Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Ma skłonności do przegrzewania się..

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Question Ma skłonności do przegrzewania się..

    Witam,

    Zacznę od początku- taki malutki wstęp.Temperatura na zewnątrz ok. 21 stopni. Powrót z trasy i niestety natrafiłem na korki w moim mieście, więc jechałem strasznie wolno (5 metrów do przodu i znowu stanie) i tak przez 20 minut(o 5 za dużo). Autko już miało ok. 95 stopni. Wentylator chodził pełną parą. Niestety temperatura rosła i rosła powolutku aż doszło do 120 stopni i zaświeciła się kontrolka. Ta od temperatury. Nie było gdzie zjechać ale akurat jak złapałem te 120 stopni to już miałem 100 metrów bez korków do domu.

    Silnikowi nic się nie stało na szczęście. Na drugi dzień odpaliło normalnie.

    Olej jak i płyn jest. Termostat sprawny 100%. Wężyk do odpowietrzania układu również w 100% drożny. Co to może robić takie psikusy? Dzisiaj autko testowałem i na początku temperatura do 100 stopni dochodziła włączył się wentylator, schłodził płyn to się wyłączył i tak w kółko. Potem się przejechałem troszeczkę i znów się zatrzymałem i wtedy już temperatura lekko ponad 100 stopni, wentylator cały czas chodzi, nie daje rady schłodzić więc się też nie wyłącza. I tak myślę że jakby znowu było dziś cieplej na zewnątrz i dłużej stał to znów by się zagotował ;/

    Jakie mogą być przyczyny tego wariactwa? Chłodnica mało drożna? HELP bo lato się zbliża a aut na drodze masa więc korków się nie pozbędę ;p

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    zapowietrza się nagrzewnica tzn zaczyna grzać dopiero na wyższych obrotach? bo jak tak to UPG.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar krawat
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 155v6; AR Stelvio Q
    Postów
    1,003

    Domyślnie

    A nie jest ta chłodnica przypadkiem zielona - zgniła?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Może byc termostat(nie otwiera się do końca) może być pompa i moze być zamulona chłodnica

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar rodik
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4jtd 2003r.
    Postów
    117

    Domyślnie

    Nagrzewnica: W autko grzeje ładnie, cały czas jak silnik ciepły.
    Chłodnica nie jest zielona-zgniłą, choć w zimie wiem że mi paruje z niej(gdzieś).
    Termostat był zmieniany nie tak dawno(parę miesięcy temu), pompa wody była zmieniana ok. 2 lat temu( jakieś może 15 tys. km)

    Możliwe że to chłodnica zamulona/zakamieniona. Więc pewnie pozostaje mi przepłukać cały układ + ewentualna wymiana chłodnicy na nową. Tak w ogóle nie orientuje się ktoś ile kosztuje nowa? NA "alleDrogo" niektórzy liczą sobie nawet 400pln za oryginalną używkę(są też za 100 oczywiście).

  6. #6
    adelon
    Gość

    Domyślnie

    ja miałem podobną sytuacje. Wentylator się wł. i po chwili gasł a auto się grzało nadal. Co się okazało - coś było nie tak z opornikiem wentylatora.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Darek-1989
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Ligota Polska, Poland
    Auto
    Opel Signum; 145 1.4 Boxer (była)
    Postów
    229

    Domyślnie

    prosiłbym o pomoc. podobny problem mam:
    Termostat założyłem nowy, nowa chłodnica. Później doczytałem, że nowy termostat ma temp otwarcia 93 stopnie a stary miał 86. Zamieniłem i co dalej to samo. Auto troche pojeździ po mieście w korku zaraz parwie 110 stopni i czasem zapala sie lampka czerwona.
    Myślałem, ze czujnik temperatury, ale okazuje się, że są dwa i zeby oba tak na raz poszły??
    Wentylator też się włącza ale faktycznie po chwili się wyłącza. Doprowadziło mnie to juz do szału więc wsadziłem termometr do zbirniczka wyrównawczego a tam 86 stopni max...
    Ręce rozkładam, nie wiem co robic jeździć czy nie??
    Ostatnio edytowane przez Darek-1989 ; 29-04-2011 o 13:37



  8. #8
    thing
    Gość

    Domyślnie

    sprawdzałeś opornik w wentylatorze?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Darek-1989
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Ligota Polska, Poland
    Auto
    Opel Signum; 145 1.4 Boxer (była)
    Postów
    229

    Domyślnie

    hmmm a gdzie on jest??

    najbardziej zastanawia mnie to, że skoro mam te 110-115 stopni to płyn powinien juz mi się grzać, a ja bez problemu mogę korek od zbiorniczka odkręcić i nic... zero bulgotu czy czegoś...
    Ostatnio edytowane przez Darek-1989 ; 29-04-2011 o 14:57



  10. #10
    adelon
    Gość

    Domyślnie

    jak otworzysz maske to po lewej stronie na obudowie wentylatora jest

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory