Powinien chodzić silnik normalnie przy odłączonej przepływce czy powinien wariować ?? jesli bardzo kiepsko pracuje to dlaczego ??
Powinien chodzić silnik normalnie przy odłączonej przepływce czy powinien wariować ?? jesli bardzo kiepsko pracuje to dlaczego ??
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Powinien pracować normalnie tzn. na uśrednionych parametrach. Powinna świecić się kontrolka wtrysków.
Może coś z lambdą :roll:
xxx
lambda pracuje prawidłowo , przepływomierz też , jedno mnie tylko dziwiło według komputera zapotrzebowanie na powietrze 12coś tam coś tam a zmierzona dawka 32 coś tam coś tam , jakby mierzył zbyt dużo powietrza :|?:
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
TS po odpięciu przepływki ma tendencję do gaśnięcia - trzeba go trzymać na obrotach, bo na biegu jałowym gaśnie.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Czyli odpinanie przepływki dla jej sprawdzenia można wsadzić między bajkiNapisał Maciek-156
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
A u mnie było całkiem odwrotnie. Jak miałem padnięty przepływomierz, to nie mogłem wcale jechać na zimnym silniku - nie miał mocy, wolne obroty 100-200 obr/min tak, że się cały trząsł. Dziwne było tylko to, że po nagrzaniu się silnika do około 60 stopni chodził normalnie, jakby był całkiem sprawny. Po wyjęciu wtyczki z przepływki "pięknie" chodził na parametrach zastępczych, ale miał zbyt duże wolne obroty około 1200 obr/min - oczywiście paliła się kontrolka wtrysku i nie było żadnych tendencji do gaśnięcia silnika.
po odłaczeniu przepływomierza ECU zaczyna próbkować stan czujników przez czas > 2.5 sek, jesli bład jest dalej to podstawia parametry ostatnie.
Całkowity czas dopasowania do nowych parametrów to 10 minut jesli silnik nadal będzie działał. Po tym czasie zmienia parametry dopasowujące FRA, TRA oraz DTV.
Moduł 15 jest włączany przy temperaturze 70 st C, dlatego w tej temperaturze działa lepiej.
opis motronika dla ciekawskich
http://astra.autokacik.pl/uklad_motr...#_Toc505608885
--
![]()
Gdy mi padła przepływka , nie mogłem uruchomić silnika . Łapał na 0.5 sekundy i gasł. Nikomu nie przyszło na myśl , żeby odpiąć wtyczkę od przepływki , wtedy pewnie by odpalił. Auto zachowywało się tak jakby nie dostawało palia , zresztą komputer pokazał błędy ( nie przepływki ) min. wtryskiwaczy i kilka innych ( już nie pamiętam ). Dopiero podmiana przepływki od innej Alfy załatwiła sprawę.Chyba najlepsza metoda sprawdzenia czy działa , czy też nie.
No właśnie, ja miałem takie same objawy jak kolega taif, ale u mnie nie zapalała się kontrolka wtrysku. Uszkodzenia szukałem chyba ze trzy miesiące. Najgorzej było z uruchamianiem zimnego silnika, kiedy tempratury spadły do ok. 0 stopmi. W końcu w desperacji wypiąłem kość od przepływki i wszystko okazało się jasne.
Oczywiście oprócz tego, jaki przepływomierz powinienem zamontować, o czy można poczytać w założonym przeze mnie temacie "Jaki przepływomierz do AR 156 1,6TS".
Reasumując można chyba stwierdzić, że w celu postawienia pewnej diagnozy najlepiej jest zamienić przepływomierz na sprawny, ale jak się nie ma takiej możliwości, to wypięcie kości też nie jest złym rozwiązaniem.