Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Alfa Romeo 159 1750Tbi

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał rysiek Zobacz post
    Jechałem kiedyś po niemieckiej autostradzie spory odcinek przy predkościach 160-200kmh, ja w dieslu 2.0, ojciec w SW w tym tbi, mój spalał koło 8l/100km, jego dochodziło 15 l/100
    Spalanie przy prędkości 180 km/h (test Auto Świata):
    Auta z silnikami benzynowymi
    Skoda Roomster, 1.2 TSI - 18,9
    Mazda 3, 1.6 - 18,3
    Audi Q5, 2.0 TFSI - 17,7
    VW Passat, 1.8 TSI - 15,6
    Audi A1, 1.4 TFSI - 13,9
    Auta z silnikami diesla
    Audi Q5, 2.0 TDI - 12,8
    Mazda 3, 1.6 - 12,1
    VW Passat, 2.0 TDI - 11,4
    Skoda Roomster, 1.6 TDI - 10,7
    Audi A1, 1.6 TDI - 9,4

    Czyli wychodzi na to, że to spalanie w Alfach które podałeś, nie tylko nie jest złe, ale nawet bardzo dobre

  2. #12
    Bruce Willis
    Gość

    Domyślnie

    spalanie jest średnio normalne. Czego oczekujesz po 200 KM? I po 7,7 do setki? Pieciu litrów?

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojtek_ Zobacz post
    Czy opłaca się go kupować czy lepiej zainwestować w inną wersję silnikową?
    Widzę, że chyba jesteś nowy wśród alfaholików, a więc witamy!
    A wracając do AR159 z silnikiem 1,75 Tbi to powiem tak: jest to najlepsza wersja silnika benzynowego, jaką montowali w tej Alfie. Silniczek JTDm bierz pod uwagę tylko, jeśli robisz rocznie więcej, jak 35 tys. km, bo jest wokół niego więcej ustrojstwa, które lubi się szybko eksploatować (zużywać) - piszę to świadomie, bo poprzednią generacją JTD zrobiłem już ponad 60 tys. km.

    ps. na dziś dzień, gdybym miał kupować autko, brał bym właśnie AR159, albo Giuliettę 1,7 TBi MA.

    Pozdrawiam,

  4. #14
    Bruce Willis
    Gość

    Domyślnie

    brawo Ludvigus, mądry wybór.

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa romeo 1750 TBI
    Postów
    26

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o spalanie przy predkości 180 km/h to sprawa jest jasna ale tak naprawde kto jedzie powiedzmy nawet przez godzine z taka predkościa? A jeżeli już to w tym momencie spalanie nie jest istotne . Natomiast wydaję się że temat rozbija sie o to ile spala w trakcie normalnej eksploatacji? W końcu pod maska jest 200 koni to czego oczekiwac a samochód waży prawie 1500 kg. pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    1420kg sedan ,1480kg Sw
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    1420kg sedan ,1480kg Sw
    To są dane producenta, które z rzeczywistością mają niewiele wspólnego...

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    dlaczego przeciez 159 zostala odchudzona w ktoryms momencie i jeszcze z tbi wazy mniej niz poprzedniczki ,jesli to nie jest prawda to ile wazy twoim zdaniem 159 sedan tbi tak z czystej ciekawosci chcialem wiedziec bo interesuje mnie ten samochod a waga ma dla mnie duze znaczenie
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  9. #19
    Jarek159
    Gość

    Domyślnie

    Wszyscy rozczulają się nad silnikiem 1,75tbi, a nie wiadomo jeszcze jak z trwałością, czy robią się nagary, itp. Jak wchodził JTS mówiono o rewolucji, a okazało się że nie do końca spełnia oczekiwania (chociaż jako wyjątek byłem zadawolony z tego silnika). Miejmy nadzieje że ominą ten świetnie zapowiadający się silniczek przypadłości JTS-a i TFSI.

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar pafka
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Jaworzyna Śląska
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    1,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    dlaczego przeciez 159 zostala odchudzona w ktoryms momencie i jeszcze z tbi wazy mniej niz poprzedniczki
    Z silnikiem TBi jest najlżejsza, ale prawdopodobnie dużo cięższa niż podaje to producent.

    Cytat Napisał salatin Zobacz post
    jesli to nie jest prawda to ile wazy twoim zdaniem 159 sedan tbi tak z czystej ciekawosci chcialem wiedziec bo interesuje mnie ten samochod a waga ma dla mnie duze znaczenie
    Ile waży 159 sedan TBi to nie wiem, ale jeżeli to jest rzeczywiście dla Ciebie ważne, to najlepiej przed zakupem podjedź na stację diagnostyczną, i po prostu zważ to auto.

    Dla mnie waga nie jest istotna, nawet za duża, w kwestiach bezpieczeństwa jest plusem, ale z ciekawości zważyłem swoją Brerę TBi, i chociaż spodziewałem się jakiejś różnicy w porównaniu z tym co podaje producent, to bylem w szoku jak poznałem rzeczywistą wagę. Zamiast 1430 kg wyszło... 1700 kg! Z dodatkowego wyposażenia w aucie było tylko koło zapasowe - oczywiście bagażnik podczas ważenia był pusty, nie było dodatkowego obciążenia.
    Ciekawy jestem, czy w 159 też jest aż tak duża różnica, bo, że jest, to nie mam wątpliwości...

    Cytat Napisał Jarek159 Zobacz post
    Wszyscy rozczulają się nad silnikiem 1,75tbi, a nie wiadomo jeszcze jak z trwałością, czy robią się nagary, itp
    Rzeczywiście nie wiadomo - jak to z nowymi konstrukcjami. Zaraz miną dwa lata, jak TBi wszedł do sprzedaży, i póki co nie słyszałem niczego złego na ten temat, a w przypadku TFSI już po takim czasie wyszły problemy. Inna sprawa, że w sumie aut z silnikami TBi sprzedaje się stosunkowo niewiele.
    Skoro jednak Alfa wprowadza ten silnik do kolejnych modeli, to można mieć nadzieję, że to rzeczywiście jest udana konstrukcja.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory