Strona 28 z 86 PierwszyPierwszy ... 18192021222324252627282930313233343536373878 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #271
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał h0se166 Zobacz post
    Kto mi wytłumaczy dlaczego jest to przeważnie zatarcie na pierwszej korbie od strony rozrządu? Dlaczego inne panewki się nie zacierają tylko akurat ta? Ma ktoś sensowne wytłumaczenie?
    w Octavii pierwszej generacji jak ktoś michą przydzwonił, bo jest nisko, to pierwsza się zacierała panewka na korbie pierwszego tłoka
    może taki układ kanałów olejowych, że przy braku ciśnienia od pompy tam były największe ubytki oleju, tak samo w TSie jak było mało oleju, to tam się ciśnienie traciło najprędzej i najbardziej

    verdebiancorosso

  2. #272
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Jest różnica 145 1,8 16V w porównaniu do 155 1,8 8V nawet spora. Co do masy to według dokumentów 145 waży 1195 kilo a moja 155 1300 kilo. Tak jest w Niemieckich dokumentach

  3. #273
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzybek_bgi Zobacz post
    Może ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego 145 są takie cięzkie?? Stawiając ją przy 155 wygląda jak maluch a masa praktycznie taka sama...
    Ta sama płyta podłogowa, podwozie, silniki - nie ma co być lżejsze 75kg dla tej samej wersji silnikowej to i tak spora różnica.
    A GTVki są dodatkowo "usztywniane", stąd ta duża masa. Spidery są przecież jeszcze cięższe.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #274
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Spodziewałem się jednak że ten kawał blach za mną będzie ważył trochę więcej

  5. #275
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942
    Ostatnio edytowane przez williamdrake ; 23-03-2011 o 14:09
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  6. #276
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    1300 kg niecałe

  7. #277
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Aż z ciekawości zważę swoją na złomie

  8. #278
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Na złomie nie masz co ważyć . Ja swoją ważyłem na dwóch wagach tego samego dnia oddalonych od siebie o 7 kilometrów i było 80 kilo różnicy.

  9. #279
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    U znajomego więc będzie OK

  10. #280
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał bimsky Zobacz post
    Honda i jej vtec, w crx 1.6 160 koni (ale pewnie tak samo żywotny jak fiatowy ts), bmw s14b23 i s14b20 (nawet starsze niźli ts). Nie jest trudno znaleźć coś mocniejszego z lat 90. ;]
    W klasie szesnasto zaworowych dwulitrówek to trudno znaleźć coś słabszego niż TS Alfy, nawet niby słaba niemiecka konkurencja osiągała takie moce:
    VW Golf GTI, 1991-1998, 2.0l/150KM
    Opel Astra GSI, 1991-1995, 2.0l/150KM
    Ford Escort RS2000/2.0 L EFi, 1990-2000???, 2.0l/150KM
    Pytanie jeszcze czy te niemieckie silniki użytkownicy psuli tak samo jak TSy w Alfach?

    Do tego taki niby ociężały Golf GTI waży o 100kg mniej(wyposażenie?) i chyba jedyne co ratuje osiągi 145 QV to wariator dający kopa na niskich obrotach. Inna sprawa że Alfy zawsze najlepiej się prezentowały z najsłabszymi wersjami i tutaj czy to wcześniejszy boxer 1.3 90KM czy TS 16V 1.4 100KM raczej nie zawodzą.

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory