Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Problem z 1.8 TS. Proszę o pomoc bądź radę.

  1. #1
    Hejnas1989
    Gość

    Domyślnie Problem z 1.8 TS. Proszę o pomoc bądź radę.

    Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Alfki 156 z silnikiem 1.8 TS 144 KM z 1999 roku. Niestety odkąd ją kupiłem zauważyłem pewien problem. Otóż jak silnik jest zimny ( temp. do około 60 stopni) wszystko jest ok, natomiast jak silnik się rozgrzeję Alfa staję się słabsza i słychać "stukające" zawory (tzn. tak mi się wydaję, że to zawory). Na zimnym silniku Alfa śmiga jak rakieta, jak się rozgrzeje muł z niej jak nie wiem Może w ocenie problemu pomoże wam też to, że przy zmianie biegów obroty potrafią pójść w górę a przy wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy potrafią opaść do 600 obr/min a następnie podskakują do około 1500 i wyrównują się na 1000 obr/min. Obroty na postoju czy na światłach nie falują. Myślałem, że może problemem jest wariator, ale jakiś miesiąc temu wymieniłem rozrząd, wariator, olej i filtry w Serwisie Fiata i niestety nadal jest to samo a także przeczyszczali przepustnice. Pomóżcie mi co to może być?

    ---------- Post added at 21:54 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

    Koledzy poradźcie co to może być?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Libiąż/ UK
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 jtdm
    Postów
    216

    Domyślnie

    mówiłeś o problemie podczas wymiany rozrządu? nie zapala Ci się kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach?
    Byly: Mitsubishi Lancer EVO VI, Subaru Impreza WRX, RenaultSport Clio 182 & 197, Lancia Kappa 5.20 2.0, Lancia Kappa coupe 4.16 2.0T,Alfa Romeo 156 T.S. ,Alfa Romeo 155 T.S. 8v+LPG, Ford Escort cabrio x2

    Są: Alfa Romeo Brera SV 2.4jtdm, zaklatkowane Renault Clio sport 182 do zabawy na torze

  3. #3
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    coś Kolego wokół przepływki temat się rozdrabnia. pod warunkiem że oprócz przepustnicy i kolektor ssący wyczyścili. stawiam na przepływkę

  4. #4
    Hejnas1989
    Gość

    Domyślnie

    W czasie wymiany rozrządu nie zwróciłem na to uwagi ponieważ myślałem, że to może jest źle założony rozrząd przez poprzedniego właściciela... No nic dzisiaj zajadę do Serwisu i może coś konkretnego mi powiedzą Dzięki za pomoc.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Daj znać jakie kwiatki urosły po wizycie w serwisie
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Brzesko
    Auto
    Alfa Romeo 159 Ti JTD Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    337

    Domyślnie

    ja bym jeszcze krokowca obstawiał lub jak kolega wyżej wymienił przepływkę

    ---------- Post added at 19:02 ---------- Previous post was at 18:59 ----------

    egzaminer i nie bedziesz musiał szukac

  7. #7
    mixmech
    Gość

    Domyślnie

    stukot na rozgrzanym silniku to moga byc panewki...
    obroty autoadaptacja przepustnicy

  8. #8
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Stawiam na sondę lub MAF'a, ale bez testu MAF'a do odcięcia nic się nie dowiemy, no chyba, że kolega podmieni przepływkę i sprawdzi. Sonda pracuje? Po jakim czasie?
    Na zimnym będziesz miał kopa bo ECU nie opiera się przecież na czujnikach bo czeka na odpowiednią temp. >70'C.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szalonyJohn
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Radomsko
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    76

    Domyślnie

    jesli mocv brakuje na rozgrzanym silniku a słychac stukat z gornej czesci silnika czyli zaworow to moze byc to ze na rozgrzanym silniku olej jest gorący i samoregulatory nie trzymają leju i tak stuka jakby zawór przyczyna moze tez byc taka ze wtedy zawory nie pracuja jak powinny i dlatego masz słaba moc! jesli na zimnym jest ok a na rozgrzanym słaby nie szukaj przyczyny w przepływkach tylko elementy zaplonu i własnie zaworow!

  10. #10
    Hejnas1989
    Gość

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem z serwisu. W examinerze wyskoczył błąd sondy lambdy, skasowali go i jak na razie jest ok Mechanik powiedział, że to mógł być jednorazowy błąd, a może to być błąd, który będzie się objawiał co jakiś czas... Mam nadzieję, że to pomoże bo jak nie będzie trzeba zapewne wymienić sondę

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Gorąco proszę o radę
    Utworzone przez marzymisiealfa w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 22:59
  2. [155] opony...:)???proszę o radę...;)
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 13:25
  3. poduchy PROSZĘ O RADĘ
    Utworzone przez artur_sto w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-10-2012, 17:45
  4. Proszę o radę
    Utworzone przez seb22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-10-2007, 14:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory