Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Filtr stożkowy - jaki co gdzie po co?

  1. #1
    Maroo_
    Gość

    Domyślnie Filtr stożkowy - jaki co gdzie po co?

    mam plan żeby wrzucić stożek pod maseczkę. ale w ogóle się nie orientuję jaki, w jaki sposób itd. może ktoś już przez to przeszedł i może coś powiedzieć na ten temat. Jakie stożki można wrzucić? jakieś wymiary może i sposób instalacji. Czy w ogóle da jakiś efekt poza przyjemniejszym mrukiem? dzięki za wszelkie info

    1.8 TS 97`

  2. #2
    wojtekcem
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maroo_ Zobacz post
    mam plan żeby wrzucić stożek pod maseczkę. ale w ogóle się nie orientuję jaki, w jaki sposób itd. może ktoś już przez to przeszedł i może coś powiedzieć na ten temat. Jakie stożki można wrzucić? jakieś wymiary może i sposób instalacji. Czy w ogóle da jakiś efekt poza przyjemniejszym mrukiem? dzięki za wszelkie info

    1.8 TS 97`
    Ja bym wolał świecące spryskiwacze albo głośną dziurę w wydechu. No, może być ewentualnie wielka naklejka na tylnej szybie reklamująca jakiegoś producenta mającego coś wspólnego z tuningiem. Zapewniam Cię, że (poza wspomnianą dziurą w wydechu) efekt będzie jeszcze lepszy bo samochód przynajmniej nie straci mocy.
    Możesz wytłumaczyć po co chcesz wsadzać stożek kalecząc samochód?

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Umiejscowienie samego stozka jest dość kłopotliwe, musi być odseparowany od gorącego silnika, druga sprawa to dobranie odpowiedniej długosci rury miedzy stożkiem a przepustnicą. Samo zainstalowanie stozka wiele nie daje ale złe umiejscowienie i dobranie stozka przyczyni się do spadku mocy lub gorszej pracy silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #4
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli nie chcesz robić z samochodu rakiety(w sensie szeroko pojętego Tuningu),a jedynie lekko podnieść moc, to sam stożek jest nie trafiony.A jeśli chodzi o buuuczenie to załóżmy,że to kwestia gustu,tak będzie krócej.

  5. #5
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Ja tam polecam airbox bmc tylko cena dość spora.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Wrzuć stożek w miejsce seryjnego filtra, jeśli to możliwe - zostaw "wężownicę" na dole dolotu, sam dolot warto owinąć np. złotą taśmą termoizolacyjną. Weź pod uwagę, że:
    - stożek podwyższa obroty mocy maks. i momentu maks. a TS te już ma dość wysoko,
    - obniża żywotność przepływomierza i ogólny współczynnik filtracji,
    - przy zmianach długości dolotu możesz zmienić ogólną charakterystykę silnika
    Airbox BMC ponoć się sprawdza, bo wykorzystuje, poza zmniejszonymi oporami także polepszoną dynamikę przepływu. Tylko ta cena
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar t.o.mek
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Trzciana, Tarnow, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV Rosso, Opel Vectra C 1.9 JTD 16V 150km 315NM
    Postów
    117

    Domyślnie

    Stożek filtruje kamienie i patyki, z kurzem już chyba nie wyrabia, zobacz wcześniej jak jest skonstruowany dolot - za filtrem jest jeszcze spora puszka z komorą rezonansową - jak założysz stożek to ominiesz to całe ustrojstwo a myślisz że montowali je bez powodu? Zdecydowanie odradzam taki typ tuningu...
    Fiat 126p --> Alfa Romeo 145 QV Nero --> Opel Vectra C GTS + Alfa Romeo 145 QV Rosso

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    We wcześniejszym samochodzie (Fiat Bravo 1.6 16v) też kombinowałem z dolotem, najpierw stożek K&N, później airbox, doloty zimnego powietrza ze zderzaka itp. kombinacje.
    Pierwsze kilka miesięcy cieszyło, z racji "rasowego" dźwięku, a potem zaczęło w*****ać, coś typu "buczy a nie jedzie", poszedłem po rozum do głowy i założyłem cały seryjny dolot
    Możesz się pobawić, ale nie polecam.

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Polkowice
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.4 ie Alfa Romeo 145 1.4 boxer
    Postów
    179

    Domyślnie

    Gdzieś już chcyba był podobny temat ale nie jestem do końca przekonany. Jeżeli chcesz wrzucić stożek ok spoko. Tylko weź pod uwagę co poprzednicy pisali. Dzwięk owszem będzie bardziej rasowy ale mocy niestety samym stożkiem nie podniesiesz. Jezeli chcesz zrobić to dobrze to musiszał byś wymienić caly dolot. NA allegro masz komplety stożków K&N wraz z dolotami cena coś ok 800 zl. Wtedy będziesz miał już zrobiony dolot ale co z Wydechcem?? Musiał byś mieć też odpowiedni wydech aby moc i moment poszły CI w góre. Więc przeróbka na przelot. Oczywiście wyrzucenie katalizatora i starych tłumników a w miejsce nich 2 przelotowe tłumniki oraz strumienica koszt ok 2000 zł no i robocizna oczyście jeżeli nie masz pról automatu lub gazów. W sumie cała ta kombinacja wyniosl by cię ok 3500 zl. W sumei może uzyskał byś max 20 km przy bardzo dobrym doborze wydechu do stożka moemnt tez neiznaczne skoczył by w górę. Ale teraz trzeba przemyśleć i czy warto inwestowac w auto które ma 14 lat i wystarczająco 140 km. Bo niestety sam stożek niestety nic nei da. Moim zdaniem lepiej zainwestować te pieniądze w paliwo.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    a to mają do powiedzenia w temacie fachowcy..
    Tylko tak naprawdę ile tej mocy dodaje taki stożek ?

    http://www.tuning.net.pl/uklad_dolotowy.htm

    Jeśli wyrzucisz fabryczną puszkę filtra powietrza i zastąpisz ją sportowym "stożkiem", z pewnością znacznie polepszysz przepływ powietrza. Jedyną restrykcją jaka pozostanie będzie bowiem sam filtr - który z reguły stawia znikomy opór. Takie rozwiązanie ma jednak pewne minusy.
    Jeśli nie wykonasz żadnych innych przeróbek, stożek będzie wciągał bardzo gorące powietrze spod maski silnika. Nie należy zaniedbywać znaczenia tego faktu, ponieważ bardzo często wzrost temperatury będzie na tyle znaczny, że zniweluje korzyści wynikające z mniejszego oporu filtra, do tego znacznie zwiększając ryzyko detonacji.

    Inne potencjalne problemy to:
    - koszt ( markowe filtry potrafią kosztować ładne kilkaset złotych)
    - gorsza praca na biegu jałowym (praca przepływomierza może ulec zakłóceniom)
    - uszkodzenie przepływomierza (olej, którym nawilżany jest filtr może spowodować awarię przepływomierza typu hot-wire)
    - zwiększony hałas (słychać tzw. szmery ssania)
    - skuteczność czyszczenia (możliwość czyszczenia filtrów stożkowych jest często postrzegana jako ich dodatkowa zaleta. Jednak w rzeczywistości bardzo trudno jest spowodować, aby po operacji czyszczenia filtr był tak samo skuteczny, jak nowy)
    - nieznana jakość filtracji

    Skupimy się przede wszystkim na tej ostatniej sprawie. Możesz być pewien, że producent samochodu poświęcił dużo czasu, aby upewnić się, że stosowane przez niego elementy zapewniają odpowiedni stopień filtracji. Jednak kto wie, jak efektywny jest nieseryjny filtr? Są szanse, że skoro stawia mniejszy opór, to przepuszcza również większe cząsteczki brudu. Stąd należy uważać na testy w czasopismach, gdzie wybierany jest filtr, który dał najlepszy wynik na hamowni - wcale nie oznacza to, że jest to najlepszy wybór.






    Ostatnio edytowane przez RobertWroc ; 22-03-2011 o 21:21

Podobne wątki

  1. Jaki filtr stożkowy
    Utworzone przez Gregu155 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 21-09-2014, 10:51
  2. Filtr Stożkowy alfa 147 1.6 105 km / jaki rozmiar stożka. opinie ? ?
    Utworzone przez Michał(Pliszka) w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 15:46
  3. Filtr Stożkowy alfa 147 1.6 T.Spark 16v/ jaki rozmiar stożka.
    Utworzone przez michal1mma w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 08:38
  4. Filtr stożkowy
    Utworzone przez elninio w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 19-09-2010, 13:54
  5. FILTR KABINOWY - gdzie i jaki
    Utworzone przez mskk w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory