Strona 55 z 204 PierwszyPierwszy ... 5454647484950515253545556575859606162636465105155 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 541 do 550 z 2036

Temat: [MiTo/Giulietta] porady przy zakupie aut nowych

  1. #541
    dwilk
    Gość

    Domyślnie

    Ceny w Italii:
    Progression 1.4MA - 22000E
    Progression 2.0 170KM - 25700E

    Distinctive Benzina 120cv - 22000E
    Distinctive Benzina 170cv - 23700E
    Distinctive Diesel 170cv - 27400E
    Distinctive Diesel 140cv - 25700E
    Distinctive Diesel 105cv - 24000E

    QV 235cv - 29000E

    Ceny w DE:
    Giulietta 1.4MA 170PS Turismo (poziom podobny do Distinctive) - 24200E
    Giulietta 2.0d 170PS Turismo - 27100E
    Ostatnio edytowane przez dwilk ; 30-03-2011 o 17:45

  2. #542
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    A teraz, będziesz podkręcał..?
    Może delikatnie - nie wiem jak z trwałością tego silnika - poczekam na doswiadczenia ludzi. Myslę że jak z tego silnika zrobiłoby się 200KM to trzeba by go "zakuć", a to już są duże koszta
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #543
    dwilk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Może delikatnie - nie wiem jak z trwałością tego silnika - poczekam na doswiadczenia ludzi. Myslę że jak z tego silnika zrobiłoby się 200KM to trzeba by go "zakuć", a to już są duże koszta
    A czy sa juz jakies proby? Byla watek o tuningu, ale po za Novitekiem i boxem nic nowego.
    W ADF zaproponowali mi tuning "fabryczny", czyli ide do kasy, place 2500PLN, podpisuje oswiadczenie, ze licze sie z utrata gwarancji i gotowe. Podobno maja jakiegos specjaliste z ... Czech.

    Na razie odpuscilem, raz ze 2x wiecej niz srednio na rynku za podobne uslugi, dwa, ze w ADF to raczej hamowni nie ma (hmmm, generalnie nie bardzo wiem jak koles chce w warunkach ADFu to zrobic) a po trzecie, ostatni o tuningu to powinni wiedziec w ASO.

  4. #544
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wystarczy porównać 170KM Giulietty w wersji 1,4MA i 2,0 JTDM2 - różnica w przyspieszeniu 0-100km to 0,2s (diesel jest nico cięższy -30kg) na korzyść benzyniaka - praktycznie niezauważalna, a prędkość maksymalna identyczna 218km/h. Mocny diesel ma swoje zalety (do takich nie zaliczam silnika 1,6JTDM, te 105KM w tym silniku to porażka). Jeździłem poprzednio AR156 z silnikiem 1,9 JTDM podkręconym własnie do 170KM - Giulietta 1,4MA dorównuje jej (jeśli chodzi o przyspieszenie) dopiero w trybie Dynamic, a prędkościa maksymalną ustepuje o jakieś 10km/h.
    Uważam że osiągi Alfy G. z silnikiem Diesla 2.0 jest mocno zawyżone, w Auto Moto i Sport złapali setkę w 8.8 s, zaraz po premierze włosi podawali 8.4 s w tej wersji a później dopiero zrobiło im się 8 s. Wersję 8.4 s do 100 tki potwierdza też test Auto moto France - testują tam różne samochody i Giulietta pojachała tak http://www.youtube.com/watch?v=_Nb5yvd_aa4 . W testach różnych dziennikarzy 1.4MA zawsze wypada poniżej 8 s. Jak miałem Grande Punto 1.4 95 KM producent też podawał że przyśpiesza w 10.5 s. do setki a za cholerę nie mogłem takiego wyniku uzyskać. Wynik był zawyżony co potwierdził sam producent po wypuszczeniu mocniejszej wersji 105 KM - ta przyśpiesza w danych technicznych w 10.8 s. Jeśli chodzi o osiągi podkręconego 1.9 w Alfie 156 to miałeś "wrażenie" że ciągnie podobnie jak 1.4MA. Jeśli tak było to w rzeczywistości jakbyś to sprawdził benzyna sporo szybciej dobiła by do setki (chociażby ze względu na dłuższe przełożenia)

  5. #545
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    .... Jeśli chodzi o osiągi podkręconego 1.9 w Alfie 156 to miałeś "wrażenie" że ciągnie podobnie jak 1.4MA. ..
    Kolego nie miałem wrażenia tylko po chipowaniu auta wykonany był pomiar przyspieszenia od 0-100km/h (Program GPS Performance + PocketPC z GPS'em) i czasy wahały się od 7,6-7,9s, a prędkość maksymalna (wg GPS) 230km/h
    Wracając do Giulietty 1,4MA vs 2,0 JTDM to auta z tymi silnikami mają identyczną prędkość maksymalną, a znacznie różnią się maksymalnym momentem obrotowym silnika (70Nm), a to on jest odpowiedzialny za przyspieszenie. Logiczne jest więc że w warunkach drogowych, kiedy jazda odbywa się na 5, 6 biegu silnik JTDM będzie dysponował lepszym przyspieszeniem i w krótszym czasie osiągnie prędkość maksymalną. Jak widać dla każdego coś miłego - preferujemy sprint spod świateł to 1,4MA, szybka jazda pozamiejska raczej silnik 2,0JTDM
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #546
    dwilk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego nie miałem wrażenia tylko po chipowaniu auta wykonany był pomiar przyspieszenia od 0-100km/h (Program GPS Performance + PocketPC z GPS'em) i czasy wahały się od 7,6-7,9s, a prędkość maksymalna (wg GPS) 230km/h
    Wracając do Giulietty 1,4MA vs 2,0 JTDM to auta z tymi silnikami mają identyczną prędkość maksymalną, a znacznie różnią się maksymalnym momentem obrotowym silnika (70Nm), a to on jest odpowiedzialny za przyspieszenie. Logiczne jest więc że w warunkach drogowych, kiedy jazda odbywa się na 5, 6 biegu silnik JTDM będzie dysponował lepszym przyspieszeniem i w krótszym czasie osiągnie prędkość maksymalną. Jak widać dla każdego coś miłego - preferujemy sprint spod świateł to 1,4MA, szybka jazda pozamiejska raczej silnik 2,0JTDM
    Straszny OT, ale korci mnie aby dodac cos od siebie:
    Kazdy wie, ze momento obrotowy to jedno, ale sposob jego "oddawania" jest rownie wazny. Oczywiscie, na 6, przy 100km/h diesel bedzie sie lepiej "zbieral" bo jest juz blisko obrotow maksymalnego momentu. Jednak nalezy pamietac o roznej charakterystyce turbin (np "czasu" reakcji), latwosci wchodzenia na obroty, map zaplonu w tym konkretnym przypadku itp...
    Generalnie kilka zmiennych, ktore sprawiaja, ze wynik rownania nie jest juz tak oczywisty. Predkosc maksymalna powinna byc identyczna (w idealnym swiecie) bo moc max wlasnie ten jeden parametr determinuje.

    Dyskusja sie na tym zapewne nie zakonczy, wiec zakladam odpowiedni temat

  7. #547
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał dwilk Zobacz post
    Generalnie kilka zmiennych, ktore sprawiaja, ze wynik rownania nie jest juz tak oczywisty. Predkosc maksymalna powinna byc identyczna (w idealnym swiecie) bo moc max wlasnie ten jeden parametr determinuje.

    Dyskusja sie na tym zapewne nie zakonczy, wiec zakladam odpowiedni temat


    Zapomniałeś o przełożeniach skrzyni biegów jako determinancie prędkości max
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  8. #548
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wracając do Giulietty 1,4MA vs 2,0 JTDM to auta z tymi silnikami mają identyczną prędkość maksymalną, a znacznie różnią się maksymalnym momentem obrotowym silnika (70Nm), a to on jest odpowiedzialny za przyspieszenie. Logiczne jest więc że w warunkach drogowych, kiedy jazda odbywa się na 5, 6 biegu silnik JTDM będzie dysponował lepszym przyspieszeniem i w krótszym czasie osiągnie prędkość maksymalną. Jak widać dla każdego coś miłego - preferujemy sprint spod świateł to 1,4MA, szybka jazda pozamiejska raczej silnik 2,0JTDM
    Też uważam że do szybkiej jazdy na trasy lepiej wybrać 2.0 JTDM ale ze względów ekonomicznych. Jeśli weźmiemy pod uwagę osiągi nawet na wyższych biegach to JTDM dostaje baty od 1.4MA, konkretne dane odnośne elastyczności podawałem we wcześniejszych moich postach w tym temacie. Swoją drogą dziwne że Twoja stara 156 miała lepsze osiągi od 2.0JTDM ale pewnie to kwestia wagi.

  9. #549
    Bacek
    Gość

    Domyślnie

    Witajcie.
    Jestem nowy na forum więc na początek chciałem się przywitać.

    Planuję zakup 1.4 MA z pakietem sport i premium ale kilka rzeczy chciałbym jeszcze doprecyzować, może mi jakoś pomożecie.

    1. Zastanawiam się nad szklanym dachem. Pytanie do użytkowników, czy dach w czasie jazdy po polskich drogach nie wydaje niepokojących dźwięków, stuków, trzasków, pisków itp? I czy przy szybszej jeździe nie szumi?
    2. Czy widzieliście na żywo kolor grigio antracite? Byłem u kilku dealerów ale nigdzie nie ma, na ulicy też nie widziałem.
    3. Żonie podoba się czerwona tapicerka skórzana ale ktoś pisał że są z nią kłopoty, naprawdę jest tak źle?

    Z góry dziękuję za informacje.
    Pozdrowienia dla wszystkich.

  10. #550
    dwilk
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bacek Zobacz post
    Witajcie.
    Jestem nowy na forum więc na początek chciałem się przywitać.

    Planuję zakup 1.4 MA z pakietem sport i premium ale kilka rzeczy chciałbym jeszcze doprecyzować, może mi jakoś pomożecie.

    1. Zastanawiam się nad szklanym dachem. Pytanie do użytkowników, czy dach w czasie jazdy po polskich drogach nie wydaje niepokojących dźwięków, stuków, trzasków, pisków itp? I czy przy szybszej jeździe nie szumi?
    nic nie trzeszczy, nie szumi (tak dlugo jak pozostaje zamkniety), zadnych problemow przy +30st jak i -25st.
    Cytat Napisał Bacek Zobacz post
    2. Czy widzieliście na żywo kolor grigio antracite? Byłem u kilku dealerów ale nigdzie nie ma, na ulicy też nie widziałem.
    3. Żonie podoba się czerwona tapicerka skórzana ale ktoś pisał że są z nią kłopoty, naprawdę jest tak źle?
    widzialem w aucie demo (przebieg ok 1300km), wygladala, jakby miala 2 lata. Generalnie zakaz siadania w jeansach.

Podobne wątki

  1. Potrzebuje porady przy zakupie AR 159 Q4
    Utworzone przez janwar w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-03-2014, 11:10
  2. Porady przy zakupie
    Utworzone przez assasin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-12-2011, 16:55
  3. Porady przy zakupie
    Utworzone przez assasin w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-12-2011, 19:50
  4. [159] Porady przy zakupie
    Utworzone przez jjokocha w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 19:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory