Strona 14 z 27 PierwszyPierwszy ... 456789101112131415161718192021222324 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 269

Temat: Jak się Wam sprawuje Giulietta?

  1. #131
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To jakąś nową teorię dotyczącą silników spalinowych wymysliłes, bo żadnego silnika spalinowego nie należy kręcic powyżej obrotów maksymalnej mocy. Popatrz na zamieszczony filmik gość używa obrotów w zakresie 4000-6500 - o wiele bardziej efektywnie przyspieszałby zmieniając bieg na wyższy przy 5500obr/min bo wtedy obroty spadałyby mu do 2500obr/min - to są właśnie obroty maksymalnego momentu w trybie "D".
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #132
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Ano, powyżej 5500 silnika 1.4 MA nie ma co kręcić. Może jakby ktoś wkleił wykres to można by to udowodnić bardziej naukowo, ale moje odczucia są takie, że krzywa momentu spada dość ostro...

  3. #133
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2011
    Auto
    Alfa Giulietta 1,4 MA 170KM Black Etna
    Postów
    29

    Domyślnie

    Próbowałem zmierzyć czas do setki i miałem za każdym razem odczucie, że po 5500 moc gwałtownie spada. A na 2-gim biegu można dojechać do 85 kmh tylko. Więc żeby poprawić czas trzeba wcześniej wrzucać trojkę, właśnie koło 5000. Nie mylić z odcięciem zapłonu przy 6500, spadek mocy jest wcześniej.
    A propos osiągów: przy prędkości przelotowej 180 kmh na autostradzie (tempomat) spalanie 10 l/100, rewelacja. Jeździłem szybkimi samochodami, ale wszytkie powyżej 150 kmh stawały się paliwożernymi smokami. Poza autostradą spalanie 5 l/100.
    Trzecia rzecz, po zmianie opon na letnie w tym tygodniu mierzenie czasu do setki napotyka techniczne trudności Po prostu ciężko złapać przyczepność przy starcie, próbowałem nawet w trybie All Weather, trochę lepiej, ale to jeszcze nie to. Na zimówkach w ogóle nie zauważałem tego problemu. Fakt, że trochę mokro jest.

  4. #134
    czachurek
    Gość

    Domyślnie

    Wczoraj mialem 2ga jazde Julka, tym razem MA 170KM ... pieknie odplywa zwlaszcza na 2-3-4 biegu W porownaniu do moich 120koni w Fiacie jest bardzo duza roznica, nawet z 2ga osoba w Julce daje znacznie lepsze odczucia.

    Moim zdaniem MA 170KM zbiera sie o wiele lepiej niz 2litrowy diesel, Julka jest jakby lzejsza w prowadzeniu i przyspieszaniu ... no i mniej mieszania galka. Naprawde swietny silnik o genialnej elastycznosci. Nie wiem kto kupuje diesle zwlaszcza biorac pod uwage ich cene?

  5. #135
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MikoConAlfa
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Czarna jak diabeł Giulietta 2.0 JTDm2
    Postów
    107

    Domyślnie

    Nie wiem kto kupuje diesle zwlaszcza biorac pod uwage ich cene?
    Cena JTDm2 mała nie jest ale ci którzy potrzebują jeździć samochodem w dłuższe trasy...

  6. #136
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    01-486 Warsaw PL / 95014 Cupertino CA
    Auto
    Dające Radość z Jazdy
    Postów
    628

    Domyślnie

    Cytat Napisał MikoConAlfa Zobacz post
    Cena JTDm2 mała nie jest ale ci którzy potrzebują jeździć samochodem w dłuższe trasy...
    Muszą być bardzo długie ..... przy dzisiejszych różnicach w cenie PB/ON .... czyli żadnych .... Prędzej się Julka "zjedzie" niż to się zwróci

  7. #137
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    I perspektywie nie będzie lepiej tylko gorzej. A ekstremalnie źle na niekorzyść diesla gdy wprowadzą te unijne pomysły na akcyzę czy też podatek węglowy. Era diesla w osobówkach się kończy. Te które już jeżdzą wyjdą na swoje a nowe... chyba nie bardzo.

  8. #138
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MikoConAlfa
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Czarna jak diabeł Giulietta 2.0 JTDm2
    Postów
    107

    Domyślnie

    Jeżeli prowadzimy własną firmę i Julka nie jest jedynym samochodem to się opłaci.
    Co do "zmierzchu" diesli i podatków węglowych to nie był bym taki przekonany...

    Emisja CO2:

    1.4 TB - 149 g/km
    1.4 TB Multi Air - 134 g/km
    1750 TB - 177 g/km

    1.6 JTDm - 114 g/km
    2.0 JTDm - 124 g/km


    Troska o środowisko naturalne wymusi na pewno stosowanie silników elektrycznych (Daimler podpisał umowę z BOSCH'em na mocy której będą pracować razem nad silnikami elektrycznymi) ale przez najbliższe 3-4 lata prognozuję dalszą sprzedaż samochodów z silnikami diesla.

    W 2010 roku (w trzech pierwszych kwartałach) sprzedaż samochodów z silnikiem diesla stanowiła w Polsce w przybliżeniu 41,7 %.

  9. #139
    Użytkownik Romeo Avatar _tomek_
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    tychy
    Auto
    Mieczysław i Julia
    Postów
    550

    Domyślnie

    170 KM w julii naprawdę dobrze się odpycha, nie mam pojęcia jak wygląda sytuacja w 2.0 mjet-pewnie gorzej się prowadzi z uwagi na dużo wiekszą masę na przedniej osi
    1.4MA pali mi do 9 litrów, co przy obecnej relacji cen ON-NOPb i kosztach zakupu 1.4MA i 2.0mjet zakup diesla jest mało atrakcyjne

    btw. u mnie przebieg dochodzi do 10kkm:
    -zwieszanie skrzypi
    -klapa tylna zbiera wodę
    -plastik na desce rozdzielczej-ten malowany-jest cały porysowany-jest bardzo podatny na uszkodzenia

    a z miłych niespodzianek-gratis znalazłem bezpiecznik schowany w mieszku skórzanym hamulca ręcznego- tak schowany że trudno było go dojrzeć (rozrzutni ci włosi)

  10. #140
    jprm
    Gość

    Domyślnie

    Jak się nie wie jak się prowadzi 2.0 mjet to po co te sugestie że gorzej się prowadzi? Zobacz katalog QV jest cięższa. Zakup ON byl opłacalny moze ze 10 lat temu ze wzgledu na ceny paliw. Ale jest bardziej trwały. No i moment jest o niebo lepszy niz pb. Moje poprzednie ar byly pb i fajnie sie wkrecaly na 7tys. ale wole poczuć moment przy niższych obrotach w ON. I nie żałuję że kupiłem taką Julke.
    Ostatnio edytowane przez jprm ; 14-05-2011 o 15:34

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Ar giulietta qv 1750 tbi jak sie sprawuje silnik po wiekszych przebiegach?
    Utworzone przez Tacka w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-08-2021, 12:31
  2. [MiTo] Jak się Wam sprawuje MiTo?
    Utworzone przez Alfisti w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 273
    Ostatni post / autor: 15-12-2016, 19:22
  3. Ile przejechałeś swoim TS 16V i jak się sprawuje?
    Utworzone przez Maciek84 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 10:23
  4. [MiTo] Jak się sprawuje MiTo w zimę?
    Utworzone przez rzelich w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-01-2010, 00:36
  5. Słabo sie sprawuje
    Utworzone przez czekal86 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-12-2009, 11:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory