Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: 1,7 16V poprawa wydajności pompy oleju

  1. #1
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie 1,7 16V poprawa wydajności pompy oleju

    Ostatnio coraz mocniej myśle nad nabyciem 33 z silnikiem z tytułu wątku i zbudowanie z niej zabawki na weekendy/tor. Jednak potrzebuje na start poprawić smarowanie tego silnika, może ktoś już przerabiał temat poprawy wydajności pompy oleju?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #2
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    W PL chyba nikt a tak by było trzeba zagadac z tymi z AHM

  3. #3
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    ja bede walczyl z pompa w 8v dam znac o efektach ps wakow do 8v ladnych ktos nei ma na oddanie? boxer oczywiscie
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  4. #4
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Mi jeden został. 2 tłoki jak by co mam głowice z 16V i takie inne gadzety do 33

  5. #5
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Na wysokich obrotach(a chyba one są najważniejsze) wydaje mi się,że pompa będzie miała co robić,można podnieść ciśnienie oleju przez podłożenie podkładki pod sprężynę od bypassa.A kwestia trybów i ich stanu to takie rzeczy dorabia się,oczywiście z użyciem odpowiednich procesów technologicznych.No i nie wiadomo co z obudową,jeśli wyrobiona to będzie pod górę.Bo oprócz tego to już tylko chyba wymiana pompy na inną,ale trzeba kombinować ostro.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAFALPD7 Zobacz post
    No i nie wiadomo co z obudową,jeśli wyrobiona to będzie pod górę.Bo oprócz tego to już tylko chyba wymiana pompy na inną,ale trzeba kombinować ostro.
    Są jakieś realne szanse by używaną zdobyć w stanie do używania? Zastanawiam czy zużycie może zależeć od czegoś jeszcze oprócz przebiegu. Bo Jesli np. poszukać wśród "szrotowych" to teoretycznie pojawiają się wraki w SKP z przebiegami nieprzekraczającymi 200 kkm.
    A może są szanse na nową?
    Moja pompa ma juz chyba pod górę. Dobrze rozgrzana Selenia Racing 10w-60 wskazuje na obrotach biegu jałowego poniżej 1 bar. A trakcie jazdy ciśnienie jest odbiciem prędkości obrotowej (3 bar - 3k rpm itp.)
    Na klasycznym 10w40 już się boję jeździć :-)
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Pytanie odnośnie pompy oleju zrodziło się stąd, że jeśli wezmę się już za 33 1.7 16V to dostanie pod maskę Eatona m62 a wtedy potrzebne dobre ciśnienie oliwy bo układ korbowy będzie miał już z dołu co robić.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    kompresor mniam na jaki efekt finalny liczysz ?:>
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  9. #9
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Ile chcesz dmuchac to? Panewki wg Ciebie to wytrzymaja czy pozmieniasz pare partsow w silniku?

  10. #10
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Jak chcesz przyzwoitego ciśnienia na niskich obrotach to trzeba zmieniać pompę,bo tłoczy za mało oleju w rezultacie duża cześć ucieka przez szczeliny powodując spadki ciśnienia.

Podobne wątki

  1. [GTV] wyjęcie pompy oleju
    Utworzone przez galczas w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-11-2013, 21:53
  2. [145] Wymiana pompy oleju 1.4 TS
    Utworzone przez Grigorii w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-06-2012, 19:50
  3. cieknie z pompy oleju
    Utworzone przez -lukasz- w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 18:30
  4. Wymiana pompy oleju w 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil-2k w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 06:39
  5. [156] Łańcuch pompy oleju
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-08-2008, 13:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory