Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Demontaz kolektora ssacego,robil ktos?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie Demontaz kolektora ssacego,robil ktos?

    Wraz z nadejsciem wiosennej pogody mozna wreszcie grzebnac przy aucie i poprawic co nieco.Moj rozrusznik od jakiegos czasu domaga sie nowego smaru pomyslalem ze moze przy okazji nowa uszczelke na kolektor ssacy sobie strzelic i bedzie latwiej do rozrusznika sie dostac przy okazji.Czy ktos moze przerabial operacje demontazu owego kolektora?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Przerabiałem wiele razy - co chcesz wiedzieć?
    Rozrusznik możesz spokojnie wyjąc po odkręceniu przepustnicy - nie musisz zdejmować całego kolektora ssącego. Wyjmowałem go też bez zdejmowania przepustnicy, ale nie polecam bo mało miejsca na ręce.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Generalnie chce zrobic pozadek z rozrusznikiem ale jesli sie juz za to brac a przepustnice na pewno trzeba demontowac wiec czemu przy okazji nie przejrzec kolektora pod katem szczelnosci.
    Uszczelke na pewno nowa kupie,potrzebuje wskazowek wlasnie odnosnie ewentualnych srubek czy dodatkowych niespodzienek.Pierwszy raz to zawsze troche po omacku sie robi i nie pewnie
    Jeesli mozesz to napisz mniej wiecej jak to wyglada

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Robota jest dość prosta - po odkręcenu przepustnicy (pamiętamy o odłączeniu aku przed odpięciem wtyczek od ECU) odłączamy przewód od serwa hamulców, przewód par paliwa, kości od czujników(uwaga-kable od czujników są fabrycznie mocowane w przelotkach pod spodem kolektora, więc trzeba je rozpiąć i uwolnić kable przed wyjęciem kolektora), rozpinamy opaski od gum doprowadzających powietrze, odkręcamy mocowanie kolektora od spodu - z tym możesz mieć trochę problemów bo dostęp jest nie najlepszy i wyjmujemy kolektor.
    Tylko moim zdaniem w Twoim przypadku to jest niepotrzebna robota, bo gdyby były nieszczelności to miałbyś lewe powietrze i samochód nie chciałby jeździć.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 03-04-2011 o 20:12

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    SG0240 - popraw mnie jeśli się mylę (pamięć szwankuje) - nie ma tam jeszcze dwóch nakrętek mocujących kolektor plastikowy do aluminiowego na klucz 13? coś mi świta że musiałem się wyginać jak chciałem go ściągnąć i był zamocowany jeszcze na dwóch nakrętkach. musiałem pod cały kolektor łapkę wcisnąć by się do jednej dostać ( nie myślę tutaj o podporze).

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Z tym demontazem kolektora zwyczajnie chce obejrzec stan jego i zaworu dwukomorowego,zaworu oparow itp.Poza tym wyciaganie rozrusznika bedzie o wiele latwiejsze a jak juz robic to robic byle czegos nie popsuc
    Czy jakies specjalne narzedzia beda potrzebne?
    Typu powyginane klucze czy super gietkie przedluzki albo torx z dziurka etc?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas Zobacz post
    SG0240 - popraw mnie jeśli się mylę (pamięć szwankuje) - nie ma tam jeszcze dwóch nakrętek mocujących kolektor plastikowy do aluminiowego na klucz 13? coś mi świta że musiałem się wyginać jak chciałem go ściągnąć i był zamocowany jeszcze na dwóch nakrętkach. musiałem pod cały kolektor łapkę wcisnąć by się do jednej dostać ( nie myślę tutaj o podporze).
    Oczywiście, że są - ale śruby, nie nakrętki. Pisząc o odkręceniu mocowania od spodu miałem na myśli wszystko - również owe śruby.
    A odpowiadając na pytanie kolegi darka2116 - specjalnych narzędzi nie trzeba, jeśli jesteś dobrze zaopatrzony w zestawy podstawowe to dasz radę. Dobrze jest mieć szczypce typu klic-klac do późniejszego montażu opasek, ale i bez tego dasz radę.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Te opaski to sciągAm i zakładam obcęgami
    Uważaj żeby nie uszkodzić czujnika oleju
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. Czyszczenie kolektora ssacego 2.4 JTD 136KM
    Utworzone przez alficzka Ferra w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-03-2014, 16:14
  2. Uszczelka kolektora ssacego ?
    Utworzone przez goffer2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-11-2012, 11:01
  3. demontaz klektora ssacego alfa 156 1.8 ts
    Utworzone przez Cater3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 13:39
  4. [155] podpora kolektora ssacego 1.8 8v
    Utworzone przez karol 7772 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-05-2011, 17:01
  5. (Alfa 156 2.4JTD)Czy ktos z Was to robil???
    Utworzone przez danloo23 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-11-2008, 23:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory