Dzięki, teraz będę wiedział, chociaż wydaje się, że już nie będzie mi potrzebna. No cóż, nie kratę ale tylko dwa piwa jestem do przodu
    Co do stali, to 316L jest bardzo popularną stalą nierdzewną właśnie typu INOX, a że zawiera austenit, to niektórzy katalogują ją jako kwasówka. Tak więc blaszka z listów się nadaje W sumie to i typowa kwasówka będzie się nadawać, bo warunki pracy w tym miejscu nie są jakieś krytyczne. Nie mniej jednak bardziej stosowna byłaby typowa nierdzewka za względu na oddziaływanie chemiczne ropy i jej pochodnych. Sorry, za ten wykład ale szkoła mi się przypomniała, gdzie kobieta nas strasznie gnębiła za mylenie kwasówka/nierdzewka. Takie "zbączenie" pozostało
    Co do efektów po wyczyszczeniu i zaślepieniu - marne. Coś jakby lepiej w niższym zakresie obrotów ale to jest na granicy faktycznej zmiany i wpływu sugestii. Ale tez nie daleko jechałem, bo tylko 20km.

  10. #500
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Może komus się przyda na przyszłość filmik "Jak to zrobic?"
    http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] zaślepienie nowego egr
    Utworzone przez mamel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 16-08-2016, 18:53
  2. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Dziubek99 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-05-2013, 21:37
  3. Zaślepienie egr!
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 17:59
  4. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez grafex w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-08-2011, 06:20
  5. Zaślepienie EGR
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 19:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory