Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 145 - który silnik 1.7 Boxer/2.0 TS ?

  1. #1
    odar
    Gość

    Domyślnie 145 - który silnik 1.7 Boxer/2.0 TS ?

    Witam wszystkich jako nowo zarejestrowany. Od pewnego czasu poważnie myślę nad zakupem AR 145. Wielu rzeczy jeszcze nie wiem i dlatego od razu zwracam się do Was z szeregiem pytań:

    - Który silnik do modelu 145 ? Mam dylemat pomiędzy jednostkami 1.7 Boxer a 2.0 TS. Nie wiem na co się zdecydować. Jaka jest różnica w spalaniu, awaryjności, dostępie do części ?

    - Gdzie najlepiej kupić ? Lepiej ciągnąć z zagranicy, czy lepsza krajówka. Chciałbym wiedzieć orientacyjnie, czy trafiają się jeszcze w Polsce egzemplarze nie katowane, szczególnie mam tu na myśli jednostkę 2.0. Jeśli lepiej ciągnąć to z zagranicy, to skąd: Włochy, Niemcy ?

    - Na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie tego modelu ? Czy były jakieś roczniki lub serie wyjątkowo problemowe ? Czy są pomiędzy tymi modelami jakieś różnice odczuwalne podczas jazdy ?

    Z danych które znalazłem na jednej ze stron wynika że pomiędzy jednostką 1.7 a 2.0 mam następujące różnice:

    model---------------------moc----------------------------------moment--------------------------0-100----------Vmax
    2.0 16V TwinSpark-----155 KM przy 6400 obr/min------187 Nm przy 3500 obr/min---8,3 s-----------211 km/h
    1.7 16V Boxer-----------132 KM przy 6500 obr/min------151 Nm przy 4700 obr/min---8,9 s-----------198 km/h


    Teoretycznie przy takiej różnicy pojemności, 0.6 s różnicy do pierwszej setki to niewiele. Nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić w praktyce, więc proszę o jakieś uwagi/komentarze/opinie.

    Ponieważ będzie to mój pierwszy samochód, w dodatku zakupiony za własne pieniądze, to nie chciałbym trafić na "trupa", tym bardziej że od zawsze, podobały mi się "włoskie konie". Z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi i rady, a jeśli ktoś z was ma akurat któryś z tych silników będę bardzo wdzięczny za kilka opini.


    Pozdrawiam.

  2. #2
    Filippo
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał odar
    Który silnik do modelu 145 ? Mam dylemat pomiędzy jednostkami 1.7 Boxer a 2.0 TS. Nie wiem na co się zdecydować. Jaka jest różnica w spalaniu, awaryjności, dostępie do części ?
    byl juz temat boxer vs ts.
    boxer spala wiecej, ale czesci sa tansze, ale znowu trudniej o mechanika ktory by moglby go robic...

    Cytat Napisał odar
    - Gdzie najlepiej kupić ? Lepiej ciągnąć z zagranicy, czy lepsza krajówka. Chciałbym wiedzieć orientacyjnie, czy trafiają się jeszcze w Polsce egzemplarze nie katowane, szczególnie mam tu na myśli jednostkę 2.0. Jeśli lepiej ciągnąć to z zagranicy, to skąd: Włochy, Niemcy ?
    co rozumiesz po przez katowanie? w alfie ciagniecie do 6 tys to nie katowanie tylko normalna jazda :mrgreen: we wloszech maja kiepskie paliwo, a sami wlosi do pedantow nie naleza, czyli jak juz to od pasjonata..

    Cytat Napisał odar
    - Na co szczególnie zwracać uwagę przy zakupie tego modelu ? Czy były jakieś roczniki lub serie wyjątkowo problemowe ? Czy są pomiędzy tymi modelami jakieś różnice odczuwalne podczas jazdy ?
    TSy po 97 roku byly ponoc mniej awaryjne.

    Cytat Napisał odar
    Z danych które znalazłem na jednej ze stron wynika że pomiędzy jednostką 1.7 a 2.0 mam następujące różnice:
    zalezy ktory to 2.0, bo byly 2 jeden 150 konny, drugi 155.

    Cytat Napisał odar
    Teoretycznie przy takiej różnicy pojemności, 0.6 s różnicy do pierwszej setki to niewiele. Nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić w praktyce, więc proszę o jakieś uwagi/komentarze/opinie.
    najlepiej przejedz sie boxerem i TSem, bo na forum kazdy bedzie chwalil swoje...

  3. #3
    Remek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Filippo
    najlepiej przejedz sie boxerem i TSem, bo na forum kazdy bedzie chwalil swoje...
    Dokladnie!

    Moje zdanie jest takie:
    TS nie da ci tylu wrazen co Boxer,kto jezdzil obiema wersiami ten potwierdzi moje slowa!

    Te 0.6s czuc,ale jak pojezdzisz boxerem to nigdy go na zadnego TS-a nie zamienisz!

    TS lepiej sie zbiera,ale za to boxer lepiej trzyma sie drogi,srodek ciezkosci jest nizej polozony i to w 100% rekompensuje te 0.6s

    Bierz BOXERA!!!! :mrgreen: 8)

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    bierz TSa :mrgreen:

    ale na powznie to jesli sie zdecydujesz na jakąkolwiek alfe wez ze sobą kogos co sie zna na tych silnikach i ją obejrzy od strony mechanicznego zuzycia. Na bozerach sie nie znam ale do tsow czesci są bardzo drogie i lepiej dołozyc i kupic zadbany egzemplarz niz skarbonke..

  5. #5
    MARIN
    Gość

    Domyślnie

    Miałem taki sam dylemat ale sam się rozwiązał ktoś podkupił 1,7 boxera wiec 2.0 wziołem.
    Chiałem boxera głównie ze względu na dźwięk silnika, ale TS tez ma fajny dźwięk i zupełnie inaczej brzmi od innych 2.0. No i spalanie w miescie oscyluje ok 12l przy nielekkiej nodze

  6. #6
    Baśka13
    Gość

    Domyślnie

    Witam zdecydowanie boxer piękny dzwięk silnika, mniej awaryjny niż TS z częściami nie jest żle można tanio dostać, a i mechanik też się znajdzie co nosem nie kręci. Mój pali na trasie tak około 8 na 100km a w mieście około 10 litrów. decyzja należy do ciebie. pozdrawiam

  7. #7
    Szymonik
    Gość

    Domyślnie

    Przy zakupie auta obojętnie jakiej marki najważniejsze są staranne oględziny przez osobę znającą się na temacie.Kupić zadbany egzemplarz i troszczyć się o niego bedąc już jego właścicielem to podstawa.Za silnikiem TS przemawia też fakt,że można kupić pojazd młodszy rocznikiem od boxera a to też jest ważne.

  8. #8
    Remek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szymonik
    Za silnikiem TS przemawia też fakt,że można kupić pojazd młodszy rocznikiem od boxera a to też jest ważne.

    Wiek auta nie ma znaczenia,lepiej kupic starsze w lepszym stanie za ta sama kase co nowsze,ale padlo...

  9. #9
    Szymonik
    Gość

    Domyślnie

    Zgadzam się z twoją opinią.Jednak ja wolałbym mieć zadbane nowsze niż zadbane starsze i chyba każdy przyzna mi tu rację.A wiek auta ma duże znaczenie nie tylko ze względu na stan.Nowsze auto to teoretycznie(powinien być) mniejszy przebieg,mniej wyeksploatowane części,wnętrze,czasem poprawione niedociągnięcia z wcześniejszych lat. itd.jednak cena jest wtedy troszke większa.
    Raczej nie kupimy zadbanego boxera np. z 1998 r. ponieważ jest to po prostu niemożliwe, a TS produkowali jeszcze kilka lat.Ja osobiście stawiałbym na młodsze auto.Oczywiście zaraz odezwą się posiadacze Boxerów przekonując do swoich silników,ale na tym forum to normalka pojedynek TS vs Boxer bedzie trwał wiecznie

  10. #10
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Kupując Alfę
    Po pierwsze:
    Nie kieruj się tym ile spala, bo i tak (czy boxer czy TS) poniżej dychy nie zejdziesz i to juz nie jest kwestia silnika, tylko psychologii. Każdy Alfisti woli frajdę z jazdy a nie mulenie swojej ukochanej. (przetestowane)
    Po drugie:
    Zadowolony bedziesz bez względu na to jaką 145-tkę kupisz czy boxera czy TS-a
    Po trzecie:
    Jeśli już zaglądnąłeś na to forum (przed zakupem auta), to licz się z tym że po zakupie Alfy popadniesz w Alfaholizm.

    Tak więc witamy kolejngo nałogowca
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

Podobne wątki

  1. który silnik lepszy do alfy 147
    Utworzone przez jebacz224 w dziale 147
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 12:36
  2. [145] Czy można zmienic silnik z 1.3 boxer na 1.6 boxer
    Utworzone przez Gutek1983 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 08:26
  3. Silnik Alfa romeo 1.6 boxer lub cala alfe rozbita z tym silnikiem lub 1.4 boxer
    Utworzone przez Kojocik13 w dziale Kupię części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:15
  4. [145] 1.4 boxer, nie wyłącza sie wentylator, który przekaźnik.
    Utworzone przez bartek6073 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-06-2010, 22:46
  5. [75] Milano - który silnik wybrać
    Utworzone przez Milano_155 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 07-03-2008, 19:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory