Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: NIE WIEM CZY TO WARIATOR

  1. #1
    mkocot
    Gość

    Domyślnie NIE WIEM CZY TO WARIATOR

    KLEKOCZE inaczej nie mozna tego nazwac, nie wiem czy to wariator, na ssaniu nie slychac, powyzej 2100 rpm tez jakby ustawalo. Jak na Alfe przystalo lubi sobie gulnac oleju i im mniej tym glosniej slychac KLEKOT. I teraz moje pytanie czy na 100% jest to wariator? Bo gdyby nie to szkoda kasy wyrzycac. I czy te wariatory z allegro zdaja egzamin?? A moze ktos z was ma jakies info o sklepie internetowym lub wysylkkowym??

    A tak przy okazji jestem nowy WITAM.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Mogą to też być popychacze zaworów lub napinacz rozrządu puka o ogranicznik

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wprawne ucho bez problemu oceni, czy chodzi o popychacze (raczej wątpię, żeby wszystkie padły w jednym czasie, a przy jednym stukałoby tylko), czy o wariator. Jak jest padniety wariator to generalnie TS chodzi podobnie jak diesel. W stukanie napinacza raczej wątpię, prędzej może grzechotać jakie łożysko na osprzęcie (alternator, pompy, sprężarka, napinacze, rolki, itd.).

  4. #4
    robertmil
    Gość

    Domyślnie

    WITAJ!.
    Jeśli to wariator to po pewnym czasie klekot powinien ustąpić. Co do zakupów z Allegro to wole się nie wypowiadać bo nie mam doświadczenia. Preferuję ASO. A to zużycie oleju to duże?. Bo u mnie to 1 l na jakieś 10 tys.
    W sprawie wariatora znajdziesz zresztą mnóstwo informacji na tym forum. Chyba nawet jest gdzieś nagranie "klekotu"
    pozdrawiam

  5. #5
    mkocot
    Gość

    Domyślnie

    Wymiana oleju trafiła mi sie do tej pory 2 razy a to dlatego ze zrobilem tym autem dopiero okolo 10 000, ale pobieranie oleju jest podobne jak w twojej.

  6. #6
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Zdejmi pasek wielorowkowy z alternatora wtedy zapal i posłuchach. Ja wymieniłem wariator niepotrzebnie, potem wymieniłem na darmo pompę wspomagania, a okazuje sie ze to łożysko na alternatorze sprawia że silnik chodzi jak diesel. Bez paska będziesz słyszał idealnie sam silnik, ewentualnie wariata oraz cykające zaworki lub panewki :mrgreen:

  7. #7
    mkocot
    Gość

    Domyślnie

    no wlasnie nie chcial bym wymienic polowy auta a pozniej by sie okazalo ze to jakas drobna usterka, sam tego nie zrobie bo nie mam warunków. Jak by ktos mial sprawdzonego speca od alfy to prosze o kontakt. dzieki.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

  9. #9
    Lukasz1983
    Gość

    Domyślnie

    Witam!Zaraz po kupnie autka mialem ten sam problem-wymienilem wariator i jak reka odjal Co do towaru z allegro-ja kupilem i jest ok

  10. #10
    vito100
    Gość

    Domyślnie Re: NIE WIEM CZY TO WARIATOR

    Cytat Napisał mkocot
    KLEKOCZE inaczej nie mozna tego nazwac, nie wiem czy to wariator, na ssaniu nie slychac, powyzej 2100 rpm tez jakby ustawalo.
    Hej!
    u mnie jest dokłądnie tak samo... Na ssaniu (czyli silnik zimny) nie słychać klekotania. Na wyższych obrotach przy rozgrzanym silniku też klekot ustaje. Jednak jak jest silnik ciepły i wolne obroty, to istny diesel...
    Tak lekko abstrachując, to jak lałem razu jednego gaz na stacji, to facet się zdziwił, że do diesla mam instalację gazową :-)

    A tak przy okazji, to również nie wiem co to może być...
    Z tego co czytałem o wariatorach, to hałasują na zimnym silniku oraz na początku po rozruchu ciepłego silnika. Potem klekot powinien ustać.
    Niestety objawy mojego auta są raczej inne...
    Może ktoś już miał taki przypadek i go rozwiązał?

    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Sam juz nie wiem
    Utworzone przez Cubus00 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-01-2015, 10:49
  2. Czy ja czegoś nie wiem???
    Utworzone przez Niski w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-06-2012, 19:13
  3. Wiem ze nie powinienem:P
    Utworzone przez damian2709 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-04-2012, 12:22
  4. [156]nie wiem co to jest????????
    Utworzone przez pol.5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2009, 21:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory