Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 38

Temat: Zalamka:-(co zrobic?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar NERO2287
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kwidzyn/Bydgoszcz
    Auto
    jest- Alfa Romeo 156 FL 1.9 JTD 16V, była-alfa romeo 155 2.0 ts 16v
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    ja bym do tego troszke inaczej podszedł, nie koniecznie wszedzie trzeba spawac jak małe dziurki to wyszlifowac do czystej blachy i łatac włóknem szklanym...trwałosc tez dobra materiału...wiadomo duzych ubytków blachy tak nie zrobisz ale jak małe miejsca to czemu nie, rogi najwazniejsze to spawanie obowiązkowe

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Nazwa:  DSC06063.jpg
Wyświetleń: 291
Rozmiar:  78.5 KB


    Nazwa:  DSC06073.jpg
Wyświetleń: 289
Rozmiar:  55.6 KB


    A co z tym zrobić? Pod spodem dziurawe nadkola, przednie błotniki do wymiany (po otwarciu maski) zderzak do zrobienia, małe ogniska korozji nad przednią szybą, ogólnie sporo miejsc do poprawek, lewe klamki do wymiany i w konsekwencji lakierowanie całego samochodu. Trzeba też wymienić/naprawić fotel kierowcy (lub zależnie od możliwości) całą tapicerkę. Prawdopodobnie koszta przewyższą wartość samochodu, w takim przypadku moim zdaniem lepiej szukać następnej 155... Najchętniej V6
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  3. #13
    epion
    Gość

    Domyślnie

    a kogo to 155?

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    bikermarek Twoja to chyba za polskiego salonu skoro tak rdzewieje bo je najbardziej ruda lubi, coś mi się wydaje że szły do nas jakieś odpady...

    Temat jest do ogarnięcia (gotówkowo) ale jedynie jakbyś naprawiał sam bo tak to bilans finansowy nie jest korzystny.

    Dla mnie tragedii nie ma pewnie z miesiąc bez pośpiechu by mi z nią zeszło.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Kolego nie wiem skąd Ci magicy wzięli ceny, 2 tysiące, 6 tysięcy? chyba jenów! Kiedyś miałem łade (tak wiem inny samochód i inna historia), mój Tato z bratem wycieli 80% podłogi, wspawali nowe duże płaszcze blachy (0.8 albo 1mm nie pamiętam dokładnie), robili to przez 3 dni ale samochód gdyby nie przerdzewiałe podłóżnice jeździłby po dziś dzień (a było to z 8/10 lat temu). Blachę możesz kupić sam, ocynk itd. Kątówkę pewnie masz jak i garaż również. Wywal cały środek (wszystko co da się wyjąc), wytnij zgniłe miejsca w podłodze, wytnij blachę i dopasuj do dziur. Pogadaj z jakimś kumplem/sąsiadem/kuzynem który ma spawarkę i potrafi spawać. Zajmie Ci to może i tydzień, spawanie 1 dzień roboty. Jakiegoś baranka czy inny środek konserwujący również możesz położyć sam. Progi wystarczy że kupisz nowe, przy okazji spawania podłogi ktoś Ci je wspawa. Będziesz miał mnóstwo roboty ale myślę, że tyle samo przyjemności w naprawie.

    Co do nadkoli ostatnio robiłem to u mojego bratanka, brakowało mu jakieś 80% BLACHY! przy samym nadkolu/kole czyli właściwie prawie cała szerokość łuku. Oczyść z rdzy tyle ile się da, jeśli da się wyciąć i będzie to niewielka dziura zrób to. Kup maty szklane i żywice epoxydową w 1 lepszym sklepie. Do tego szpachle z włóknem szklanym (nie to gówno żółte które zaraz pęka) najczęściej jest koloru zielonego. Smarujesz okolice gdzie masz dziurę (nie mogą być duże!) do tego przykładasz matę i również ją nasączasz. Robisz tak minimum 2 - 3 warstwy, jeśli da się dojść od środka robisz to samo. Czekasz 24h a aż wyschnie i obróbka powierzchniowa, na to szpachla z włóknem i znów szlifowanie. Naprawa powinna zająć jakieś 5-7h ale będzie zrobione solidnie.
    Sama naprawa nadkoli to koszt rzędy 50zł pod warunkiem że zrobisz to sam, + koszty lakieru/lakierowania


    Dla pocieszenia, kojarzysz Ople Kadety tzw łezki? Rdzewiały na potęgę a do tej pory ludzie tym jeżdżą więc nie ma co sie przejmować tylko podwinąć rękawy i brać się do roboty
    Ostatnio edytowane przez aniol_jojo ; 08-04-2011 o 03:07
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    bikermarek Twoja to chyba za polskiego salonu skoro tak rdzewieje bo je najbardziej ruda lubi, coś mi się wydaje że szły do nas jakieś odpady...
    Z Belgii. Do Polski przyjechała w maju 2006.

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Temat jest do ogarnięcia (gotówkowo) ale jedynie jakbyś naprawiał sam bo tak to bilans finansowy nie jest korzystny. Dla mnie tragedii nie ma pewnie z miesiąc bez pośpiechu by mi z nią zeszło.
    Odpada. Brak czasu i - przede wszystkim - umiejętności, by to zrobić.
    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 08-04-2011 o 09:28
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A jak się spawa migomatem bez doświadczenia?? Ciężko będzie?? Trochę czytałem i widzę że nie poleca się spawania zwykłą spawarką. Też myślę czy by swojej samemu nie porobić, w końcu wtedy mam 10000% pewności wykonania no i wyżej wymienioną satysfakcję z pracy. A na ten czas jakieś Uno do jazdy zanabyć

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    zwykła spawarka nadaje się do podłogi i poszyć wewnętrznych np pod tylnymi błotnikami bo nie musi być pięknie a mocno, blachy zewnętrznych już nie wychodzą jak migiem - nim tak jakbyś lutował. Po prostu symulacja zgrzewu w spawarce zwykłej jest trudna do osiągnięcia dlatego spawa się na zakładkę.

  9. #19
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    chyba ze maszTIG'a a jest taki ladny za pol ceny do sprzedania ma 3 meisiace
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    tig to trochę chyba za grubo do spawania blacha w aucie ale spawanie nim to bajka a jakie spoiny wychodzą. Aktualnie ogarniam miga do spawania bez gazu i też daje radę.

Podobne wątki

  1. jak zrobic reset
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 23:16
  2. [145] Czy da sie tak zrobic????
    Utworzone przez papa16b w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 18:00
  3. [33] co zrobic z alfa??
    Utworzone przez shadow20 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-02-2009, 19:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory