Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Temat: jak wymienić regulator napięcia bądz zdemontować alternator w 1,9 jtd 115km?

  1. #11
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Witam ponownie.

    Alternator naprawiony, okazało się że padł mi mostek prostowniczy. Nie obeszło się więc bez demontażu i wyciągnięcia alternatora.

    Teraz podzielę się z Wami pewnymi uwagami związanymi z tematem "jak wyciągnąć (włożyć) alternator w JTD".

    Na pierwszy rzut oka, wydawać by się mogło że wyjąć go najprościej będzie dołem. Demontaż jednego wspornika i mamy piękną dziurę (tak też myślałem). Niestety nie ma takiej możliwości aby przeszedł nam tą dziurą alternator. Brakuje ok 2-3 cm, więc jeśli ktoś ma ochotę podążać w tym kierunku to musi się liczyć bądź z demontażem prawego zawieszenia, albo z opuszczaniem całego silnika, a do tego to trzeba mieć jednak sprzęt.

    W moim wypadku podążyliśmy w inną stronę (zaopatrzeni tylko w kanał i standardowy podnośnik z bagażnika).
    Ściągnięcie koła i osłony z nadkola bardzo ułatwia odkręcenie altka i wyciągnięcie śrub a także poźniejsze założenie paska wielorowkowego itd.

    Alternator wyciągamy w górę, pomimo że wydaje się to niemożliwe, należy jednak odkręcić z mocowań filtr paliwa, zbiorniczek płynu wspomagania i jeszcze jakąś czarną kostkę, co ważne nie odpinamy od nich żadnych przewodów tylko odkręcone przesuwamy tak aby altek miał którędy wyjść. Z tego co pamiętam to jedyne przewody jakie odpinaliśmy to te od rozrusznika, poza tym żadnych.

    Ot i cała filozofia, skoro wyszedł to musi i wejść tą samą drogą.

    Dziś autko znów śmiga i jet pięknie.

    Niestety koszty takiej awarii nie są małe:

    - na pierwszy strzał poszedł regulator napięcia, tak jak pisałem wcześniej 75 zeta jeśli macie rabat u swojego dostawcy części, bo jeśli nie to 82 zł
    - regeneracja i naprawa alternatora (wymieniony mostek prostowniczy i łożyska) - koszt 235 zł !!!

    Mogło być drożej ale jednak montaż i demontaż wykonany był we własnym zakresie, tak że zakończyło się na 310 zł zapłacone, duuuuuuuuuuużo godzin w kanale, duuuuuuuużżżżoooooooo stresu, no i koszty poniesione na oblanie pozytywnie załatwionej sprawy
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Piotras
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 2.5 \6/
    Postów
    529

    Domyślnie

    ja mam takie pytanie mam wsadzony teraz silnik ze 166 z 2003 roku 2.5 v6 wczesniej tez taki mialem inno orginalny ze 156 98 r. silnik zostal przelzony z alternatorem z silnika 2.5 2003 z tego co wiem to byly inne regulatory napiecia teraz przy odpaleniu swieci sie kontrolka ladowania przygazuje i kontrolka gasnie przy starym alternatorze nie bylo tego problemu idzie zima i zaczol mnie ten temat lekko draznic i pytanie czy faktycznie od 2003 szly inne regulatory napiecia? aha a kumulator mam z bosha 60 Am

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Odświeżę, temat czy może komuś udało się wyjąć alternator z 1.9/2.4 jtd bez kanału ?

    - - - Updated - - -

    Da radę czy nie bardzo ?
    Ostatnio edytowane przez pawel2910 ; 10-07-2012 o 13:14

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-06-2015, 06:39
  2. [146] [146] Regulator napięcia
    Utworzone przez ŁukaszG w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 21:11
  3. Czy to będzie ten regulator napięcia ?
    Utworzone przez albert51 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-09-2012, 21:31
  4. Regulator napięcia 1,9 jtd
    Utworzone przez slider2002 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 17:13
  5. Regulator napięcia
    Utworzone przez slejerek w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-05-2009, 21:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory