Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: [164]wymiana sprzęgła

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Granowo 40 km od Poznania
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 sportronic
    Postów
    42

    Domyślnie [164]wymiana sprzęgła

    Witam . Czy ktoś z klubowiczów wie czy przy wymianie sprzęgła skrzynia wyjdzie bez problemu czy trzeba wywalać sanki ??

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Wyjdzie bez problemu. Trzeba wyjąć kolumnę mcpersona.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Nowy Dwór
    Auto
    ar 166 v6 turbo ar 164 v6 turbo ar 159 1.9 jtd ar brera 2.2 jts
    Postów
    46

    Domyślnie

    Wymieniałem sprzęgło sam już kilka razy w 164-ej, i robiłem to bez pomocy warsztatu. Samo odkręcenie skrzyni od silnika (mowa o benzynie v6) nie stwarza większych problemów. Trzeba pamiętać o kilku ukrytych śrubach, np. odkręceniu jednej śruby schowanej pod plastikowym deklem skrzyni (ochrania mechanizm zmiany biegów) - wyjąć tą śrubę można dopiero po rozebraniu mechanizmu; odkręceniu śruby trzymającej rozrusznik - od strony silnika /długi klucz nasadowy/ - odkręcenie jej jest możliwe po uprzednim odkręceniu osłony termicznej - trzyma się na dwóch długich śrubach trzymających także kolektor wydechowy - dostęp do nich jest najlepszy od góry silnika, po zdjęciu kolektora ssącego/lub ścianki grodziowej; wyjęciu półosi pośredniej (od strony silnika) - jest ona mocowana przez łożysko do podpory silnika i wciskana w skrzynię (ułatwi to wyjęcie i późniejsze włożenie skrzyni, bez uszkodzenie uszczelniacza). Nie trzeba rozłączać siłownika sprzęgła - odkręca się go w całości od skrzyni. To chybo wszystko - reszta tradycyjna: filtr ze stelarzem, kable elektryczne, nadkole, amortyzator, piaste z półosią (zacisk można podczepić u góry, w miejscu wyjętego amorka). Przed wyjęciem skrzyni, należy podnieść nieco silnik na lewarku. Pompy ABS-u z poduszek nie odkręcałem i trzeba uważać na przewody. Wyjęcie z boku, nad sankami. I uwaga: łożysko oporowe jest mocowane "na stałe" w docisku i może to trochę utrudnić wyjmowanie (dzwignia, którą popycha siłownik, zostanie mocno skręcona i dociśnięta do skrzyni - uwaga na palce). Podczas montażu, nowe łożysko wkładamy na wałek sprzęgłowy i mocujemy w widełkach. Po skręceniu i podłączeniu siłownika, wciśnięcie sprzęgła spowoduje zamocowanie łożyska w docisku (połączenie to powoduje, że mamy zawsze ten sam skok pedału sprzęgła). To chyba tyle.
    Powodzenia.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Granowo 40 km od Poznania
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 sportronic
    Postów
    42

    Domyślnie

    Dzięki Czarny, to mi dużo pomoże napewno mam nadzieje ze palce będą całe

Podobne wątki

  1. Wymiana sprzęgła
    Utworzone przez tomi w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-09-2014, 10:58
  2. wymiana sprzęgła
    Utworzone przez Gianni w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-09-2013, 06:18
  3. [156] Wymiana sprzęgła 2.5 V6
    Utworzone przez mojax w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-01-2009, 15:01
  4. [156] Wymiana sprzęgła
    Utworzone przez Kosiar w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2008, 20:28
  5. [164] Wymiana sprzęgła
    Utworzone przez lupo7 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-09-2007, 06:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory