Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: "Bicie "podczas jazdy

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    Albo to któraś z felg jest rąbnieta, może to też być opona wyząbkowana lub z guzem. Trzeba zrobić dokładne oględziny na wyważarce felg i opon. I jak coś nie tak przed naprawą czy wymianą (felg lub opon) pozamieniać gorsze koła na tył auta...
    Plus dobre wyważenie, wiaterek optymalny do kół 159 i najlepiej jakby bieżnik był na jednej osi ten sam...
    Ostatnio edytowane przez Murray ; 24-04-2011 o 20:13
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Cytat Napisał Murray Zobacz post
    pozamieniać gorsze koła na tył auta...
    byle nie gorsze opony na tył

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iNTELL
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 SW 1,9JTDm, 156 SW 1,9JTD, Spider 3.0 V6, Audi A8 3,7 V8
    Postów
    341

    Domyślnie

    Cytat Napisał wenus Zobacz post
    a może łożysko? Ja mam podobny problem - słychać bicie (niejednostajny huk) od 60-90 km/h, przy lekkim skręceniu kierownicą jest jeszcze gorzej, wczoraj okazało się że lewe przednie łożysko.
    Miałem to samo, a w zasadzie dalej mam (mam nadzieję, że tylko do jutra), wymieniłem prawe łożysko, które strasznie jęczało, teraz okazuje się, że lewe też jęczy tylko ciszej i prawe je zagłuszało. Na szczęście nie są aż tak drogie
    iCAtronic - Elektronika samochodowa.
    Odczytywanie Mastercode z Navi Connect+, bezpieczna aktualizacja oprogramowania oraz naprawa nawigacji po nieudanej aktualizacji.
    http://www.icatronic.pl

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał superglide Zobacz post
    Obecnie notuję następujący problem: opony tylnie zdziera bardziej niż przód, ok, Q4 czyli preferencja tyłu itd. Przednie opony zdziera mi od wewnętrznej, pomimo idealnie ustawionej zbieżności. Obecnie testuję różne ustawienia, czyli + i - dla przedniego zawieszenia.
    Zobacz moje 17" po 35 kkm w Q4...
    http://www.infocoig.pl/~jslomka/159/13112009027.jpg
    http://www.infocoig.pl/~jslomka/159/13112009028.jpg

    A dwa tygodnie wcześniej byłem wymieniać górne wahacze w ASO. Opony zdejmowałem w zasadzie po to by założyć zimówki. Gdy gumiarz powiedział mi "dwie opony są do zezłomowania" to chciałem mu przywalić :-) Ale jak mi je pokazał to dziękuję opatrzności, że żyję - jechałem do niego autostradą A4 daleko poza dozwolonymi prędkościami.
    Na szczęscie znakomikty fachowiec od goemetrii z Katowic ustawił mi przód i tył tak, że po kolejnych 40 kkm nie ma śladu nierównomiernego zużycia zarówno na zimówkach jak i na letnich.
    Wsakazówka - odejście od zaleceń producenta (obecnie mam zbieżność przód na +0,5; zbieżność tył +1,7; kąt wyprzedzenia przód 3.45 i 3.40, kąt pochylenia -0.1 i -1)
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Bodajże na forum159.com ktoś pokazywał opony w zbliżonym stanie z wystającymi drutami...

    Co jak co, ale IMO w autach tej klasy/segmentu takie rzeczy nie powinny się zdarzać.
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    To były/są moje zdjęcia :-)
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    To grubo
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  8. #18
    wenus
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał iNTELL Zobacz post
    Miałem to samo, a w zasadzie dalej mam (mam nadzieję, że tylko do jutra), wymieniłem prawe łożysko, które strasznie jęczało, teraz okazuje się, że lewe też jęczy tylko ciszej i prawe je zagłuszało. Na szczęście nie są aż tak drogie

    U mnie po wymianie - elegancko, słychać jedynie szum powietrza

  9. #19
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    ...a ja zaraz po kupnie musiałem wymienić przegub wewnętrzny, bo miałem lekkie bicie na kierownicy (gdzieś na forum opisałem temat) ..niestety poluzowała się opaska manszety, smar wyleciał i zrobił się luz ..troszkę się motałem, by dostać to do 2,4 ..ale aso mi sprowadziło co trzeba.
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  10. #20
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał superglide Zobacz post
    OOO!!! potwierdzam! Im szersza opona, tym bardziej "odstaje" od ogólnej geometrii podwozia. Miałem ten problem już w crossie (najszersza opona w 156), a teraz mam to w ti (najszersza opona w 159, kurde, mam jakiś kompleks czy co??? :-)
    Obecnie notuję następujący problem: opony tylnie zdziera bardziej niż przód, ok, Q4 czyli preferencja tyłu itd. Przednie opony zdziera mi od wewnętrznej, pomimo idealnie ustawionej zbieżności. Obecnie testuję różne ustawienia, czyli + i - dla przedniego zawieszenia.
    Jeśli Ci tnie opony od wewnątrz to ustaw sobie przednie zawieszenie na delikatny plus (o pół stopnia) w stosunku do "skrajnych" zaleceń fabrycznych. Czyli jeśli masz normę np. -1.0 do 0.0 to zrób je na +.5 i zobacz, czy Cię nie będzie po tym ustawieniu bardziej ściągało w koleinach. Jeśli jazda w koleinach nie stanie się katorgą - zostaw te nastawy i zobacz, czy cięcie opon dalej będzie występowało. Jeśli cięcie wyraźnie się zmniejszy, to możesz jeszcze trochę "podkręcić" geometrię na plus do całkowitego zaniknięcia tego efektu.

Podobne wątki

  1. Stukanie i szarpanie podczas "jazdy" 1.9JTD.
    Utworzone przez zenon6810 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-02-2016, 08:56
  2. [159] Drgania "turbulencje" podczas przyśpieszania i jazdy z wieksza predkościa
    Utworzone przez Karbon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-07-2015, 17:40
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 12:50
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-03-2010, 08:06
  5. [155] Dziwne "huczenie" podczas jazdy.
    Utworzone przez lukasjed w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-11-2009, 14:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory