Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Terkoczący silnik po gwałtownym przegazowaniu

  1. #1
    djuke
    Gość

    Question Terkoczący silnik po gwałtownym przegazowaniu

    Po pierwsze witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
    Próbowałem skorzystać z opcji szukaj z użyciem różnych słów kluczowych, niestety nie przyniosło to żadnego pozytywnego skutku

    Mam następujący problem z Alfą 156 97r 1.6 TwinSpark: otóż, po gwałtownym przegazowaniu silnik zaczyna pracować nazwijmy to umownie - z kulturą diesla, najzwyczajniej w świecie "terkocze". Problem ten pojawia się tylko w sytuacji kiedy gaz zostanie dodany gwałtownie - wystarczy nawet 2tyś obr. Wszystko jest ok kiedy gazu dodaje powoli - wtedy silnikowi nie straszne nawet 2-3 krotnie wyższe obroty - schodzi z nich płynnie i pracuje cichutko jak powinien. Gdzie szukać przyczyny?

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    AR 156 2.0 155kM 1998r.
    Postów
    253

    Domyślnie

    Może wariator? Wymieniałeś z rozrządem? Nie słychać go zaraz po odpaleniu?

  3. #3
    djuke
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuje za odpowiedz. Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd nie tak dawno. Da się go jakoś sprawdzić ? Przeczyścić czy w jakikolwiek inny sposób zdiagnozować czy to na pewno to ?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar RobertWroc
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2JTS
    Postów
    354

    Domyślnie

    wariatora nie przeczyścisz, mozna stosowac zestawy naprawcze ale to na krótko. Wariator powinno sie wymieniać razem z rozrządem, ale ze to koszt ok 350-400,- to często ludzie nie wymieniają na zasadzie "jakos to będzie"
    poszukaj postów o wariatorze..

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    450zł nowy, jak już będziesz kupować to bier tylko tzw pozmianowy
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar veet
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    PCT/PO/SCZ/SZ/RSA
    Auto
    Brera 2.4
    Postów
    319

    Domyślnie

    I nie daj się naciągnąć na zestawy naprawcze
    Jak robiłem głowice, to też stwierdziłem, że odświerzę wariator mimo, że 1500km miał przejechane bo rozrząd mi strzelił...
    Tak, tak po 1500km
    Reperaturka z aledrogo i co się okazało? nie zmieniał i tak faz rozrządu...
    więc trzeba było go wymienić.

    Nasłuchiwałeś skąd dochodzą te dźwieki? bo może to klepie panewka?
    W zasadzie podobnie może być jak zużyje się łożysko rolki paska wieloklinowego albo napinacza... ale bez "obsłuchania" trudno powiedzieć
    Ostatnio edytowane przez veet ; 17-04-2011 o 00:03


  7. #7
    djuke
    Gość

    Domyślnie

    Dziękuje wszystkim za radę Znajomy posiadacz Alfy po osłuchaniu silnika stwierdził, że to wariator bo miał identycznie Czas na wymianę. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-07-2019, 09:03
  2. Wyciszające sie radio przy przegazowaniu
    Utworzone przez ophiel w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 19:17
  3. [147] Drgania kabiny przy gwałtownym przyspieszaniu
    Utworzone przez dexter103 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 19:57
  4. Bulgotanie po przegazowaniu
    Utworzone przez lysy76 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 17:49
  5. [146] Pisk przy gwałtownym przyspieszaniu.
    Utworzone przez mnemesis w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-06-2009, 14:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory