Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Alfa 156 1.9 JTD 105 KM - nowy nabytek

  1. #1
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 1.9 JTD 105 KM - nowy nabytek

    Dzień dobry, witam wszystkich,
    Dwa tygodnie temu spełniłem swoje szkolne marzenie i kupiłem AR 156 , powiedzmy że radość jeszcze trwa i mam nadzieję że będzie trwać długo, bo czeka mnie bardzo długa droga- dlatego tez alfa....


    Chciał bym się dowiedzieć, w jakim zakresie obrotów 1.9 JTD 105KM ma największy moment obrotowy?? (przy ilu obrotach się zaczyna a przy ilu kończy)

    Bo u mnie wygląda to tak, jadę na 3 biegu- gaz w podłogę, jakieś 1800 obr/min słychać jak turbina się rozkręca- samochód przyśpiesza i nagle w okolicy 2950-3000 obr/min tak jak by się coś wyłączyło czuć taki nagły spadek mocy, ale samochód dalej przyśpiesza ale już nie tak jak w okolicy 2300 obr/min.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar JTD
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105 KM 2000r Opel Astra SW 1.9 CDTI 101 KM 2007r.
    Postów
    294

    Post

    termostat masz dobry , mialem tak samo po wymianie termostatu kreci sie w calym zakresie obrotow , prawdopodobnie silnik byl nie dogrzany i dlatego tak sie dzialo

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar stembalski17
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    K-Z
    Auto
    AR 156 1.9JTD 105 KM
    Postów
    170

    Domyślnie

    Ja mam to samo u siebie a termostat nowka niedawno wymieniany.

  4. #4
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    tzn ?? wszystko jest dobrze?? tak ma być???

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar stembalski17
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    K-Z
    Auto
    AR 156 1.9JTD 105 KM
    Postów
    170

    Domyślnie

    Sam nie wiem, wydaje mi sie ze nie jest to normalne ale napewno nie jest to wina termostatu bo mam go nowego niedawno wymienionego, niebawem wyrzuce katalizator i zaslepie EGR - zobaczymy czy dalej bedzie to samo ...

  6. #6
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    ja EGR już zaślepiłem i to nie zmienia nic, czyli przy 3000 obr/min kończy się jazda tym dieslem ??

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Odłącz przepływomierz i się przejedź, jak będzie lepiej to wymiana.

  8. #8
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    już to robiłem jak odpiołem przepływke to do około 3 tys. prawie normalnie a powyżej już nie ma jazdy brak mocy słaba reakcja na pedał gazu wiec przepływke wykluczyłem.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Chrzanów
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd 2001r- była, bravo 2.0 multijet- jest
    Postów
    245

    Domyślnie

    Może coś z ciśnieniem doładowania. Rury między turbiną a kolektorem szczelne? Kopci na czarno?

  10. #10
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    nie puszcza żadnego dymka, czy ciepły czy zimny wszystko tak samo, aha i jeszcze jedna sprawa, jak odpalaja te JTD?? od tykniecia kluczykiem czy wał korbowy musi się przekręcić z 2x i dopiero silnik pracuje?? bo mój tak odpala czy ciepły czy zimny.
    Ostatnio edytowane przez puchaty1988 ; 27-03-2011 o 12:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory