Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Problem Ocieranie lewego Koła o osłonkę, wy też tak macie?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie Problem Ocieranie lewego Koła o osłonkę, wy też tak macie?

    od jakiegoś czasu juź jeźdzę na 16' ale jak zawracam lub wykonuje jakieś manewry to przy skręcie w prawo na maxa słychać jak coś ociera.
    od GV6 usłyszałem ze to może nawet zrobić dziurę w skrzyni , zrobile taką prowizoryczna blachę
    aby nie wycierało obudowy skrzyni
    co o tym myślicie?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06522.JPG
Wyświetleń:	150
Rozmiar:	67.2 KB
ID:	23461   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06533.JPG
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	102.2 KB
ID:	23462   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06534.JPG
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	79.8 KB
ID:	23463   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06535.JPG
Wyświetleń:	128
Rozmiar:	100.6 KB
ID:	23464   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC06536.JPG
Wyświetleń:	133
Rozmiar:	84.6 KB
ID:	23465  

    V6 są powody do mruczenia
    156 V6 98 2.5 Blue cosmo: było
    156 V6 99 3.0 Azurro Nuvola: było
    156 V6 02 3.2 Q2 Azurro Nuvola, 155 1.8 8v

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    mam dwie ts i jtd i nic nigdzie nie ociera, ale mam oryginalne alumy.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    miales robione koncowki drazka? albo ustawiana geometrie? moze jest bardziej wykrecony z jednej stronya z drugiej wkrecony bo nic innego nie przychodzi mi do glowy
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Za szerokie gumy. 225 przy mocnym skręcie obciera.
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    za szerokie opony, zbyt wykręcona końcówka drążka, luzy w zawieszeniu, brak zbieżności, ostatecznie przestawiona karoseria po strzale. mnie tylko tyle do głowy na chwilę obecną przychodzi

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Magik
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Skawina
    Auto
    Była:156 SW 2,4 20V Jest: Kia Sorento 3,5 V6+VW GOLF V PLUS 1,9 TDI[EGR off/pwrd conmir.pl]
    Postów
    587

    Domyślnie

    Cytat Napisał liked Zobacz post
    \zbyt wykręcona końcówka drążka
    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    miales robione koncowki drazka? albo ustawiana geometrie? moze jest bardziej wykrecony z jednej stronya z drugiej wkrecony bo nic innego nie przychodzi mi do glowy
    Ale się uwzięliście. Przy mocniej wykręconym/mniej wkręconym drążku nic nie będzie obcierać, bo kierownica (dokładnie magiel) nie puści obrotu. Mało tego, w samochodach przy odpowiednim rozmiarze felg i opon, nawet z niewielką rozbieżnością nic nie powinno obcierać.
    Jeżeli nie masz 225, to może być problem z zawiechą - konkretnie jakbyś miał wahacze FASTA, to częste niedoróbki. Może wtedy trzeć.
    Ostatnio edytowane przez Magik ; 09-04-2011 o 21:49
    Ja tego nie neguję, ale polaryzacja Twojej mentalności obliguje mnie do kontynuowania merytorycznej konwersacji z Tobą.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar liked
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Chorzów
    Auto
    AR BRERA 2006 2,4 jtdm
    Postów
    320

    Domyślnie

    Cytat Napisał Magik Zobacz post
    Ale się uwzięliście. Przy mocniej wykręconym/mniej wkręconym drążku nic nie będzie obcierać, bo kierownica (dokładnie magiel) nie puści obrotu.
    jak to? uwzględniając że drążek i końcówka maja np. 2cm tolerancji gwintu w celu regulacji zbieżności, to: wykręcając prawą końcówkę i wkręcając lewą, przy ustawieniu kierownicy na wprost (środkowym położeniu) przekładnia może i obrotu nie puści, ale skręcając koła w prawo, lewe koło będzie miało o te powiedzmy 2 cm mniejszy skręt. Pytanie tylko, czy na tyle, aby już obcierało?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    No ale tą opcje raczej by zauważył na kierownicy, a dokładnie na ustawieniu jej.
    Kolego a pierwszy raz masz zakładane te 16" u siebie? To jakaś oryginalna felga?
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamien007 Zobacz post
    od jakiegoś czasu juź jeźdzę na 16' ale jak zawracam lub wykonuje jakieś manewry to przy skręcie w prawo na maxa słychać jak coś ociera.
    od GV6 usłyszałem ze to może nawet zrobić dziurę w skrzyni , zrobile taką prowizoryczna blachę
    aby nie wycierało obudowy skrzyni
    co o tym myślicie?
    sprawdź czy masz kierownicę wycentrowaną, tzn. jest tyle samo obrotów w lewo i w prawo. Jeśli ok to coś nie halo z zawiechą lub zbieżnością. Obcieraniem o skrzynię się nie przejmuj, u mnie jest nawet bardziej wytarta przez wadliwą osłonę (przylega do skrzyni i wibracje silnika powodują jej wycieranie). Najlepiej chyba będzie pozbyć się tej gumy ze środka plastikowej osłony.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kamien007
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łęczna
    Auto
    Alfa Romeo 156 3.2 Q2 rok 02 Azzurro Nuvola
    Postów
    689

    Domyślnie

    jeżdżę na 205 55 r16 hm w tamtym roku jeździłem normalnie na oryginalnych wahaczach dolnych (fabryka) ale miały luzy centymetrowe, i ocierało tylko lekko i myślałem ze to od tego ociera ze ma luzy ,a w zimie wymieniłem wahacze dolne na Qap i w górne włożyłem tulejki PU, nie wieże ze od tego to się stało.. w drugim kole nic nie ociera...
    to ja już nie wiem co mam sądzić na razie włożyłem ta blachę jak ma trzeć to niech trze o nią a nie jak o obudowę od skrzyni
    V6 są powody do mruczenia
    156 V6 98 2.5 Blue cosmo: było
    156 V6 99 3.0 Azurro Nuvola: było
    156 V6 02 3.2 Q2 Azurro Nuvola, 155 1.8 8v

Podobne wątki

  1. Zawieszenie lewego koła
    Utworzone przez Peter93 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2016, 22:40
  2. ocieranie koła o Nadkole, Chyba... Alfa 156. 2.5 v6 1999.
    Utworzone przez vinnere w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-08-2015, 12:15
  3. Ocieranie - Skrzypienie z przodu( bardziej lewego koła )
    Utworzone przez Bartekk287 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2014, 20:50
  4. Pukanie lewego koła
    Utworzone przez freeman67 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 12:28
  5. Dźwięk z lewego tylnego koła
    Utworzone przez Tomekk w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2011, 22:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory