Witam!
Panowie, podpowiedzcie jak można sprawdzić czy załączają się wszystkie biegu wentylatora od chłodnicy?
Pozdrawiam!![]()
Witam!
Panowie, podpowiedzcie jak można sprawdzić czy załączają się wszystkie biegu wentylatora od chłodnicy?
Pozdrawiam!![]()
Albo podlaczenie pod kompa i uzycia programu alfadiag lub fiatecuscan, albo po nagrzaniu samochodu na biegu jalowym i obserwowaniu wentylatora.
dodam tylko że gdybyś miał problem z biegami to jeszcze winny może być opornik na obudowie wentylatora chłodnicy
( ja miałem ten luksus że obok tej sprawdzanej 156 stała moja 156 ze wszystkim elementami sprawnymi więc mogłem sobie po kolei podmieniać i szukać winnego - winnym braku I biegu okazał się właśnie opornik wentylatora chłodnicy w jego obudowie )
a jak sprawdzic przy pomocy FES'a czy dziala u mnie 1-szy bieg wentylatora, wiem ze razem z zulek1986 uruchamialismy przy pomocy tego programu wentylatory i wydaje mi sie ,a raczej cos mi swita ze wlaczal najpierw 1-szy bieg ,a pozniej 2-gi...ale czytajac jeden z tematow ,kolega mial problem ktory chyba i ja mam ,a chodzi o to ze stojac w korku lub na postoju z wlaczonym silnikiem ,temperatura rosnie do nawet ponad 100C a wentylatory stoja, uruchamia sie dopiero po ponad 100C ale dokladnie nie wiem ile bo juz odlaczylismy program? Kolega Maciek-156 mowi ze moge nie miec 1-go biegu wlasnie...wiec co musze sprawdzic ,bo mozliwe ze programem uruchomie wentylatory na obu biegach ,ale samoczynnie moze juz sie nei da przez zepsuty jakis opornik lub bezpiecznik ? Naprowadzicie moze jakos ?
Kurcze ,jestem pewny na 100% ze uzywajac FES'a uruchamialismy oba biegi ,to dlaczego nie wlacza sie przy okolo 90C zaden ,dopiero po przekorczeniu grubo ponad 100C :/
---------- Post added at 10:40 ---------- Previous post was at 10:39 ----------
---------- Post added at 12:39 ---------- Previous post was at 10:40 ----------
podlaczylem jednak komputer i okazalo sie ze uruchamiaja sie wentylatory ,ale nie jak myslalem wczesniej przy ponad 100C (na kabinowym wyglada to na ponad 100C) ale przy 95-96C wiec jesli tak ma byc to jest w porzadku...z ciekawosci zapytam przy jakiej wlaczy sie II bieg, wiecie moze ?
Ostatnio edytowane przez peenbe ; 13-06-2011 o 10:17
A mnie gryzie taka sprawa: Gdy auto się zagrzeje ponad 101C powinien się włączyć drugi bieg wentylatora. Niestety u mnie działa tylko I i nie radzi sobie ze zbiciem temperatury. Temp. sprawdzana komputerem, nie ze wskaźnika.
W sumie rzadko kiedy łapie taką temp. by musiał się włączać II bieg, jednak gdy już to się stanie to auto nie daję rady się schłodzić.
*Sprawdziłem FES'em wentylatory, oba biegi działają.
*Gdy włączę klimę to II bieg działa.
*pompa wody nowa, termostat sprawny.
*poziom płynu ok, układ odpowietrzony. Płyn świeży.
*chłodnica, tragedii nie ma.
Co może być nie tak?
nie mozecie po prostu kupic nowego opornika za 100pln w ASO a nie bawic sie w takie testowanie ? Kazdy powinien wiedziec ze po parunastu latach taki element najzwyczajniej trzeba wymienic i tyle