Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [2.0 Twin Spark] - Pare pomysłów na wzrost mocy (GTV)

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie [2.0 Twin Spark] - Pare pomysłów na wzrost mocy (GTV)

    Czesc, przeglądałem forum, ale nie trafilem na odpowiedni temat (jeśli gdzieś był - to prosze o link i usuniecie tematu).

    W najblizszych dniach wybieram sie na hamownie moją GTV'ka, aczkolwiek mam kilka pomysłów co to modyfikacji:

    - Czy usunięcie katalizatora i wspawnie rurki albo przelotowego tłumika - nie zaszkodzi silnikowi? Tzn czy nie zwariuje sonda lambda lub komputer ?

    - Czy wlozenie filtru sportowego KN - w orginalna obudowe wplynie jakos na elastycznosc silnika?

    Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,155

    Domyślnie

    Dobry plan na obalenie różnych domysłów,mitów i innych.na hamownię pojedz dwa razy.przed robotą,zabacz jak serja trzyma i po robocie,jakie są efekty dłubania.wywalenie kata i zostawienie tłumika środkowego(wanny),raczej marny efekt.jeżeli już to cały wydech bez kata a np.z dwoma przelotowymi tłumikami.wkładka KN w oryginalną puchę,może coś da,stożek też.z tym że przy stożku możesz pokombinować z długością dolotu.Powodzonka w pracach!Pozdrawiam.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Slyszalem jednak ze podczas wywalania kata, moze zwariowac sonda i komputer. Czy to prawda ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ja mam w mojej Ti strumienicę bo katalizatora i tak nie było a poprzedni właściciel tak zmordował wydech, że postanowiłem spróbować z takim patentem. Założyłem strumienicę za 80 zł i głos jest o wiele lepszy niż na pustym katalizatorze, nie zauważyłem zmian w mocy a na hamownię się wybieram do znajomego ale jakoś czasu brak... Filtr mam K&N ale wkładkę do zwykłej puszki więc nie ma się co czarować, że będzie szał z tego powodu. Przy stożku ważny jest zimny dolot i, jak napisał kolega powyżej długość dolotu oraz jego geometria. Na forum jest dużo o stożkach i niestety w wielu przypadkach dawało to marne efekty.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,155

    Domyślnie

    Sam stożek prócz dzwięku wiele pewnie nie da,ale wydech 2,5 cala i długi dolot?niech kolega prubóje pokaże wydruk z hamowni i rozwieją się wszelkie wątpliwości dotyczące stożków i wydechów w Alfach z TS16V.Po wywaleniu kata to mogą zwariować panowie na stacji diagnostycznej,ha,ha!Pozdrowionka dla wszystkich zapaleńców!!

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Ok, powiedzcie mi teraz tak:
    w poprzednim aucie, mialem stozek zalozony, aczkolwiek do orginalej puszki leciał węzyk ktory byl polaczony z kolektorem i nim było podawane cieple powietrze do filtra. Po jego wyciagnieciu automatycznie zostalo zabrane dawkowanie cieplego powietrza. Jak wyglada w 2.0 TS'ie te rozwiazanie?

    Belfer - powiedz mi prosze, czy dzwiek sie zmienil przy wkladzie K&N? Mowie to o takim: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/K-N-A...item483aa5de29 ( ty w swoim masz pewnie podobny ale do swojego motoru)

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,155

    Domyślnie

    Kolego,do stożka podajesz zimne powietrze!!więc szukaj w okolicach zderzaka jakiegoś miejsca na montaż stożka albo zostaw na oryginalnej długości i pociągnij z dołu dolot zimnego powietrza na filtr.To nie honda że kupisz gotowce na allegro,montaż i w trasę,tu trzeba ciut pokombinować.ale frajda niesamowita jak już coś wyjdzie!

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Rozumiem, wiem ze do stozka musi byc zimne potwierze. Nie zaglebialem sie w budowe orginalnej puszki dlatego moje pytanie jest takie jakie w moim poprzednim poscie. Czy orginalnie jest tam pociagniety jakis doplyw cieplego powietrza? Takie rozwiazanie jest w VW... dlatego od razu chcialbym je odciac.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,155

    Domyślnie

    Nie ma żadnego ciepłego powietrza,a jedynie dolot zimnego gdzieś w okolicach nadkola.Musisz rozmontować puchę filtra i będziesz wiedział gdzie ewentualnie zamontować stożek.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Jak wyżej, nie ma żadnego ciepłego powietrza. Silnik im dostaje chłodniejsze tym lepiej. Idąc dalej za ciosem można też owinąć kolektor wydechowy specjalnymi taśmami izolując by nie oddawały swojej temp w komorze silnika. Co do strumiennicy i rurki, jeśli masz 2 sondy lambda (tj przed i za katem odpuść sobie ten zabieg) ale jeśli jest 1 to właściwie prawdopodobieństwo błędnych odczytów jest 50/50. Ja mam benzynę i u mnie usunięcie katalizatora nic nie zmieniło ani na + ani na -. Filtr powietrza to jest jakieś rozwiązanie ale tzw sportowe mają zupełnie inną przepustowość i są nasączane olejkami. Jest prawdopodobieństwo, że olejki ukatrupią Ci przepływomierz.

    Wracając jeszcze do filtra, jeśli już to tylko wkłady/zamienniki oryginalnych filtrów np firmy K&N. Dolot powietrza to nie tylko rurka o byle jakim przekroju i długości. Wszystko jest dokładnie wyliczone (średnica jak i długość) co ma znaczący wpływ na pracę silnika i ilość zasysanego powietrza podczas suwu ssania.
    Warto też poczytać...

    http://www.tuningmania.pl/tuning&ser...ka/dziala1.htm

    Zaraz pewnie się ukarzą wypowiedzi "a gdzie są wyniki z hamowni?! gdzie wykresy?!". Trzeba pamiętać by podchodzić do wszystkiego z odpowiednia rezerwą. Wkład może coś zmienić ale wcale nie musi, wręcz przeciwnie zamiast podnieść może obniżyć parametry silnika.
    Najlepsza metoda to hamownia oraz test przed i po zabiegach związanych z modyfikacjami
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 04-04-2011 o 18:58
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

Podobne wątki

  1. Wzrost mocy
    Utworzone przez kubaku w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 12-04-2014, 17:40
  2. 1,6 twin spark brak mocy.
    Utworzone przez Arek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-10-2011, 20:15
  3. [155] wzrost mocy
    Utworzone przez karol 7772 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 08:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory