Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 72

Temat: [156] Dziwne wskazania zegara temperatury!!

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    NIe trzeba M-Jet'a żeby termostat kosztował 400. W ASO Alfa Romeo Oryginalny Behr do 2,4 JTD 140 KM kosztuje 398zł i 100-150 wymiana, mam starszy i tańszy wóz niż Maciek-156, a jedak wymieniłem, bo poźniej koszty liczy sie w tysiącach jak zepsujemy silnik a nie setkach. :cry:

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał bosniak_sg
    NIe chcę mi sie szukać i latać po całym forum żeby Cię cytować czy było powyżej 50 czy poniżej 70, ja uważam że jak niżej 80 to termostat uwalony, sam wyżej napisałeś, że temp. otwarcia to 78 (rozumiem przez to nie mniej) i maksymalna 86-90, więc nie mów mi, że najwiekszy bodajże na świecie producent termostatów Francuskiej firmy Vernet, jeżeli napisze, że temp. otwarcia maksymalnego 88C to jest źle. Tym bardziej, że to Ty doszukałeś się tego maksymalnego otwarcia w JTD 90 C, więc sam przeczysz Sobie.
    Jak podajesz dane to podaj chociaż prawdziwe. Termostaty firmy Vernet rzeczywiście mają temperaturę 88C ale nie jest to temperatura maksymalnego otwarcia, tylko temperatura początku otwarcia (czyli jest o 10st. wyższa niż zalecana do JTD przez producenta silnika) i z tego powodu te termostaty nie nadają się do silników JTD (chociaż sprzedawcy w sklepach z częściami twierdzą inaczej...).
    Teraz mam takie pytanie do wszystkich: KTO w swojej alfie i na swoim wskaźniku ma oznaczona TEMPERATURĘ 70C???? Jak nikt to na jakiej podstawie powszechne jest twierdzenie że tam jest 70C???? Ja mam druga alfę i zawsze pomiędzy 50C, a 90C była kreska ale nigdzie nie jest napisane że to 70C. Wskaźniki w Alfie Romeo nie maja charakterystyk liniowych, więc nie uprawnione jest dzielenie na pół - wystarczy obserwować wskaźnik poziomu paliwa
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #43
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Wskaźniki w Alfie Romeo nie maja charakterystyk liniowych
    W takim razie to pierwszy nieliniowy " termometr " jaki widze
    Nawet po kreskach doskonale widac ze pracuje liniowo 50 ( +20 ) 70 ( +20 ) 90 (+20 ) 110 ( +20) 130



    Co do prawidlowej temp pracy Diesla to radzil bym zajzec do zagadnien zwiazanych z Termodynamika i optymalna temperatura pracy obiegu Diesla a z danymi producentow dac sobie narazie na wstrzymanie TO powinno wyjasnic sprawe doboru najodpowiedniejszego termostatu

    Niestety przedmiot ten mialem 2 lata temu a prowadacy odszedl z uczelni Sam bym go z ciekawosci spytal jak to jest

    Tu link do obiegu diesla http://pl.wikipedia.org/wiki/Obieg_Diesla

    Co do wskaznika poziomu paliwa to powodu jego dziwnych wskazan doszukiwal bym sie predzej w ksztaltach baku i zle umieszczonym plywaku/czujniku poziomu a nie w tym ze nie jest liniowy

    Jaki wogole sens mialo by umieszczanie nie liniowych wskaznikow bez podpisanych wartosci ??
    Chyba zaden bo nikt by nie mogl z nich niczego odczytac
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #44
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Dane serwisowe Alfy Romeo powinny być właśnie podstawa do doboru termostatu - jeśli ktoś oczywiście chce stosować zamiennik zamiast oryginału. Producent silnika ma decydujący głos (poparty badaniami laboratoryjnymi) jeśli chodzi o charakterystykę i parametry pracy układu chłodzenia i ze względu na trwałość silnika nie warto jej "poprawiać". Nie myl wskaźnika z termometrem, bo to zasadnicza różnica. Zrobienie wskaźnika z nieliniową skalą (dostosowaną do charakterystyki czujnika), umieszczonego w kabinie byłoby mało estetyczne i w tym przypadku względy wzornictwa przeważyły. A jaki jest sens umieszczania temperatury 130C na tym wskaźniku?
    P.S. Co prawda termodynamikę jako przedmiot miałem też dość dawno (ponad 20 lat temu) ale jestem dość dobrze zorientowany w temacie bo sam wykładam na Politechnice...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Stalowa Wola
    Auto
    Giulia MY22 Estrema było 156 2x147 166Busso 159...
    Postów
    772

    Domyślnie

    Maciek-156 no to napisze tak jak wynikało z mojego przypadku termostat po przejechaniu x km pokazywal mi cos powyzej 50 czasami stanol na krestce miedzy 50/90 no no i okej lato teraz przyszly chłodniejsze dni i wskazowka ledwo co wychodzila za 50 a w samochodzie bylo zimno jak na antarktydzie wogole praktyczne nie grzał po przejechaniu np 20km zaczynalo leciec letnie powietrze teraz po wymianie grzeje tak jak ma grzac a temp urzymuje sie nad tą kreską co jest miedzy 50a 90 jezeli ostro przycisne dochodzi do prawie 90 i wtedy zalacza sie wentylator tem spada i jest ok ale wkoncu w mojej alfie grzeje kolega ma gtv 2.0ts i ma ten sam problem co miałem ja ciezko nagrzac samochod wiec dla mnie oczywistą sprawą jest to ze tak nie powinno byc i nie ma co sie kłócić pozdro
    alfa romeo jest 159 & 147 była 166 3.0.v6 super!!156jtdx2 147jtd8v

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    dobrze zorientowany w temacie bo sam wykładam na Politechnice...
    O to super Moze w takim razie podpytasz sie przy jakiej temp pracy Obieg Diesla i Obieg Otto (iskrowy ) uzyskuja najwieksza sprawnosc

    W necie udalo mi sie znalesc tylko to
    O sprawności silnika Diesla decyduje stosunek kompresji oraz stopień obciążenia
    http://www.imp.gda.pl/struktura/o2/z...wyklady/W3.pdf
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  7. #47
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Szef nikogo o nic nie muszę pytać. Proponuję jednak trzymać się danych fabrycznych przy doborze zamienników. Jeśli podważasz sens danych fabrycznych i chcesz dyskutować o parametrach jakie przyjęli dla silników JTD konstruktorzy alfa romeo (jestem pewien że po wielu godzinach badań w laboratoriach) to napisz na adres:
    Direzione Marketing e Commerciale
    Mercato Italia
    Direzione Vendite Mercato Italia Alfa Romeo
    Viale Alfa Romeo sne - 20020 Arese (MI)
    Tel: (02)939.28111
    Fax: (02)931.3573/931.5746
    Telex: 330101 - ALFAMI
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Maciek-156,
    Maciek nie zrozumiales mnie

    Ja nie podwazam tego i wogole odstepuje od tematu termostatu w JTD Chcialem to wiedziec sam dla siebie Napisales ze wykladasz na politechnice wiec chyba zaden problem zeby sie kogos o to podpytal
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Generalnie nie wiem co mają dane techniczne termostatu o którym pisze Maciek-156, do tego co podaje rzeczywistość, bo ja mam niby ten Oryginalny fabryczny termostat i wg moich ustaleń organo-leptycznych to otwiera grubo powyżej 80C. Jeśli chodzi o zalecenia producentów to kwestia (u nas sie to ładnie nazywa "łapówka"-żmudnie zwalczana przez pis - od producenta w tym przypadku firmy Behr) Skąd wiadomo,że temp. otwarcia początkowego w Vernet to 88, a nie całkowitego??Ja wsadziłem do garnka z woda termostat vernet i termometr do 200C i postawiłem na gazie, cały otworzył sie właśnie przy 88C +- 1. W ogóle to nie wiem o co biega maćkowi z tymi termostatami, jeszcze troche i wybierze sie na jakąś krucjate krzyżową przeciwko innym niż fabryczne termostaty. Uważam, że lepiej mieć kazdy inny sprawny termostat niż oryginalny, a zepsuty. I małe pytanie na koniec, czy silnik Alfy jest tak bardzo zaawansowany technicznie, czy tak bardzo słaby, że musi mieć temp. nie większą niż 86C, bo inne diesle radzą sobie z różnymi termostatami nawet Vernet z temp. otwarcia 88C?

  10. #50
    zuczek001
    Gość

    Domyślnie

    Witam! Ja własnie wymieniłem termostat poniewaz w miom JTD na wskazniku była temp. powyżej tej kreski 50 st. na nowy zamiennik i po tym zabiegu nadal temperatura pokazuje tak samo ledwo ponad ta kreske 50 st. mam termostat z dwoma czujnikami! czyzby dwa zepsute termostaty?
    A i jeszcze pytanie o brzęczący elektrozawór który brzęczy chwile jeszcze po wyłączeniu silnika-jak sie tego pozbyc?

Podobne wątki

  1. Czujnik temperatury wody i powietrza. Dziwne wskazania.
    Utworzone przez BigMen23 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 18:24
  2. Brak wskazania temperatury na zegarach 156FL
    Utworzone przez Whiplash w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-07-2015, 17:22
  3. [145] dziwne wskazania temperatury 1.4 TS po lifcie
    Utworzone przez greg111 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2014, 18:02
  4. Błędne wskazania temperatury płynu
    Utworzone przez robertrg w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-08-2013, 22:06
  5. Wskazania czujnika temperatury JTD
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 19:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory