Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Wymieniacie olej w skyrzni biegów?

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Polecam przejechac 200tkm na jednym oleju w skrzyni ...!
    I nic się z olejem nie stanie - jeśli jest wlany taki jak zaleca instrukcja i skrzynia jest szczelna. W moich poprzednich AR156 olej był kryształowo czysty, a instrukcja międzynarodowa (we wszystkich językach jest napisane to samo) jest tutaj:
    http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/alfa
    Na przełomie lat 80/90 fiat zalecał (TIPO) olej SAE80W/90 wymiana co 120tys km - TUTELA ZC90, a obecnie olej (AR156) TUTELA CAR TECHNYX (wcześniej TUTELA CAR ZC 75 Synth) i nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni - twierdzisz że to te same oleje?
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 03-04-2011 o 09:26
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Ja sądzę jednak że Maciek ma rację, że należy dolać, nie wymieniać. Czytałem instrukcję i jest wyraźnie napisane, że wymienia się tylko w selespeedzie, dolewa w manualach.
    Pozdrawiam
    obecnie w instrukcji obsługi dotyczącej silników JTDm , interwał wymiany oleju silnikowego wynosi 30tys km , to znaczy że należy tak robić ? , w interesie producenta nie jest zbyt długa trwałość pojazdu ;

    wymieniałem z miesiąc temu olej w skrzyni w 1,9 16v , i wbrew temu co jeden użytkownik napisał , nie jest krystalicznie czysty ( tylko na bagnecie tak wygląda ) , po zlaniu był koloru brunatnego , a nowy żółtego (koszt mały , sumienie spokojne) ;

    do spuszczenia oleju odkręca się korek pod skrzynią i w obudowie dyfry
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #23
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post

    do spuszczenia oleju odkręca się korek pod skrzynią i w obudowie dyfry
    A masz jakiś patent na wlanie nowego oleju?? Jak widziałem to miejsca jest mało, no chyba że jakimś wężykiem...

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Przecież masz napisane jak wół na pierwszej stronie tematu ... za ciężko przeczytać od początku ?
    Jak nie masz nic ciekawego do napisania to wchodź tylko do działu tu się witamy i witaj ludzi(ale kulturalnie), a na pierwszej stronie nie ma nic o kosztach i jest tylko jeden rodzaj oleju, a nie zawsze ten polecany przez producenta jest najlepszy

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    I nic się z olejem nie stanie - jeśli jest wlany taki jak zaleca instrukcja i skrzynia jest szczelna.
    .....
    Na przełomie lat 80/90 fiat zalecał (TIPO) olej SAE80W/90 wymiana co 120tys km - TUTELA ZC90, a obecnie olej (AR156) TUTELA CAR TECHNYX (wcześniej TUTELA CAR ZC 75 Synth) i nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni - twierdzisz że to te same oleje?
    Dla przykładu w Fordzie wymiana nie jest przewidywana i jest tak jak dobrze pamiętam od początku lat 90-tych. Tak samo w bardziej skrajnym przypadku Dodge Stealth RT/TT, gdzie skrzynia i układy reduktorów przenosiły prawie 430NM. Zalecane jest jedynie uzupełnianie. Co więcej skrzynie nie miały i dalej nie mają korka spustowego. Jak już ktoś upierdliwie chciał wymienić, bo pan Józek z warsztatu mu tak powiedział, to musiał odsysać. I to jest jeden z nielicznych przypadków kiedy warto zmieniać olej w skrzyni, gdy takie coś jest nie przewidywane przez producenta. Bo cholera wie co pan Józek praktyk-specjalista, inżynier mechanik, mgr chemik, doktor fizyki, gawędziarz tam nalał W reszcie jego laboratorium badawcze wiedziało lepiej
    Nie traktujcie oleju przeznaczonego, do skrzyni tak jak traktujecie olej silnikowy. Po pierwsze inne warunki pracy, a po drugie inne właściwości chemiczno fizyczne.
    Maciek-156 ma racje ale jak ktoś chce i wleje olej zgodny ze specyfikacją producenta, to i nic się nie stanie.

    P.S. To, że olej zmienił kolor nie znaczy, że stracił swoje właściwości.

  6. #26
    mar_1981
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    A masz jakiś patent na wlanie nowego oleju?? Jak widziałem to miejsca jest mało, no chyba że jakimś wężykiem...
    Ja kupiłem strzykawkę dużą i wężyk (dokładnie cewnik ) i w ten sposób wlałem bo dostep jest naprawdę nieciekawy.

  7. #27
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał Danek Zobacz post
    Jak nie masz nic ciekawego do napisania to wchodź tylko do działu tu się witamy i witaj ludzi(ale kulturalnie), a na pierwszej stronie nie ma nic o kosztach i jest tylko jeden rodzaj oleju, a nie zawsze ten polecany przez producenta jest najlepszy
    Cytat Napisał areyoufine Zobacz post
    według instrukcji obsługi, zaleca się Tutela CAR ZC 75 Synth. Olej ma specyfikację: SAE 75W-80 EP.
    Przewyższa również specyfikację API GL 5 i MIL-L-2105 D LEV
    Skoro mając dokładną nazwę nie potrafisz przy pomocy internetu znaleźć sobie przybliżonych kosztów wymiany to polecam forum "Śmietnik" - może tematy tam zamieszczone zrozumiesz.
    Popisujesz się swoją indolencją a potem dziwisz, że ludzie nie chcą czytać głupich pytań w każdym założonym na forum temacie ...


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    A masz jakiś patent na wlanie nowego oleju?? Jak widziałem to miejsca jest mało, no chyba że jakimś wężykiem...
    tak , wężyk wchodzący w otwór bagnetu + przymocowany do niego zwykły lejek kuchenny (dość duży) ,

    instrukcja podaje 2,1 l , ale wystarczy kupić 2 litry , bo zawsze troszkę zostanie starego oleju

    ---------- Post added at 09:48 ---------- Previous post was at 09:44 ----------

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Dla przykładu w Fordzie wymiana nie jest przewidywana i jest tak jak dobrze pamiętam od początku lat 90-tych.
    P.S. To, że olej zmienił kolor nie znaczy, że stracił swoje właściwości.

    dla przykładu , Honda nakazuje wymianę oleju w skrzyni manualnej co 120tys km ,
    czy to znaczy że Honda ma gorszej jakości skrzynie niż Fiat - wątpię , stosują gorszy olej przekładniowy - wątpię

    a jednak inżynierowie Hondy wymianę oleju przewidują , mimo że to nie wygląda ładnie marketingowo
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #29
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał sedici Zobacz post

    dla przykładu , Honda nakazuje wymianę oleju w skrzyni manualnej co 120tys km ,
    czy to znaczy że Honda ma gorszej jakości skrzynie niż Fiat - wątpię , stosują gorszy olej przekładniowy - wątpię

    a jednak inżynierowie Hondy wymianę oleju przewidują , mimo że to nie wygląda ładnie marketingowo
    Nie, są to inne pojazdy z innymi podzespołami opartymi na różnych materiałach. I tym właśnie jest to umotywowane.
    Rozumiem, że wiesz z jakiego stopu zostały wykonane koła zębate przez Forda jak i przez Hondę, a i Fiat nie jest ci obcy ? W jakim procesie i przez domieszkę czego zostały zmienione właściwości mechaniczne powierzchni trących np. zębów ? Jakie zastosowano rodzaje łożysk ? Wiesz też z jakiego stopu wykonane są synchronizatory i wiesz jak utwardzano ich powierzchnię itd. ? No i w reszcie wiesz jakie siły działają na poszczególne zęby w danej skrzyni oraz jakie są współczynniki tarcia itp. ? Oczywiście znasz skład chemiczny użytych materiałów gumowych, teflonowych itp. oraz jaka jest ich odporność na czynniki chemiczne i fizyczne w danym środowisku pracy.
    Jak mniemam nie obce ci są wyniki badań laboratoryjnych tych materiałów i z powodzeniem możesz stwierdzić, że te wszystkie podzespoły są porównywalne w stosunku 1:1 ?
    To powyżej traktuj jako pytania retoryczne, bo odpowiedź jest chyba jasna.

    Wiem, że najpopularniejsze obecnie studia, to marketing i zarządzanie ale w tym przypadku nie ma co doszukiwać się marketingu Chociażby z tego względu, że 120kkm, to na tyle duży przebieg, że nawet jakby koncern czerpał z tego procederu jakieś dywidenda, to jest to wartość znikoma. A, po okresie gwarancyjnym ani nie jest pewny, czy właściciel pozostanie przy produkcie, który on zaleca, bo są inne firmy spełniające specyfikacje ani nie jest nikt w stanie ocenić jakie ilości danego produktu (oleju) zostało zakupione w związku z daną marką pojazdów. Nie da się więc ocenić wpływu na rynek. Po prostu jest to niewykonalne, bo nie ma nad tym pełnej kontroli. Więc kwestie marketingowe też odpadają.

    P.S. Co do skrzyń i ich jakości, trwałości też bym się zastanowił przed wydaniem osądu. Oczywiście opierając się na opinii warsztatu pana Józka werdykt jest jednoznaczny - np. niemieckie się nie psuje

  10. #30
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    nie che mi sie już pisac ani spierac, ale poczytajcie koledzy troche o olejach, warunkach pracy w przekładniach, to w tedy może sie czegos ciekawego dowiece. Jak koledzy tacy dociekliwi to można poczytac konstrukcje maszyn w szczególnosci rozdział poswiecony przekładnią zębatym.

    Również ciekawi mnie fakt ile taki olej trzyma swoje parametry pracy w przeciągu kilku lat?

Podobne wątki

  1. Olej w skrzyni biegów
    Utworzone przez Zimak w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-03-2017, 11:47
  2. Olej do skrzyni biegów
    Utworzone przez maniek6600 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 17:20
  3. Witam, co ile km wymieniacie rozrząd - komplet?
    Utworzone przez bat25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 29-09-2014, 21:28
  4. Skrzynia Biegów 156 1.9 jtd 105 olej
    Utworzone przez Clubers w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-09-2013, 20:49
  5. Gdzie wymieniacie opony?
    Utworzone przez Rosik w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-03-2008, 21:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory