Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: wygięte zawory

  1. #1
    maxwell20
    Gość

    Domyślnie wygięte zawory

    Witam, ja już nie mam sił do mojej alfy
    Wymieniłem silnik w swojej alfie na silnik z wersji angielskiej 60mil, wymieniłem rozrząd, napinacz etc - oczywiście mój mechanik. Wszystko było ok, pasek naciągnięty itd więc wymienił mi mechanik olej. Przejechałem dosłownie nim 1,5 i znowu silnik padł. Samochód powrócił do mechanika i okazało się że rozrząd przesunął się o dosłownie trzy zęby. Oczywiście głowicę zdjęliśmy i wykrzywiło mi zawory ssące(już zamówione)


    Natomiast mam pytanie do Was. Jaka jest przyczyna przestawienia się rozrządu, pasek był napięty prawidłowo, ustawiony na blokady i na zegar. Czy może być winny wariator? Całkiem zwariował po wymianie oleju?
    Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam wymieniać wariator czy może inny powód jest przestawienia się rozrządu ?

  2. #2
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    za przestawienie rozrządu w mojej opinii zawinił źle napięty pasek. być może nie została napięta sprężyna poprawnie (jest tam taki na rolce napinacza wskażnik który powinien być na godzinie 3 ).
    wariator nie ma nic do tego. przykro mi czytać takie rzeczy ale coś czuję że mechanik zawinił z tym paskiem.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Po wymianie silnika i rozrządu jak pracował silnik??
    Przy padnietym wariatorze silnik klekocze jak diesel.W skrajnych przypadkach uszkodzony wariator może się zablokować i zerwać rozrząd.
    W Twoim przypadku przeskoczył.....

    -czujnik zegarowy OK
    -blokady OK ale jakie??oryginał?? czy z allegro??Lipa??

    Ale dalej....czy w czasie ustawiania koła pasowe wałków były poluzowywane??Czy rolka napinająca była ustawiona na max??, pozniej odpowiednio do paska???

    Wygląda mi to na złe ustawienie rozrządu.
    Szkoda Alfy.....i Twojej kasy bo najprawdopodobniej mechanik dał d.....
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 15-04-2011 o 21:31

  4. #4
    ViP Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    AR 156 1.8 TS 1999 MB 124 3.0 24V
    Postów
    406

    Domyślnie

    ja też obstawiam źle (za słabo) naciągnięty pasek. sam miałem podobną sytuację.
    Moja eks:
    Alfa Romeo 156 1,8 TS CF2 1999

  5. #5
    maxwell20
    Gość

    Domyślnie

    blokady oryginały na pewno, specjalnie zamawiał żeby mi ustawić...

    [QUOTE=kabanow;554108]

    Ale dalej....czy w czasie ustawiania koła pasowe wałków były poluzowywane??Czy rolka napinająca była ustawiona na max??, pozniej odpowiednio do paska???

    Jeżeli chodzi o te pytanie to nie wiem, nie znam się


    A wariator chodził cichutko. Tak samo dobrze chodził po wymianie paska rozrządu, dopiero po wymianie oleju padły mi zawory
    Ostatnio edytowane przez maxwell20 ; 15-04-2011 o 21:36

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxwell20 Zobacz post
    A wariator chodził cichutko.
    Na pewno to nie wina wariatora!!!!!!

    Źle ustawiony rozrząd!!!!

  7. #7
    maxwell20
    Gość

    Domyślnie

    czyli nie wymieniać wariatora? a czujnik położenia rozrządu?
    rozrząd napinał przy mnie i wyglądał na dobrze napięty, zresztą on sam ma taką samą alfe...

    Zamówiłem zawory nowe mam po nie całe 20 zł plus uszczelniacze, uszczelka pod głowicą

    No i kolejnym pytaniem jest dlaczego wygięło tylko zawory ssące??
    Ostatnio edytowane przez maxwell20 ; 15-04-2011 o 21:47

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał maxwell20 Zobacz post
    No i kolejnym pytaniem jest dlaczego wygięło tylko zawory ssące??
    Przy zerwaniu paska w AR zawsze tak jest ze lecą zawory ssące.
    Czemu ssące?Nie wiem....Ale kilku fachowców na tym forum na pewno wie....wiec musisz poczekać na odp.

  9. #9
    maxwell20
    Gość

    Domyślnie

    najlepsze jest to że silnik dość długo chodził na postoju, był nagrzewany żeby dolać płyn chłodzący i nic, dopiero po wymianie oleju

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kabanow Zobacz post
    Cytat Napisał maxwell20 Zobacz post
    No i kolejnym pytaniem jest dlaczego wygięło tylko zawory ssące??
    Przy zerwaniu paska w AR zawsze tak jest ze lecą zawory ssące.
    Czemu ssące?Nie wiem....Ale kilku fachowców na tym forum na pewno wie....wiec musisz poczekać na odp.
    Dlatego że są sterowane prawym wałkiem a on jako pierwszy traci synchronizację przy zerwaniu paska

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. Wygięte progi
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 15-10-2017, 19:15
  2. klekocza zawory
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 30-06-2012, 00:14
  3. wygięte podwozie od lewarka przy zmianie koła
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-03-2012, 00:30
  4. zawory od 1,6 do 2,0
    Utworzone przez Niko123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 20:55
  5. Zawory w AR 146 2.0 Ti 16V
    Utworzone przez Proteus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-07-2007, 09:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory