Jechałem TBi w wersji 200KM i bynajmniej nie nazwałbym go potworem. QV tylko jako pasażer w Arese, ale osiągi też nie urwały mi głowy...
Jechałem TBi w wersji 200KM i bynajmniej nie nazwałbym go potworem. QV tylko jako pasażer w Arese, ale osiągi też nie urwały mi głowy...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Moje wrażenia po jeżdzie testowej Giuliettą 170 KM benzyną są umiarkowane w porównaniu do mojego auta obecnego 163 KM diesel automat, mianowicie żeby wciskało w fotel w AR trzeba zredukować bieg i pedał w podłoge wtedy jest eksta ale okupione jest to hałasem i napewno wir w baku,przy normalej jeżdzie po mieście wcisnięcie gazu bez redukcji daje efekt taki jak przez 2-3 sekundy nic się niedzieje co jest bardzo irytujące jeśli ktoś jest przyzwyczajony do jazdy dieslem to będzie zawiedziony,
fajnie wszystko wygląda na papierze(osiągi) ale w praktyce jazda dieslem jest bardziej dynamiczna kazde musniecie pedału gazu daje efekt w postaci przyspieszenia.
1. To jest benzyna, te silniki się kręci, nawet jeśli mają turbinę.
2. To jest Alfa, tu się nie patrzy na spalanie.
3. Jeździłeś w trybie "Dynamic"?
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
w dieslu jest większy moment obrotowy,ja jak przesiadłem się z benzyny na diesla to chyba dopiero po miesiącu jazda była OK![]()
Pozdr
Zanim wsiadlem do G Multiair jezdzilem (i to duuuzo) 150KM Laguna 2.2dci. Moment obrotowy pod 400nm. Po odebraniu G mialem nieodparte wrazenie, ze Laguna lepiej dawala czadu.
Po przejechaniu jakis 1200km mialem okazje sprawdzic jak bardzo sie mylilem... Laguna zostala w tyle po jakis 3s (musialem wbic 2. w Lagunie). Przy 100km/h bylem 2-3 dlugosci auta za G.
Zamienilem sie miejscami, tzn ja wsiadlem do G a moj brat do Laguny. Powtorka sprintu, wysuwam sie G na prowadzenie ale odczucia mam, ze G duzo slabiej ciagnie
1. Zakres uzytecznych obrotow diesla jest jakim 2/3 benzyny
2. G do 100km/h prawie dochodzi na 2., Laguna w tym czasie juz ma 4. bieg.
Diesel szybciej "dochodzi", ale potem juz nic nie ma![]()
Panowie, nie wazne co mowia wam wasze plecy, liczy sie kto szybciej wyprzdzi TIR'a a tego dokona turbo benzyna, a nie diesel ... czy jechali bysmy na 4, 5 czy 6 biegu, bez znaczenia.
Tylko w tym trybie jeżdziłem, dlatego niewiem jaka bedzie róznica w trybie Normal.
Mam nadzieje że z automatem bedzie lepiej jezdziła bo będzie można w razie czego za pomocą łopatek szybko zredukować bieg.
---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:08 ----------
Tu bym sie spierał jadąc przykładowo 90 km/h na 5 (dieslem) na odcinku powiedzmy 300 m szybciej sobie poradzi diesel, w benzynie konieczna bedzie redukcja a to jest strata czasu, jesli natomiast byłby to odcinek około 500-600 m to benzyna szybciej się wyrobi.
W trybie Normal na pewno będzie bardziej "ospała". Dziwi mnie więc stwierdzenie, że "przez 2-3 sekundy nic się niedzieje", skoro wszyscy mówią o mocnej reakcji na gaz w trybie Dynamic.
P.S. Redukcja to nie jest strata czasu, na tym polega frajda z jazdy samochodem z silnikiem benzynowym (szkoda, że w Giulietcie nie ma nic wolnossącego).
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
2-3 sekundy w trybie Dynamic - to chyba uszkodzone to auto było - ja obserwuję natychmiastową reakcję na nawet małe muśnięcie - fakt w normal bywa ospała - ale tak jak to benzynka
latwy chiptuning w dieslu 2.0 jtdm2 na 200km i 440Nm, spalanie mniejsze o 0,5l, mysle ze QV zbytnio nie odbiegaloby od tego silnika, natomiast spalaniem dwukrotnie tak..