Tyle mówią instrukcje:
GT 1.9jtd 9,7sec
8,5 miasto
6,2 mieszany
4,9 trasa
320d 2.0d 8,9-9,2sec (zależy od nadwozia)
7,7 miasto
5,6 mieszany
4,5 trasa
Kolego SIMEONE Twoją wypowiedź pozostawię bez komentarza.
Tyle mówią instrukcje:
GT 1.9jtd 9,7sec
8,5 miasto
6,2 mieszany
4,9 trasa
320d 2.0d 8,9-9,2sec (zależy od nadwozia)
7,7 miasto
5,6 mieszany
4,5 trasa
Kolego SIMEONE Twoją wypowiedź pozostawię bez komentarza.
Instrukcje? Litosci...
Spojrz na np autocentrum raporty spalania.
Zreszta obecnosc w E46 silnika 3.0d jest jego ogromna zaleta... Nie wiem, czy wystepowala tam wersja 231 PS, ale jesli tak, to sa znane projekty tego silnika na ponad 300 KM / 600 Nm, a tu juz naped na tyl jest jak najbardziej uzasadniony.
Ostatnio edytowane przez Krajcok ; 24-03-2011 o 15:54
Krajcok
GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
XKR 4.0 V8 kompressor
E46 w 3,0 d miało max 204km na serii,ale pisząc o projektach 300km+ w e46 pewnie miałeś na mysli projekt usera Tomp,a on właśnie miał serię 3,0d 204km.Piekne silniczki,wprost stworzone do wirusowania (okolice 270km po samym sofcie).
Co do danych z tabelek: panowie trochę powagi.
Seryjne Gt JTD spokojnie zejdzie poniżej tych 9,7s do 100km/h.Co do spalania to podane wartości powinne być odwrócone do podanych modeli.Nie ma szansy żeby przy podobnym stylu jazdy 2,0d bmw spalił mniej od JTD 1,9 16v
W ogóle jesli mielibysmy porównywać 2,0 d bmw i 1,9 16v jtd to należałoby wziąć jednostkę bmw 2,0 ale 163km.Niestety to już model e90.
Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 24-03-2011 o 16:49
Również 320d spokojnie zejdzie poniżej tego co ma w papierach. Widzisz dane to jest jakiś pkt odniesienia. Np Ty możesz mieć inny styl jazdy niż ja (i tak zapewne jest) i Tobie wyjdzie spalanie np poniżej książki, a mi powyżej. Nie za bardzo rozumiem, na jakiej podstawie stwierdzasz, że nie ma szans, żeby przy podobnej jeździe GT miało spalić mniej niż 320d. Już mi nie chodzi o fakt i wynik takiego spalania, tylko czym to argumentujesz. Bliźniacza pojemność, 4 cylindry, oba diesle, podobna waga.
Druga sprawa AR GT, to segmentem i rocznikowo patrząc równoważnik modelu e92 w BMW. Porównywać nie ma co, nt odpowiednikiem silnika 1.9jtd jest 2.0d 177KM.
Już ci piszę.Tak się składa ,że mój młodszy brat,fantyk BMW, ma e46 własnie 320d 150km.Silnik niestety,ale nadwyraz paliwożerny.Naprawdę cięzko nim zejsc ponizej 6,5 na trasie,gdzie jtd 16v spokojnie robi wynik poniżej 6l przy jeździe nie najwolniejszej.W miescie(25tyś) bmw połyka 9l,zaś jtd 7,5-8.Przyspieszenie to bmw ma gorsze niz moja seria miała,a wiem to stąd ,iż nie raz próbowalismy się.Start zatrzymany i rolka były ewidentnie moje.Virusa te silniki niestety ale nie znoszą,są duże problemy z modyfikacja softu,a przyrosty średnio zadowalające.
Niewątpliwym plusem bmw jest mozliwosc wyższego kręcenia diesla no i jak dla mnie to dzwięk 2,0d jest przyjemniejszy od 1,9 16v.
Jesli e46 w dieslu to tylko 3,0.
Napisałem o porównaniu do 2,0 163 km ponieważ jednostka ta jest nowsza i nowoczesniejsza od swojego starszego brata.Miałem z nią doczynienia tylko na jeździe próbnej,ale zdecydowanie zrobiła lepsze wrazenie na mnie ,pomimo cięższej budy e90.
Zgadza się,że tabelki to tylko orientacyjne dane,ale według danych to bmw powino mieć 8,9s ,a moja seria 9,3s.W praktyce wychodziło tak że to bmw poprostu nie dawało rady.Silnik brata zdrowy,dbany i chuhany.
Co do wagi; e46 niestety ale to straszny klocek,na wadze dla tirów w moim zakładzie ,przy pełnym baku wyszło 1440kg.
Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 24-03-2011 o 19:55
I to jest konkretny post.
Żeby nie było,że nie jestem obiektywny;bmw ma o wiele bardziej dający frajdę napęd,ale i tu jest haczyk,bo w zime z frajdy staje się udręka,gdyż tam gdzie alfa potrzebuje tylko lekkiej korekty, bmw wpada w nielada poslizg.
Gdybym miał brać e46 w dieslu,bo jednak auto bardzo fajne,charakterne,to tylko 3,0d 204km.Spalanie niewiele odbiegające od 2,0 a osiągi,potencjał,dzwięk wielokroć bardziej powalające.
330cd to rzeczywiście super sprawa, ale jest pewien szkopuł. Zobacz ile kosztuje coupetka z tym silnikiem. A mimo całej fajności, to już jest dość stare auto i opatrzyło się na drodze. Tutaj niewątpliwa zaleta AR.