Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Temat: 1,7 16V poprawa wydajności pompy oleju

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Na razie myślę i kombinuję ;] Potencjalny egzemplarz powiedzmy że namierzony zostaje kwestia dogadania z właścicielem ale myślę że w razie czego nie będzie problemu, buda blacharsko dobra, widać że miała kiedyś zrobioną dobrze blacharkę, nie ma ognisk korozji, podłoga progi, nadkola zdrowe, jedynie jest dwukolorowa siwo-niebieskawa ale to mało przeszkasza, ważne że auto kompletne, silnik i tak do rozebrania i odbudowy bo na jednej głowicy przeskoczył pasek więc mu się bebechy poprawi ;]

    Co do samego dmuchania, wstępny plan zdjąć ciut z wysokości denko tłoka tak z 1,2-1,5mm tak żeby ciut go odprężyć, ewentualnie grubsze uszczelki pod głowice a ile dmuchać, nie więcej jak 0,5-0,6bara.

    Na razie to tylko plany, ale że jak już raz coś mi do pustej łepetyny zawita to nie chce odejść więc zapewne zostanie zrealizowany najbliższej zimy, wtedy mam więcej czasu wolnego który mogę poświęcić na motoryzacyjne pasje.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #12
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Chcialbym to zobaczyc, z kompresorem jeszcze Boxera nie bylo, turbo juz ktos robil, ale wg mnie poprowadzenie ukladu wydechowego przy boxerze dokladajac turbo i dolozenie tym samym kilogramow da podobny efekt jak kompresor i te pare koni mniej uciekajace na pasku, ale za to bedzie ciagnal juz od startu, takze zycze Ci powodzenia!

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar johny603
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wyrębin - Koźmin Wlkp
    Auto
    Lancia ZETA 2.0Turbo 8V 1997r. AR 156 2,5 V6 24V 1998r. AR 33 1,4 BOXER 8V 1994r. Imola
    Postów
    62

    Domyślnie

    Podpowiem pompa olejowa pasuje od 145/146 BX do 33, miałem obie w rękach tylko numerami się różnią nic po za tym. Chodzi mi jak 33-kę masz ostatniego wydania to są indetyczne pompy.
    Ostatnio edytowane przez johny603 ; 07-05-2011 o 18:45

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał johny603 Zobacz post
    Podpowiem pompa olejowa pasuje od 145/146 BX do 33, miałem obie w rękach tylko numerami się różnią nic po za tym. Chodzi mi jak 33-kę masz ostatniego wydania to są indetyczne pompy.
    Przecież to te same silniki więc nic w tym dziwnego. Problem polega na tym że z dostępnością pomp do AR 33 jest ten sam problem.


  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar johny603
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Wyrębin - Koźmin Wlkp
    Auto
    Lancia ZETA 2.0Turbo 8V 1997r. AR 156 2,5 V6 24V 1998r. AR 33 1,4 BOXER 8V 1994r. Imola
    Postów
    62

    Domyślnie

    A co dostępności spytajcie się tutaj http://www.borowski.kalisz.pl/ jak się pytałem niecałe dwa lata temu to była dostępna na zamówienie koszt ok.650pln.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 33 Permanent 4; Lancia Lybra 2,0
    Postów
    82

    Domyślnie

    Dowiedziałem się, ze warto zadzwonić i zapytać w Tucholi, gdzie jest fabryka produkująca hydraulikę siłową -jak to przeważnie bywa- niektórzy specjaliści pootwierali swoje firmy... i mam dwie opcje:
    http://www.hydrotor.com.pl/
    http://silowniki-tuchola.pl/index.php?id=1

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    Ciekawy temat. Czyli co właściwie trzeba zrobić z tą pompą żeby było ok przy bardziej obciążonym układzie korbowym? Może półkę niżej, co trzeba zrobić z pompą żeby było ciśnienie ok przy seryjnym silniku?
    NO TO WPADŁEM...

  8. #18
    RAFALPD7
    Gość

    Domyślnie

    Musi miec wieksza wydajnosc objetosciowa-przy tej samej ilosci obrotow musi przepchnac wiecej oleju i to by bylo wszystko .Czyli z sama pompa za duzo sie w tej kwestii nie namodzi-geometria trybow na to nie pozwala,obudowa i pare innych szczegolow.
    Ostatnio edytowane przez RAFALPD7 ; 14-05-2011 o 21:33

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    OK, czyli nie można zrobić nic żeby było przyzwoite ciśnienie. Wie ktoś może w takim razie od jakich obrotów zaczyna się znośne ciśnienie?
    NO TO WPADŁEM...

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2007
    Auto
    123
    Postów
    80

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szułff Zobacz post
    Chcialbym to zobaczyc, z kompresorem jeszcze Boxera nie bylo,
    jednak chyba był(jest?) ...
    znalezione w sieci:
    hhttp://www.forum.alfaholicy.org/images/attach/jpg.gifttp://www.forum.alfaholicy.org/images/attach/jpg.gif
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	boxer kompresor 2.jpg
Wyświetleń:	288
Rozmiar:	52.9 KB
ID:	25718   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	boxer kompresor.jpg
Wyświetleń:	695
Rozmiar:	62.5 KB
ID:	25719  

Podobne wątki

  1. [GTV] wyjęcie pompy oleju
    Utworzone przez galczas w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-11-2013, 21:53
  2. [145] Wymiana pompy oleju 1.4 TS
    Utworzone przez Grigorii w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-06-2012, 19:50
  3. cieknie z pompy oleju
    Utworzone przez -lukasz- w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 18:30
  4. Wymiana pompy oleju w 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil-2k w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 06:39
  5. [156] Łańcuch pompy oleju
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-08-2008, 13:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory