Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: [156] Rozerwany pasek alternatora???? groźne??

  1. #1
    malek3333
    Gość

    Domyślnie [156] Rozerwany pasek alternatora???? groźne??

    Rozerwany pasek alternatora???? groźne?? właśnie dzisiaj odczułem to zjawisko? może mi coś jeszcze sie zepsuć oprócz tego paska. prawdopodobnie mechanik mi go za bardzo napiął i boom

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Groźne - mojemu bratu urwany pasek napędu urządzeń pomocniczych rozwalił obudowę rozrządu i sam rozrząd
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pasek wielorowkowy napędza alternator, pompę wspomagania i sprężarkę klimatyzacji, więc jazda bez niego jest raczej trudna na dłuższą metę. Jeżeli nic Ci się nie wkręciło w koła pasowe i rozrząd to możesz pojechać parę kilometrów do warsztatu, żeby go wymienić. Natomiast nie winiłbym mechanika, bo pasek ten jest napięty przez napinacz ze sprężyną i naciąg nie jest regulowany, bo sprężyna cały czas zapewnia odpowiednie napięcie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wszystko prawda tylko sprężynę trzeba napiąć odpowiednim przyrządem aby dawała właściwą siłę naciągu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Wszystko prawda tylko sprężynę trzeba napiąć odpowiednim przyrządem aby dawała właściwą siłę naciągu
    Chyba mylisz z napinaczem paska rozrządu.

  6. #6
    malek3333
    Gość

    Domyślnie

    na szczęście rozrządu nie ruszyło kawałek paska jeszcze się kręci urwaną część odciołem i moge jeszcze do jutra mam nadzieje pojeździć zamówiłem nowy na rano. Sam dam rade wymienić ten pasek???

  7. #7
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Wymienisz bez problemu.Potrzebujesz do tego klucz 15 by odchylic napinacz, najlepiej oczkowy. Narysuj sobie też wcześniej schemat jak jest ułożony na kołach, gdyz możesz potem główkować jak był założony.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kolega Maciek 156 rzeczywiście pomylił napinacze - ten od paska wielorowkowego nie jest regulowany - sprężyna jest założona fabrycznie.
    Co do wymiany paska rzeczywiście potrzebny jest klucz oczkowy albo nasadowy 15 - dobrze jest zaopatrzyć się w mocny sznurek.
    Napinacz trzeba złapać kluczem za śrubę przy rolce i ciągnąć w lewo, tak jakby się chciało tę śrubę odkręcić, ale ona ma tzw. lewy gwint i napinacz będzie się przesuwał - wtedzy dobrze jest drugi koniec klucza przytrzymać założonym sznurkiem i zawiniętym np. o mocowanie silnika - wtedy będziesz miał ułatwione zadanie, bo nie będziesz musiał wysilać ręki żeby utrzymać napinacz.
    Powodzenia.

  9. #9
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    SG0240 z nieba mi spadłeś. Chciałem wymienic rolkę napinacza ale za groma nie mogłem odkręcić tej śruby. Nie wiedziałem ze tam jest lewy gwint!!! Dobrze że nie pomagałem sobie rurą bo bym coś urawał.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Z tego co wiem nie ma możliwości kupiena samej rolki napinacza, trzeba - niestety- wymienić cały napinacz. Pamiętam, że jak mi padło łożysko w rolce, to kupowałem cały napinacz. Koszt w normalnym sklepie z częściami do alfy we Wrocławiu około 180 zł, ale szukaj - może jest już możliwość kupienia samej rolki z łożyskiem.
    Powodzenia.

Podobne wątki

  1. Pasek od alternatora
    Utworzone przez PAKO11 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-06-2011, 00:24
  2. Pasek alternatora 1.9 jtd
    Utworzone przez 156_sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-05-2011, 18:37
  3. Pasek do alternatora itp.
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-09-2009, 13:43
  4. [145] Pasek alternatora
    Utworzone przez r0bertos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 16-08-2009, 12:40
  5. [155] Pasek od alternatora
    Utworzone przez wysiolbn w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory