Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: Wahacze dolne Vema - problem

  1. #11
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał czaja18 Zobacz post
    Akurat dziś miałem zamawiać wahacze od italtechnik i już mam dylemat.
    Ciekawi mnie czy to wina sprzedającego czy kolega to źle zamontował?
    Bo z tego co wiem to wahacze się lekko dokręca a później gdy samochód jest na kołach dokręca się je całkowicie,
    dlatego że można pozrywać tuleje gdy od razu dokręcimy na maxa.
    Tak mi radził dobry mechanik.
    Niekoniecznie dolne, ale górne na pewno trzeba przykręcić na kołach.
    Dolne można montować najpierw przykręcając śruby przy sankach, potem sworzeń a następnie widełki i wszystko można od razu po dokręcać z odpowiednią siłą oczywiście.
    Żeby zamontować górne to najlepiej podłożyć jakiś klocek drewniany pod wahacz dolny i opuścić samochód, wtedy mamy dobry dostęp aby dokręcić górny wahacz.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał czaja18 Zobacz post
    Akurat dziś miałem zamawiać wahacze od italtechnik i już mam dylemat.
    Ciekawi mnie czy to wina sprzedającego czy kolega to źle zamontował?
    Bo z tego co wiem to wahacze się lekko dokręca a później gdy samochód jest na kołach dokręca się je całkowicie,
    dlatego że można pozrywać tuleje gdy od razu dokręcimy na maxa.
    Tak mi radził dobry mechanik.
    Szczerze to moim skromnym zdaniem raczej wina wahacza, osobiście w ubiegłym roku sam robiłem przy przednim zawieszeniu i bez specjalnego doktoryzowania przy montażu i nic nie ociera. Wiem, że tak ma być jak piszesz, ale takie objawy to musiałby być naprawdę skrajny przypadek. Miejmy nadzieje, że przyczyna jest prostsza niż nam się wydaje.

  3. #13
    ARTechnik
    Gość

    Domyślnie

    Najpier się tu przedstawie bo występuje w imieniu firmy Ital Technik , nazywam się Grzegorz i ze mną Piotr rozmawiałeś przez telefon , widziałem też już Twojego emaila na skrzynce. Jutro jak będe na magazynie sfotografuje Ci wszystkie wahacze a mamy ich w tym momencie około 5 kompletów plus 3 komplety innych firm niż Vema, dodtkowo dorzuce Ci zdjęcia wahaczy Vemy na jednym z naszych samochodów bo nie jesteśmy firmą co jeździ vw, fordami a sprzedaje włoskie marki - praca to też pasja wiec makaronów u nas jest aż/tylko 3 i każdy inny.
    Nie lubimy jak klient ma prawdziwy problem a nie urojony i czuje się olewany więć postaramy się wyjaśnić to sytaucje.
    Ponieważ dywagacje oryginał czy podróba już ktoś zaczał pisząc, że u kogoś są tylko oryginały , chce wyjaśnić że jeżeli się zdecydujesz na reklamacje robisz to na formularzu firmy VEMA POL dystrybutora marki VEMA , której nieskromnie mówiąc jesteśmy jednym z największych odbiąrców a w ciągu roku, w zwiazku z pewnymi planami może będzie jeszcze lepiej. Dostajesz odpowiedź od tejże firmy, jako wprowadzającej towar na rynek polski.
    Zadklarowaliśmy sponsoring waszego zlotu w lecie w Suścu / Biłgoraj i zastanawiamy się czy np ufundowane nagrody wartości 1500zł nie będą z towaru Vemy choc wstępnie rozmawialiśmy o rozrządach z organizatorami.
    Jak sam widzisz nie pokusilibyśmy się o sprzedawanie podróbek , mogła natomiast zdarzyć się sytuacja że towar ma jakąś wade. Zobaczymy jutro jak to wygląda.
    Nie czytam nagminie forum co widać po ilości moich postów ale zaznaczyłeś że spytasz kolegów na forum więc zajrzałem.
    Pozdrawiam i do jutra.
    Ostatnio edytowane przez ARTechnik ; 21-04-2011 o 20:49

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Też zakładałem niedawno vemy i faktycznie wydawało mi się,ze ta tuleja jest trochę inaczej przesunięta niż w starym wahaczu. Obejżę jutro w kanale czy nie ociera.
    Moja rada to na szybko po prostu utnij fragment z dłuższej strony a po drugiej stronie włóż podkładkę.Trochę druciarstwo no ale nic się nie stanie jak tak zrobisz.
    Co do dokręcania śrub.
    Górne można bez opuszczania, dolne na widełkach powinno się dokręcać po opuszczeniu.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar marcin.sc
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    156SW 1,9JTD '02r :-( jest: Opel Antara '09 2.0CDTI+virus
    Postów
    314

    Domyślnie

    a ja wczoraj odebrałem paczuszkę z kompletem vemy na przód od italtechnik, montaż w przyszłym tygodniu, więc spostrzeżenia mogę dodać po wymianie... mam nadzieję, że nie będę miał takich niespodzianek
    jak ktoś chce to foty tych co dostałem mogę wstawić, komuś coś pomierzyć czy sprawdzić to pisać...

    wiedzmaak pomierzyłeś coś tą suwmiarką? jutro ide do garażu przyjrzeć się zagadnieniu.
    Nie Jeździj Szybciej Niż Lata Twój AnIoŁ StRóŻ !!!

    "Na cudze błędy patrzymy jak na cudze żony. Mamy z nich dużo więcej radości niż ze swoich własnych." - Charles Chaplin

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    No coż jeżeli chodzi o zmierzenie czegokolwiek to jeszcze nie miałem czasu .
    Jestem zmuszony odłożyć temat na przyszly tydzień, teraz święta trzeba pomóc troche w domu itp.
    Jednak w przyszłym tygodniu wskocze do garażu (będe wymieniać sprężyny) to rozkręce te widełki amortyzatora i to pomierze.
    Może jak mnie natchnie wyjmę jeden wahacz, założe stary przykręce i zobacze co się będzie wtedy działo.
    W ostateczności zrobie tak jak radził kolega Piotriix utnę kawałek tej tulejki i założe ją z durgiej strony.
    Jednocześnie chyle czoła dla Pana ARTechnik za zainteresowanie tematem. Szacunek
    Marcin.sc będe wdzięczny za jakieś info z tych pomiarów. Może dzisiaj jednak znajde chwile czasu żeby przynajmniej zdjąć koło i to zmierzyć.
    Ostatnio edytowane przez wiedzmaak ; 22-04-2011 o 06:31

  7. #17
    ARTechnik
    Gość

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wahacze2.jpg
Wyświetleń:	410
Rozmiar:	52.9 KB
ID:	24316Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wahacze1.jpg
Wyświetleń:	570
Rozmiar:	61.1 KB
ID:	24315

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Patrząc na fotki powyżej tulejka służąca do montażu widełek amortyzatora nie jest wprasowana w jednakowy sposób w poszczególnych sztukach, ale może się mylę, niech mnie ktoś poprawi jeżeli nie mam racji.

  9. #19
    ARTechnik
    Gość

    Domyślnie

    1- wahacz tzw żelwiny odlewany fiirmy y
    2- wahacz tzw stalowy firmy x
    3- wahacz tzw stalowy firmy VEMA nowa linia , z nową niższą ceny około 185 zł , w której pojawił się problem tuleji
    4- wahacz tzw stalowy firmy VEMA stara linia , której koszt był wyższy około 290 zł.

    w wahaczach 1, 2, 4, tuleja po stronie osnaczonej literką A wystaje około 1 mm wiecej a z drugiej strony o około 1,5 - 3 mm mniej
    Dlaczego z drugiej są takie różnice? Ponieważ krawędź oznaczona literką C w różnych modelach jest mniej lub wiecej "obfita" lub technicznie mówiąc podebrana w procesie technologicznym. W wahaczu 1 gdzie wahacz jest najbardziej masywny bo jest odlewany wogóle nie ma "podebrania" materiału a w wahczu 2 stalowym jest znaczne i jest złudzenie optyczne "na starcie" - dlatego prosze nie porównywac wahaczy odlewanych żeliwnych do stalowy apropos odległości końca tuleji od krawędzi.

    Niemniej jednak wahacz nr 3 ma 1 mm za mało wystającej z jednej strony tulej a z drugiej wystaje za dużo 1 do 1,5 mm za dużo bo tuleje z tych wahaczy mają około 0,5 mm większy wymiar B.
    Nieszczęsna tuleja jest wprsowywana na zimno w procesie technologicznym , jest też wymienialna. Z problemem udałem się dziś juz o 7 rano do zaprzyjaźnionego mechanika na Jubilerską w W-wie ASO AR . Wziął do ręki wahacz i piewrsze zdanie było : przecież to trzeba cofnąć o 1mm na prasie. Więc mu zostawiłem wahacz i poprosiłem żeby w wolnej chwili to zrobił , napewno bede wiedział dziś jaką siłę na prasie trzeba przyłożyć żeby tuleja się cofneła.
    Podsumowując:
    Wahacz ma za bardzo wprasowaną tuleje , sprawdzilismy wszystkie 5 kompletów niestety każdy.
    Pytanie dlaczego na sprzedane 30 kompletów jedna osoba zgłosiła. Być może u Piotra była ciut wiecej wprasowana, może część osób montujących w warsztatach trafiła na mechaników którzy to skorygowali na prasie.
    Szlifowanie z jednej a podkładka z drugiej to ostateczność. Myślę że korekta zagłębienia tuleji na prasie to bardziej fachowe rozwiązanie. Nie wolno naciskać tulej na jej środkową cżęśc tylko po zewnętrznej oczywiście poprzez tuleje dystansową.
    Wiemy że jak ktoś kupuje wahacz za prawie 200 zł nie ma ochoty poprawiac go szczególnie jak hobbystycznie robi sam to garażu.
    Będziemy musieli dziś z VEMA POLEM porozmawiać o tych wahaczach.
    WAHACZ KONSTRUKCYJNIE NIE MA WADY I POZOSTAŁE WYMIARY SĄ PRAWIDŁOWE.

    ---------- Post added at 09:45 ---------- Previous post was at 09:00 ----------

    Rozmawiałem z VEMA-POLem , niedługo bedzie odpowiedź , my sprzedaliśmy 30 kompletów ale w skali VEMA-POLu jest to ponad 100 i żaden nie wócił.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bartstep
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Jelenia Gora
    Auto
    AR 147 1,9 JTD 116KM
    Postów
    248

    Domyślnie

    Dodam od siebie, ze stanowisko firmy Ital Technik jest rewelacyjne i godne nasladowania przez innych sprzedawcow.
    Chwale ta firme, poniewaz sam kupuje u nich elementy do mojego samochodu (m.in. wahacze gorne Wema) i wszystko gralo.
    Mi zaimponowali profesjonalizmem i umiejetnoscia dogadania sie z klientem. Telefon, fachowa porada i wysylka w ciagu kilkunastu godzin. Paczki mialem z reguly na nastepny dzien po zamowieniu.

    A teraz odnosnie wady elementu. Napewno wkurzajace jest, kiedy nowy element sprawia problemy. Rozebrane auto i kolomyja z reklamacjami i wysylkami moze zepsuc humor maksymalnie. Sam pracuje w branzy motoryzacyjnej i my mamy jakosc bledow ustawiona na 0,1 ppm (masakra). Ale jednak pozostaje ten jeden maly fragment na blad. I tak to jest, ze ktos trafia na ta wadliwa sztuke.

    I wtedy najwazniejsza jest postawa sprzedawcy. A tutaj Panowie z Ital Technik pokazali wysoka klase.
    Dlatego nadal bede ich klientem.

    * z firma Ital Technik jestem zwiazany jako zadowolony klient Nic wiecej mnie z nimi nie laczy.
    alfa-klub.prv.pl * Podpiecie do komputera, diagnostyka, kasowanie bledow. Kontakt GG 3127266 * alfa-klub.prv.pl

Podobne wątki

  1. [155] wahacze vema - co za szajs
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-01-2013, 11:57
  2. dolne wahacze - problem z montażem - PILNE!
    Utworzone przez maciek_147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-12-2011, 21:49
  3. wahacze VEMA
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2011, 21:01
  4. Wahacze dolne Vema
    Utworzone przez pawel olszewski w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 17:28
  5. [156] wachacze dolne przod VEMA za 175zl?
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2008, 14:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory