Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 42

Temat: Tuning silnika 1.9 JTDm vs 2.4 JTDm

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał ziomster Zobacz post
    szukaj takiej benzyny przy której nie będziesz już musiał dłubac
    sorry że tak marudzę ale dziś pół dnia spędziłem w 2,0 TDI i nawet nie wiesz ile mi frajdy sprawił wieczorny POM z obrotami w okolicy odcinki w moim słabiutkim TS. coraz częsciej myślę nad przeszczepem Busso które lezy w garażu i czeka na lepsze czasy...

    przepraszam za offtop

    pozdrawiam
    Wiesz masz może i trochę racji z tymi obrotami bo ciągnie i ciągnie do końca ostatnio jeździłem alfą od dziewczyny 2.4 JTD 10V i koleś z boku podjechał chciałem mu uciec i zanim się zorientowałem że trzeba bieg zmienić to było po ptokach bo u mnie w 2.0 TS to odcięcie było przy 7,5 tys i była to frajda ale teraz ekonomia się kłania i to że nie jeden diesel ma taki niuton że zabija na samym starcie i już go nie dogonisz dlatego wybór padł na diesla...

    ---------- Post added at 06:25 ---------- Previous post was at 06:20 ----------

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    W 20V na pewno więcej zniesie skrzynia biegów (inna również niż występująca w 1,9 16V), a co za tym idzie - inne sprzęgło, które z tego co mi nie było modyfikowane w 210-konnych seryjnych mocach (ale to trzeba jeszcze sprawdzić dokładnie).

    Moja 20V w serii miała 396Nm, po delikatnym virusie 443Nm i póki co tylko skyline mnie złoił - więc nie taki diesel straszny
    Właśnie o takie coś mi chodzi bo z tego co widzę większość pisze że w 2.4 JTDm seryjne klamoty wytrzymują więcej niż w 1.9 JTDm no i tak jak piszecie lekki wirus i już jedzie a do tego większy cooler dolot wydech i już może być ładnie potem może jakieś większe turbo jeszcze i już może być całkiem ładnie.

    twardy powiedz mi jak wygląda sprawa zawieszenia w tym silniku bo przeczytałem gdzieś na forum że szybko siada bo silnik jest ciężki? i jakbyś mógł się pochwalić czy jakieś problemy miałeś z tym silnikiem i całą resztą jakie są po prostu Twoje odczucia czy kupiłbyś jeszcze raz auto z tym silnikiem czy nie? mogą się też inni wypowiedzieć na ten temat jeszcze....

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Masz grubsze sprężyny w 2,4 - przeliczone do masy pojazdu. Wg. mnie forumowe teorie o szybszym zużywaniu zawieszenie to mit, bo wskaż mi osobę, która naprawiła zawieszenie tak jak nakazuje to zrobić AR, nie mówiąc już o stosowaniu tandetnych zamienników.

    Czy bym kupił jeszcze raz to auto? Pewnie tak. Brakuje mi jedynie 4x4 w zimie

  3. #13
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    wskaż mi osobę, która naprawiła zawieszenie tak jak nakazuje to zrobić AR,
    a jak nakazuje AR ?
    bo nawet nie wiem








  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    a jak nakazuje AR ?
    bo nawet nie wiem
    Każda autoryzowana stacja posiada wgląd do technologii naprawy, w której mechanik może odczytać, które elementy nie nadają się do powtórnego montażu, jakie są momenty i tolerancje.
    Praktyka pokazuje niestety co innego...

  5. #15
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    aaaa
    myślałem że jakieś patenty znowu
    ja akurat miałem tą przyjemność robić z kluczem dynamometrycznym i elearnem itp









  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    właśnie o to mi chodzi 4x4 na pewno by się przydało przy takiej mocy ale mogło by być więcej problemów z tego tytułu, a co do zawieszenia to jak bym kupił to potem na pewno kupie gwinta więc będzie dobrze myślę to wyglądać i całość się prezentować ale przekonujecie mnie coraz bardziej że lepiej kupić 2.4 JTDm niż 1.9 JTDm...

  7. #17
    kecaj77
    Gość

    Domyślnie

    To może ja się wypowiem jako były posiadacz 1,9jtd 16v, a obecny 2,4jtd 20v. Jeśli masz czas na poszukiwania to zdecydowanie 2,4jtd 20v, kultura pracy tego silnika jest na dużo wyższym poziomie niż w jego mniejszym odpowiedniku. Jeśli chodzi o awaryjność, to oba silniki są już dosyć dobrze dopracowane więc tutaj bardziej decydować będzie losowość(szczęście) bądź też stan w jakim uda nam się wyłowić sztukę. Nie ma co się oszukiwać, że 2,4 jest dużo mniej, a trafienie zadbanej to już graniczny z cudem no i oczywiście trzeba troszkę więcej zapłacić. Jeszcze do minusów większej jednostki trzeba zaliczyć wagę, bo silnik waży trochę więcej, ale mamy zapas mocy i w zakrętach też daje radę Co do zawieszenia to jeszcze zbyt krótko jeżdżę 2,4 żeby się wypowiadać, ale nie sądzę, żeby to była jakaś przepaść. Jak kupisz dobre części to i pojeździsz długo. Co do modów, czyli to co lubię najbardziej przerabiałem ten temat w obu jednostkach no i jednak zdecydowanie większy potencjał jest w 2,4jtd, ale jak chcesz coś działać w obu to większy IC to podstawa, w 1,9jtd bez większej turbiny moża uzyskać moce w okolicach 200km, a w 2,4 myślę, że sporo więcej(ja mam 240km, 536nm i to nie jest granica możliwości) Jednak pamiętaj, że wszystkie mody to droga zabawa i często wychodzi dużo rzeczy, których wcześniej nie planujemy więc na konkretną zabawę to musisz mieć przygotowany spory budżet. Podsumowując jak uda Ci się trafić zadbane 2,4jtd to nie zastanawiaj się tylko kupuj Pozdro

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Cytat Napisał kecaj77 Zobacz post
    To może ja się wypowiem jako były posiadacz 1,9jtd 16v, a obecny 2,4jtd 20v. Jeśli masz czas na poszukiwania to zdecydowanie 2,4jtd 20v, kultura pracy tego silnika jest na dużo wyższym poziomie niż w jego mniejszym odpowiedniku. Jeśli chodzi o awaryjność, to oba silniki są już dosyć dobrze dopracowane więc tutaj bardziej decydować będzie losowość(szczęście) bądź też stan w jakim uda nam się wyłowić sztukę. Nie ma co się oszukiwać, że 2,4 jest dużo mniej, a trafienie zadbanej to już graniczny z cudem no i oczywiście trzeba troszkę więcej zapłacić. Jeszcze do minusów większej jednostki trzeba zaliczyć wagę, bo silnik waży trochę więcej, ale mamy zapas mocy i w zakrętach też daje radę Co do zawieszenia to jeszcze zbyt krótko jeżdżę 2,4 żeby się wypowiadać, ale nie sądzę, żeby to była jakaś przepaść. Jak kupisz dobre części to i pojeździsz długo. Co do modów, czyli to co lubię najbardziej przerabiałem ten temat w obu jednostkach no i jednak zdecydowanie większy potencjał jest w 2,4jtd, ale jak chcesz coś działać w obu to większy IC to podstawa, w 1,9jtd bez większej turbiny moża uzyskać moce w okolicach 200km, a w 2,4 myślę, że sporo więcej(ja mam 240km, 536nm i to nie jest granica możliwości) Jednak pamiętaj, że wszystkie mody to droga zabawa i często wychodzi dużo rzeczy, których wcześniej nie planujemy więc na konkretną zabawę to musisz mieć przygotowany spory budżet. Podsumowując jak uda Ci się trafić zadbane 2,4jtd to nie zastanawiaj się tylko kupuj Pozdro
    Co wymieniłeś w swoimi żeby uzyskać taką moc? Bo szczerze mówiąc to jak kupie to będę chciał uzyskać moc gdzieś w granicy 250km i jak to mówią auto będzie nie do w...ania co do rzeczy które trzeba wymienić to zdaje sobie z tego sprawę że trzeba będzie parę rzeczy wymienić ale jeśli możesz się pochwalić co ty wymieniłeś i ile Cie to kosztowało mniej więcej?

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Ambitny plan, na dzień dobry możesz policzyć:

    - dobre opony 2000-3000zł
    - wirus 1500zł
    - dolot 3000zł (strzelem cenę za ic + gadżety)
    - hamulce 5000zł

    + przy takiej mocy chyba będzie trzeba jakieś wzmacniane półosie zapodać...

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar michal87tg
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    AR 156 po FL SportWagon 1.9 JTDm
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ja bym powiedział że w pierwszej kolejności:
    - dobre sprzęgło ok 3000zł
    - dolot + ic no myślę że optymistycznie zakładając jakieś 2000zł powinno starczyć ze względu na to że w firmie w której pracuje zajmuje się kupnem stali itp więc rury potrzebne kupiło by się za parę zł
    - hamulce już patrzyłem na allegro to zaciski jakieś 600zł (z GTA) tarcze ze 500zł + klocki 300zł

    Co do półosi i przegubów to może się wypowiedzieć kolega kecaj77 będzie najwięcej wiedzieć w tej materii...

Podobne wątki

  1. [159] 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze
    Utworzone przez Nitro w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 04-05-2020, 20:55
  2. [159] Chip-tuning 2.4 JTDM (210KM)
    Utworzone przez Indy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 20-04-2015, 21:36
  3. Tuning 147 1,9 JTDM - Mińsk Mazowiecki i okolice.
    Utworzone przez fleszu2 w dziale Mazowieckie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 13:28
  4. Chip tuning 1,9 JTDm 16v
    Utworzone przez LukaszS84 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 22:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory