Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 58

Temat: Wymiana Gum Stabilizatora

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar Homer155
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm QV-Line TCT
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał dulik82 Zobacz post
    u mnie te ograniczniki rozlecialy sie przy montażu wahaczy dolnych, po jakims czasie wymieniłem gumy na stabilizatorze (bez opuszczania wózka) fakt prze...ane, ale się da, jeżdzę teraz bez ograniczników ale po półroku zaczeło znowu walić, teraz się zastanawiam czy ma to związek z brakiem tych ograniczników, czy stabilizator może się przesunąć na bok?
    Niestety ale może się przesunąć ,mam właśnie z tym problem jak się przesunie to łącznik stabilizatora uderza o dolny wahacz.

  2. #22
    norbiwolow
    Gość

    Domyślnie

    i mnie sie udało wymienić gumy na stabilizatorze oj ile ja sie namęczyłem z tą wymiana nie mogłem odkręcić maglownicy z jednej strony ale po około 1h jakos poszło - w sumie to drugi raz bedzie łatwiej ale nie zamierzam tego robic w belli - myśle że na 100k km wystarczy

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocik_156 Zobacz post
    Oj Panowie uprawiacie straszną filozofię. Gumy stablizatora najlepiej sie demontuje jak ma sie go na zewnątrz.

    1. Odkręcamy łączniki stablizatorów
    2. Opuszczamy wózek, ale wcześniej rozkrecamy wydech, demontujemy łape silnika, częściowo demontujemy tunel układu wydechowego. Następniedemontujemy już wózek, czyli odkręcamy cztery śruby 18, dwie śruby 15 i dwie głowne też 18. Dla wygopdy odkrecamy również maglownicę od wózka, dwie śruby 21.
    3. Nastepnie odkręcamy stablizator cztery śruby 15
    4. Warto z jednej strony nie mieć koła bo jakoś trzeba wyciągnąc ten stalilizator, a i dobrze robić to na kanale.
    5. Rozwiercamy 4 zanitowane otwory przez które stalilizator jest przykrecowny do wózka (gdy stalbilizator był już regenerowany to troszkę mniej roboty bo możemy gumy (poliuretany) wymieic pod samochodem, a nie wyciągać go na zewnątrz do rozwiercenia)
    6. Dejmujemy stare gumy, które zawsze są nacięte i zakładamy nowe
    7. Składamy w kolejności odwrotnej, troszkę sie napierdz..... z trafieniem w otwory, ale odpopwiednia praca lewarkiem i podkłdami drenianymi i da radę.

    PS1. Oczywiście montujemy poliuretany, żeby się z tym nie je... za dwa lata ponownie.
    PS2. Wcześniej warto sobie suwmiarką zmierzyc jaki ma się stablilizator, bo bywaja 22, 23 i chyba 24 mm. Ja mam 22 mm.
    PS3. Warto mieć cały zestaw kluczy nasadowych tj, 10, 13, 15, 18, 21 i coś do łączników, wzalezności od modelu, nasadkę 17 i płaską 16. Do kluczy nasadowych najlepiej porządny klucz dwuramienny przesówny.

    Ot cały przepis na wymianę gum (poliuretanów) na stabilizatorze.
    Czas operacyjny jakieś 4 godziny.

    Nie kupujcie gum tylko poliuretany !!!
    Ja mam całe zawieszenie z przodu na poliuretanach czerwonych SH 80 ze STRONG FLEXA i jestem bardzo zadowolony, nawet teraz w zimie przy takich dużych mrozach nic nie skrzypi nie trzeszczy.

    Pozdrowienia dla garażowych mechaników Alf
    Czy sanki trzeba opuszczać całkowicie, czy wystarczy odkręcić te śruby z tyłu i od maglownicy a na dwóch głównych 18 popuścić tak żeby tył opadł i stabilizator wyjdzie?

    Czy jak opuszczam sanki to silnik też się opuszcza? Pytam bo mam belle od niedawna i zabieram się za stabilizator pierwszy raz? Utknąłem dziś przy rozcinaniu obejm i chyba jednak wole wywalić drążek na zewnątrz bo w tej przestrzenie jaką tam dysponuję raczej niewiele wskóram.

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trzeba odkręcić wszystkie śruby, te długie po bokach również.
    O silnik sie nie obawiaj - nie opadnie.
    Pamiętaj koniecznie o odkręceniu śrub mocujących przekładnię kierowniczą do belki.
    Zaopatrz się w 2 dobre podnośniki bo potem będą kłopoty z podniesieniem belki.

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Jestem po wymianie, dla wszystkich, którzy mają jeszcze jakieś pytanka stworzyłem poradnik z fotorelacją krok po kroku na forum lokalnym KLIK

  6. #26
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Hehe kobyłki z LIDLa rulezzz ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #27
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    jeśli dobrze rozumie to gumy stabilizatora są w obejmie która jest zanitowana?? czy cała ta obejma jest przynitowana do kołyski?? u mnie wydaje mi się ze tam były śruby...??

  8. #28
    jezior
    Gość

    Domyślnie

    Gumy wymienione. Zmieniłem na Strong Flex czerwone 22mm.
    Znaczna poprawa i wreszcie cisza!

    Polecam uważać na śruby mocujące obejmy stabilizatora. Jedną niestety udało mi się ukręcić .
    Po założeniu tulei poliuretanowych okazało się że drążek nie ma już wymiaru 22mm średnicy w miejscu mocowania.
    Niestety po montażu wyczuwalny był minimalny luz. Za poradom kogoś z forum dołożyłem pod obejmę kawałek rurki PCV. Po skręceniu tak obejm, stabilizator ciężko było ruszyć ręką.
    Na drodze natomiast wszystko pracuje super! Wyczuwalnie poprawiła się stabilność przy niskich prędkościach.

    Roboty jest od cholery. Na całość zeszło mi ok 8 godz. Mimo to polecam opuszczenie sanek niż wyłuskiwanie tulei z boku.
    Nawet jeśli uda nam się w miarę bez problemowo wyjąć te gumy to już raczej nie doczyścimy powierzchni stabilizatora.
    Mój był bardzo zniszczony i zardzewiały, bez oczyszczenia i przeszlifowania papierem ściernym mam wrażenie ze problem szybko by wrócił.

    W każdym razie wszystko jest już tip top. Dzięki za pomoc i poradę.

  9. #29
    Użytkownik Świeżak Avatar Dugit
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    159 SW 2.0JTDm i 156 SW 1.9JTD
    Postów
    209

    Domyślnie

    A jak jest z tylnym stabilizatorem chyba prościzna? Bo gumy już jadą. Trzeba tam coś kombinować czy da rade bez odkręcania łączników??

    Pozdro
    Dugi

  10. #30
    puchaty1988
    Gość

    Domyślnie

    gdzie mogę kupić takie gumy ? tylko poliuretanowe?

Podobne wątki

  1. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2014, 09:12
  2. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez Arbunia86 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 18:00
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2013, 08:20
  4. wymiana gum stabilizatora? Co i jak?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 20:07
  5. Wymiana gum stabilizatora
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 09:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory