Strona 48 z 126 PierwszyPierwszy ... 38394041424344454647484950515253545556575898 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 471 do 480 z 1257

Temat: Falujace obroty w TS

  1. #471
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Dziś zrobiłem testy na odpiętej odmie. U mnie pierwszy wąż ZASYSA powietrze a nie dmucha- jak pisał Zaviaseq, chyba że w różnych wersjach silników jest inaczej. W takim wypadku jest sens założenie filterka na pierwszy wąż. Jedno jest ale, u mnie po założeniu filterka na pierwszy wąż i zaślepieniu króćca na gumowej rurze silnik chodzi gorzej, nierówno, ma mniejszą moc, gaśnie na wolnych. Po podłączeniu pod komputer pokazał błąd sondy. Gorzej nawet odpalał i dusił się zaraz po odpaleniu.

    Wnioski:
    1) albo po założeniu filterka na odmę trzeba robić reset i adaptację żeby to miało lepszy skutek,
    2) albo cała zabawa w filterki to pic na wodę fotomontaż, bo po wykonaniu tej czynności auto chodzi gorzej.
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 01-05-2011 o 23:52 Powód: poprawa tekstu
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  2. #472
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie Kilka pytan, uwag

    Witam, przychodzę dziś po obserwacjach z pewnymi uwagami na temat falowania i zebrałem kilka wniosków.

    1) wcześniej pisałem w tym temacie że nie mam luzu na lince kiedy ruszam klapką przepustnicy i wprowadziłem w błąd, otóż mam. Dziś próbowałem regulować linką i zlikwidować luz, tak jak robił to zaviaseq- odradzam każdemu. Postanowiłem zlikwidować sobie ten mały luzik na lince przy przepustnicy, podkręciłem nieco śrubką i po resecie krokowca obroty nie chciały zejść z 3000. Później trudno było powrócić do poprzedniego stanu, ale się udało. Wniosek- lekki luz linki musi tam być i nie można grzebać!

    2) Mierzyłem dziś omomierzem styki wejścia wtyczki krokowca, nie wiem czy dobrze. Nie zdejmowałem tej czarnej zaślepki pod silikonem. Przejścia nie ma z pozostałymi na dwóch ostatnich bolcach wtyczki. Chyba że jest inny sposób sprawdzenia to proszę o technikę.

    3) Wykonywałem test silniczka krokowego. W tym temacie ktoś napisał że przy teście silniczek krokowy powinien odchylać przepustnicę na ok 10 stopni. U mnie miał problem odchylić na 2 stopnie.

    4) Dostałem pocztą nowy filterek na odmę. Zrobiłem test i założyłem na pierwszy wąż przed przepustnicą a drugi koniec zaślepiłem. Bez resetu było gorzej, nie wiem czy robi się reset, ale go zdjąłem. Silnik bardzo się dławił, gasł na skrzyżowaniach.

    5) Ktoś pisał że założenie filterka daje to że nie brudzi się przepustnica. U mnie przepustnica brudzi się tylko od strony kolektora. Od strony gumowego węża jest zawsze czyściutka. Dziwne bo wychodzi na to że niepotrzebne jest zakładanie filterka.

    6) Testowałem elektromagnes wariatora. Po podaniu napięcia bolec się wysuwa ale po zabraniu napięcia nie chowa się na swoje miejsce. Wlałem w niego roztworu do czyszczenia przepustnic, potem wd40 sporo i to nic nie dało. Ale Ten bolec pomaga i tak schować sprężynka która jest pod nim, więc czy to jest dopuszczalne że bolec się nie chowa? bo i tak wsunie go ta sprężynka przecież. Bardzo delikatne muśnięcie tylko palcem i bolec wskakuje na swoje miejsce.

    7) U mnie puszcza wodę na chłodnicę czasami przy 103 stopniach, jak zauważył Bubu może być zamulona chłodnica lub termostat, ale termostat jest nowy a chłodnica jest trochę pogniła, Ale czy ta chłodnica może mieć wpływ na adaptację lub falowanie obrotów?

    8) Nie za bardzo jestem w temacie jeśli chodzi o "zawór dwukomorowy" czyli taka "gruszka"przy zbiorniczku plynu wspomagania- ale i tak nie kojarzę. Dzieli odpowiednio kolektor w zaleznosci od potrzeby-skraca badz wydluza- Jak to rozumieć, co skraca, co wydłuża, co to za zmienna długość, czy w 2.0 TS to jest w ogóle i gdzie dokładnie, proszę o fotkę jak ktoś ma.

    Ktoś napisał: "Gumowy wezyk z niego wystaje,zdjalem go i wstrzyknalem troche benzyny ekstrakcyjnej no i...mam wrazenie ze efekt jest pozytywny" - czy ktoś to próbował? a jeśli tak to gdzie, proszę o odp jak wyżej.

    9) Czy ktoś ma jakiś tutorial jak dostać się do kolektora, jak go wymontować?

    10) Czy w kolektorze plastykowym wymienia się jakieś uszczelki? bo w ASO powiedzieli że NIE. Wydaje mi się jakby kolektor był złożony z dwóch części i pytanie czy jest rozbieralny i ma uszczelkę?
    Ostatnio edytowane przez motofan ; 03-05-2011 o 23:30 Powód: dodatkowe pytanie
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  3. #473
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    1) hehe pisałem o tych obrotach wcześniej
    2) postaram się wstawić instrukcję jak mierzyć silniczek i potencjometr
    4) a po resecie jak było? resetowałeś w ogóle?
    5) przepustnica brudzi się za klapką, ale to powoduje pierwszy wąż tylko i wyłącznie, pomyśl o powietrzu które gna do głowicy i dlatego tego oleju przed przepustnicą nie zobaczysz
    6) pamiętaj że pod elektromagnesem, w głowicy jest kolejna sprężynka, dlatego elektromagnes sprawdzamy ZAMONTOWANY. w AD włączamy test i słuchamy czy cyka, albo trzymamy palec na górze elektromagnesu żeby wyczuć czy się chowa
    7) 103 st w AD to 93 w rzeczywistości
    10) kolektor w 1.8 i 2.0 jest dwuczęściowy a między tymi częściami jest uszczelka, tylko w 1.6 jest klejony

  4. #474
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    1) "hehe pisałem o tych obrotach wcześniej "
    -sprawdziłem na sobie, spociłem się trochę bo myślałem że nie przywrócę już tych obrotów

    2) "postaram się wstawić instrukcję jak mierzyć silniczek i potencjometr"
    -dzięki

    4) "a po resecie jak było? resetowałeś w ogóle?"
    -resetowałem i adaptowałem, dalej faluje jak jadę szybciej i zdejmę bieg to nie faluje, jak jadę wolniej i zdejmę bieg to faluje

    5) "przepustnica brudzi się za klapką, ale to powoduje pierwszy wąż tylko i wyłącznie, pomyśl o powietrzu które gna do głowicy i dlatego tego oleju przed przepustnicą nie zobaczysz"
    -klapka przepustnicy nie brudzi się od strony gumowego węża, brudzi się od strony kolektora, zaglądałem do kolektora, ma trochę olejowego nalotu w środku, radzisz żeby powrócić do filterka? tylko jak go zakładam to jest gorzej, czy po założeniu filterka robi się reset i adaptację?

    6) "pamiętaj że pod elektromagnesem, w głowicy jest kolejna sprężynka, dlatego elektromagnes sprawdzamy ZAMONTOWANY. w AD włączamy test i słuchamy czy cyka, albo trzymamy palec na górze elektromagnesu żeby wyczuć czy się chowa"
    -elektromagnes działa w takim razie poprawnie bo na 100% chowa go ta sprężynka, który to test elektromagnesu w AD?

    7) "103 st w AD to 93 w rzeczywistości"
    -czyli poprawnie, a Bubu to zaniepokoiło, lub nie wziął poprawki

    10) "kolektor w 1.8 i 2.0 jest dwuczęściowy a między tymi częściami jest uszczelka, tylko w 1.6 jest klejon"
    -to śmieszne bo w ASO sprawdzali w EPERZE czy jest uszczelka to wyszło że nie ma. Czy ktoś ma zdjęcia rozebranego kolektora?

    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  5. #475
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    5) klapka przepustnicy nie brudzi się od strony gumowego węża, brudzi się od strony kolektora, zaglądałem do kolektora, ma trochę olejowego nalotu w środku, radzisz żeby powrócić do filterka? tylko jak go zakładam to jest gorzej, czy po założeniu filterka robi się reset i adaptację?
    można zamontować odstojnik oleju

    6) który to test elektromagnesu w AD?
    w zakładce actuators jest tam opcja (nie pamiętam nazwy) ale jest obrazek przy niej to poznasz elektromagnes

    7) "103 st w AD to 93 w rzeczywistości"
    -czyli poprawnie, a Bubu to zaniepokoiło, lub nie wziął poprawki
    bo powinien otworzyć się przy 98

  6. #476
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    No i falowanie dziś powróciło, a na chwile było dobrze. Żeby przeszło muszę pojeździć kilka km na wyższych obrotach, wtedy zauważyłem że silniczek krokowy dłużej utrzymuje wysokie obroty po zrzuceniu biegu, po czym elegancko z nich schodzi i nie faluje przy tym. Mam także taki efekt delikatnego strzelania z wydechu po puszczeniu gazu. Jak trzymam gaz to nic nie strzela, dopiero moment w którym puszczę gaz to sobie raz strzeli. Czy ktoś może potwierdzić co to może być?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  7. #477
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Ja mam auto porozbierane aktualnie do wtryskiwaczy,
    Pierwsze co zobaczyłem to brak na koncu wtryskiwacza takiej bakieliotej koncowki ktora podtrzymuje oring.
    Kupilem dzis nowe oringi ale to cos dorobie z czegos nie wiem moze z miedzi,przez wtryski tez moze isc lewe powietrze o czym nie pomyslalem wczesniej przed demontazem.Moglem psiknac zmywaczem w okolice wtryskiwaczy i by wyszlo ale juz za pozno.Ide zaraz odkrecac reszte srubek od kolektora i zobaczym co bedzie dalej.Takie strzelanie tez mialem-swiece wskazywaly ze dostaje za duzo paliwa i nie spala
    no to do wymiany:sonda i przeplywomierz,kable,laczniki oraz kpl swiec
    To teraz nie faluje jak jest zimny a przy roboczej temp juz jest hustawka albo jak sie auto toczy tak 30 km/h to caly czas buja obrotami dopoki sie nie zatrzymam calkiem wtedy jest spokoj.
    Ide po kolei z wymiana oringow i uszczelek w okolicach zaworow recyrkulacji i otwierania kolektora i gdzie tylko napotkam cos co pelni role uszczelnienia
    Miedzy silniczkiem a przepustnica juz zmienilem oring i wyczyscilem pozadnie jak nic nie pomoze to jeszcze do jakiegos komputera podepne po tym wszystkim zobaczyc co sie dzieje

  8. #478
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    U mnie dziadostwo faluje jak się auto toczy tak 30 km/h to cały czas buja obrotami dopóki się nie zatrzymam całkiem, wtedy jest spokój. Może odpiąć ten kabelek czarno zielony? -Zaviaseq odpinał. Podobno jakiś spec z ASO mówi że można go odpiąć, przez to właśnie jest to falowanie podczas toczenia, bo przez ten kabelek idzie sygnał o prędkości auta gdzieś do ECU czy nie wiem gdzie. Tylko jeszcze gdyby ktoś mógł to potwierdzić.


    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

  9. #479
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    motofan - ja go odpiąłem i jeździłem bez niego przez jakiś czas.
    walił tylko jakiś błąd i to wszystko.
    po jakimś czasie zakupiłem przepływkę.
    musiałem zrobić reset bo po montażu przepływki bez resetu było tylko gorzej.
    na drugi dzień podpiąłem z powrotem kabelek, reset i już nie falowało. przynajmniej nie aż tak jak wcześniej.
    kabelek odpinałem nie przy ECU a przy zegarach, dokładniej przy prędkościomierzu. wtyczka 16-to pinowa, a ten kabelek był 15-ty i w kolorze czarno-zielonym. nie trzeba go ciąć - można go spokojnie wyciągnąć ale trzeba dokładnie obejrzeć kostkę i załapać co i jak.
    spróbuj, nic złego się nie stanie

  10. #480
    Użytkownik Romeo Avatar motofan
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Słupsk
    Auto
    Było Alfa Romeo 156 2.0 T.SPARK 16V 1999r jest Renault Laguna II 1.8 Dynamic
    Postów
    1,257

    Domyślnie

    Witam,

    chyba znalazłem dziś winowajce całego falowania obrotów, mógłbym sobie do śmierci wymieniać części!!!

    Otworzyłem dziś maskę i postanowiłem się przyjrzeć bliżej kolektorowi.

    To co zobaczyłem podczas testów było moją odpowiedzą!

    Włączyłem silnik, i zacząłem nasłuchiwać z tyłu silnika okolice plastykowego kolektora. Przy ciągnięciu linki gazu trochę gwałtowniej, dało się słyszeć wyraźnie jak gdzieś bokiem dostaje się powietrze, taki wyraźny świst za przepustnicą, dokładnie prawa strona kolektora. Dodatkowo po rozgrzaniu silnika świst ten było słychać już cały czas mniej więcej okolice zaworka odmy i węża serwa. Dość przypadkiem moje podejrzenie na kolektor potwierdziła jeszcze jedna akcja, mianowicie gazując i sprawdzając gdzie syczy, zacięła mi się linka i nie mogła powrócić na miejsce, zanim ją odblokowałem to silnik wkręcił się na 6 tyś obrotów i co się okazało z tyłu kolektora wydmuchało w powietrzem mnóstwo kurzu, co wg mnie tylko potwierdza że nieszczelny jest kolektor.

    Co o tym sądzicie?
    spalanie 7.8l/100km
    ====================================
    pomoc w diagnostyce komputerowej Alf

Podobne wątki

  1. [145] falujace obroty
    Utworzone przez poziomka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-12-2012, 09:21
  2. falujace obroty
    Utworzone przez dawmaj w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2011, 09:07
  3. falujace obroty, zdjełem zaworek i obroty nie faluja
    Utworzone przez nerlo1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 22:19
  4. falujace obroty
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-09-2009, 19:35
  5. Falujace obroty 146 1.4 TS
    Utworzone przez doggy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 17-03-2007, 14:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory