Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 51

Temat: Climatronic po lifcie do alfy z przed liftu

  1. #31
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzejm36 Zobacz post
    Pozwolę sobie odświeżyć temat gdyż kolega INTEL ma chyba duże doświadczenie ...a potrzebuję porady.Jak już w innych postach pisałem moja alfa miała klimatyzacje jednostrefową a sterownik był pozbawiony przycisków
    info , + , -...czyli braku sterowania infocenter.Po założeniu nowej manetki / przycisk set /, sterowania w kierownicy , i panelu infocenter miałem do wyboru albo przerobie panel klimy dokładając te klawisze albo zastosuje panel
    klimatronika / kupiłem tanio ale z połamanym przodem..zrobiłem z dwóch jeden
    / . Klima według schematów ma identyczne wyjścia jak moja stara..z tym że moja jest jednostrefowa..wszystko pracuje idealnie w trybie mono.Klapy i regulacja nawiewu..wszystko w wersji manual.Mam teraz pytanie
    1.potrzebna mi informacja odnośnie czujników temperatury
    http://allegro.pl/czujnik-temperatur...420500582.html
    czy to jest czujnik K88 czyli ten który jest wkręcony na wysokości radia w panel dmuchawy?
    2.Jak wygląda czujnik który mierzy temperaturę w kabinie i jaki jest jego symbol w schematach..cz to jest to:
    http://allegro.pl/alfa-romeo-156-czu...430256382.html
    Jeśli ktoś coś..to ja proszę
    1. Tak to jest czujnik K88, pasuje bez problemu również od nagrzewnicy przedliftowej.

    2. Ten czujnik do którego podałeś linka pewnie dało by się zastosować w Twoim wypadku jednak nie jest to dokładnie taki sam czujnik jak w oryginale. W razie czego mam taki czujnik i możemy się dogadać. Niestety nie mam teraz przed sobą schematu więc nie podam oznaczenia tego czujnika.

    ---------- Post dodany o godzinie 15:41 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:33 ----------

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    Witam
    Ponieważ nikt mi nie odpowiedział na moje pytanie w oddzielnym temacie - to zapytałbym tu Intella który to przerabiał i zapewne wie najlepiej:
    1. Czy nagrzewnica przed i poliftowa ma rurki do płynu i klimy w tym samym miejscu?
    2. Czy da się przełożyć nagrzewnice bez rozpinania chłodniczki klimy (bo mnie się wydaje że powinno się dać)
    3. Czy to z aukcji poniżej to jest nagrzewnica poliftowa dwustrefowa?
    http://allegro.pl/alfa-156-nagrzewnica-i1411750119.html
    4. Czy udało Ci się przełączyć climatronic na nasze stopnie?
    5. Czy możesz mi podesłać linka do e-lerna z wersją climatronica poliftową - bo też mam starą i u mnie tego niema...
    pozdr....
    1. Tak
    2. Tak, nie widzę powodu dla którego miałbyś rozpinać chłodnicę klimatyzacji
    3. Z tego co widzę to tak.
    4. Nie udało się gdyż nie próbowałem, z tego względu, że obudowa od climatronica z angielskiej alfy nie pasowała kształtem i musiałem i tak kupić wersję europejską. Jednak wydaje mi się, że nie będzie problemu z przeróbką na stopnie celcjusza, jeśli będziesz zainteresowany mogę podjąć ten temat.
    5. http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/ ja korzystałem z eLearn i DTE

    ---------- Post dodany o godzinie 15:42 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:41 ----------

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    a ja mam pytanie, czy te pokrętła sterowania klimy z wersji po FL pasowałyby idealnie w otwory panelu sterowania z wersji przed FL. Zastanawiam sie, czy nie dałoby rady przenieść samego sterownika klimy z wyświetlaczami a resztę zostawić?
    Niestety nie, całkiem inne wymiary pokręteł.
    iCAtronic - Elektronika samochodowa.
    Odczytywanie Mastercode z Navi Connect+, bezpieczna aktualizacja oprogramowania oraz naprawa nawigacji po nieudanej aktualizacji.
    http://www.icatronic.pl

  2. #32
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Witam ponownie
    Dostałem tę nagrzewnicę
    http://allegro.pl/alfa-156-nagrzewnica-i1411750119.html
    i z jej drugiej strony jest napisane AR147 co by sugerowało że jest ona od ar147 a nie od ar156.
    INTELL-u! Może wiesz czy nagrzewnica od 147 i 156 jest taka sama?
    Jeśli nie wiesz to moze podesłałbyś mi na:
    r-sokol@wp.pl
    wszystkie fotki swojej nagrzewnicy dwustrefowej do 156 bo nie wiem czy ta moja będzie pasowała... Na allegro nie widać nagrzewnic poliftowych do ar156 i nie mam z czym porównać.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cytat Napisał Integralle Zobacz post
    Ja mam natomiast troszkę inne pytanie. Odnośnie samej nagrzewnicy czy do alfy 156 będzie pasować nagrzewnica z modelu 147 albo GT ?? (oczywiście mówimy o wersjach dwustrefowych)

    Porównywałem zdjęcia i wyglądają praktycznie identycznie ale doświadczenie mówi mi ze w praktyce można natrafić na malutkie ale istotne różnice.

    Czy ktoś wie czy nagrzewnica z modelu 147 będzie pasować do 156 ??
    Nie mogę odpowiadać na priv bo mam skrzynkę zawaloną na 100%.
    Co do pytania - tego jeszcze nie wiem czy nagrzewnica od 147 i 156 jest taka sama. Kolega iNTELL jeszcze nie odpowiedział a ja nie posiadam fotek nagrzewnicy dwustrefowej od 156 więc nie mam z czym porównać.
    Martwią mnie króćce przyłaczeniowe płynów, połozenie wyjścia kanałów powietrza na tył i w podłogi oraz połozenie i wymiary kanałów wyjściowych do góry.
    Trochę inne jest mocowanie pomiędzy wentylatorem a nagrzewnicą. W wersji przedliftowej jest tam taka blaszka do mocowania osłony nagrzenicy.

    Jak ktoś ma fotki nagrzewnicy od 156 po lifcie to proszę o linka lub fotki na maila:
    r-sokol@wp.pl
    Bez fotek nawet nie będę próbował przymierzać nagrzewnicy od 147 do własnej alfy a dostępu do karoserii ar156 lub zwykłej nagrzewnicy od anglika nie mam więc nie mam jak sprawdzić.
    Po eperze nic konkretnego mi nie wychodzi...


    Nie no - błagam o fotki lub linka....
    Ostatnio edytowane przez r-sokol ; 20-02-2011 o 20:20
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #34
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Sprawdź pocztę. Podesłałem ci fotki takie jakie mam od kolegi iNTELL'a

  5. #35
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Sprawdziłem
    Foty za małe i nie z tej strony. Nie da się nic powiedzieć.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Rozumiem, ale tylko takie mam bo sam takie dostałem.

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Czy coś się wyjaśniło w temacie pasowania nagrzewnicy od alfy 147 do naszych 156 ??

    Bo mam największe wątpliwości co do kwestii pasowania górnych nawiewów.
    Moja Alfa w 1059odc. i 1070odc. serialu Pierwsza Miłość

    Co mi chodzi po głowie? turbodoładowane V6

    W czym mogę pomóc? Wymiana rozrządu w silniku V6 24v? napisz

  8. #38
    aporia
    Gość

    Domyślnie

    Kolego iNTELL prosiłbym o podesłania zdjęć na Maila aporia@neostrada.pl dzięki z góry.
    Ostatnio edytowane przez aporia ; 22-03-2011 o 20:28

  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    No więc do kolekcji dostałem ostatnio nagrzewnicę dwustrefową od ar156 ale w wersji angielskiej. Niestety nie jest to czyste lustrzane odbicie wersji europejskiej. Raczej jakby do części rozdzielaczowej (tzn tam gdzie są chłodniczki, klapy i sterowanie) dołożono wentylator tylko nie z lewej strony a z prawej. Więc kupa rzeczy z wersji angielskiej pasuje do europejskiej: chłodniczki, osłony - plastiki nawiewów dolne, silniczki krokowe, plastiki sterujące spod silniczków, klapy, wentylator chyba - bo nie wiem czy ma takie same obroty, filtry. Wygląda że lokalizacja przyłaczy wody i czynnika chłodzącego są takie same i w tym samym miejscu co w europejczyku.

    Ta druga nagrzewnica którą mam, została mi sprzedana jako od ar156 - ale chyba jest od ar147 - raz że ma taki opis wskazujący na to, dwa że wiązka elektryczna ma wtyczki przyłaczeniowe do instalacji samochodu inne niż ar 156.

    Więc dalej nie mogę udzielić jednoznacznej odpowiedzi czy nagrzewnica od ar147 będzie pasowała do ar156 - chyba tak - ale pewności nie ma. Raczej na pewno wiązka elektryczna różni się w części przyłaczeniowej - chyba są inne wtyczki (ale to akurat prosta sprawa)
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Co do wiązek elektrycznych nagrzewnicy w Ar156 i Ar147 to mogę powiedzieć tak są inne od strony centralki klimy i podłączeń do innych wiązek w aucie ale podłączenia do sterowania nagrzewnica są takie same. Ale sama wiązka to nie problem bo mam w domu wiązkę od Ar 156 anglika i po sprawdzeniu całej mogę potwierdzić że nie ma różnić pomiędzy wersją europejską a angielską wszystkie piny w kostkach się pokrywają.

    Ba jedyna różnica w centralce klimy w wersji angielskiej jest taka że w przypadku włączenia klimy w funkcji mono to prawe a nie lewe pokrętło od temperatury jest masterem.

    ---------- Post added at 08:32 ---------- Previous post was at 08:30 ----------

    Mam natomiast prośbę skoro masz nagrzewnice od Ar147 i Ar156 (lift anglik) to mógł być podesłać zdjęcia w dużej rozdzielczości tych nagrzewnic, zwłaszcza korpusu środkowego.

    michal.bernard@wp.pl
    Moja Alfa w 1059odc. i 1070odc. serialu Pierwsza Miłość

    Co mi chodzi po głowie? turbodoładowane V6

    W czym mogę pomóc? Wymiana rozrządu w silniku V6 24v? napisz

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Upgrade: czesci od MY2014 w wersjach do przed liftu
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 21-11-2017, 23:07
  2. [159] Różnice w zawieszeniu alfy 159 przed i po lifcie
    Utworzone przez PASZA w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-10-2015, 12:51
  3. zderzak i maska z z alfy z przed liftu
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-11-2014, 11:42
  4. Alfa Romeo 156 czy części z przed liftu podejdą do poliftu?
    Utworzone przez Czarnecki w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 18:00
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 10:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory