Strona 23 z 1815 PierwszyPierwszy ... 131415161718192021222324252627282930313233731235231023 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 230 z 18142

Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #221
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar daro1906
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16 V Distinctive
    Postów
    652

    Domyślnie

    Gdy ja kupiłem swoja Bellę, to mój prawie najlepszy kolega, nie pozostawił suchej nitki na - jak to określił - ty włoskim wynalazku. Wciąż mi dogadywał , jak tam Alfa, czy jeszcze nie w warsztacie. Dwa miesiące temu, kupił sobie 6-letnie A-4. Ach co to za autko - tak twierdził. Niemiec to Niemiec. Tydzień temu sypnęła mu się skrzynia biegów, auto ma problemy z odpalaniem. Od tego momentu, już nic nie wspomina o awaryjności AR. Ja miałem dwie AR, mój tato trzy i nigdy nas one nie zawiodły. Jak dbasz tak masz. Wiele osób z zasłyszenia opowiada, że włoskie i francuskie autka są be, chociaż nie mieli z nimi kontaktu. Wiele osób kupuje auta powypadkowe, naprawiane tanim kosztem, stąd ich zwiększona awaryjność . Wiem, ze następne autko to będzie też AR, chociaż zdradziłbym ją dla Astona Martina.

  2. #222
    Budyń
    Gość

    Domyślnie

    Jako użytkownik 8v zaznaczę, że 120 km to rzeczywiście troszkę za mało. Nie mniej jednak mi to w zupełności wystarcza. Podejrzewam, że ile bym pod maską nie miał to zawsze byłoby za mało Wszystko zależy od tego co kto oczekuje od auta. Jeśli lubisz trochę bardziej poszaleć to kupuj 150 km chociaż ja w swojej 120 aniołem nie jestem. Od siebie dodam również to, że kilka dni temu Bella uratował mi tyłek w bardzo groźnej sytuacji na drodze. Jest to na serio świetne auto !

  3. #223
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Słupsk,Wrzeście
    Auto
    156 2,4 JTD 136KM, AR159 SW 1,9 JTDm 150KM był DRIWTOWÓZ 1,6 GSI
    Postów
    458

    Domyślnie

    Cytat Napisał daro1906 Zobacz post
    Gdy ja kupiłem swoja Bellę, to mój prawie najlepszy kolega, nie pozostawił suchej nitki na - jak to określił - ty włoskim wynalazku. Wciąż mi dogadywał , jak tam Alfa, czy jeszcze nie w warsztacie. Dwa miesiące temu, kupił sobie 6-letnie A-4. Ach co to za autko - tak twierdził. Niemiec to Niemiec. Tydzień temu sypnęła mu się skrzynia biegów, auto ma problemy z odpalaniem. Od tego momentu, już nic nie wspomina o awaryjności AR. Ja miałem dwie AR, mój tato trzy i nigdy nas one nie zawiodły. Jak dbasz tak masz. Wiele osób z zasłyszenia opowiada, że włoskie i francuskie autka są be, chociaż nie mieli z nimi kontaktu. Wiele osób kupuje auta powypadkowe, naprawiane tanim kosztem, stąd ich zwiększona awaryjność . Wiem, ze następne autko to będzie też AR, chociaż zdradziłbym ją dla Astona Martina.
    Tak pewnie miało wielu dzisiejszych alfistów,te sprzeciwy,żarty i wysmiewanie sie z alfy prez co gorsze naszych dobrych znajomych chyba nas w tej marce umacnia.Pracuje w firmie zatrudniającej blisko 300 osób i tylko ja przyjeżdżam alfą od prawie dwóch lat,inni obserwują i komentuja lub nie ale i tak przemawia przez nich czysta zazdrość że ich szmelcwageny nie są tak piękne a moja do tego nie boi sie ciężkiej pracy,często ciągam nią przyczepe o masie dochądzącej do tony i jeszcze nigdy mnie nie zawiodla, czasem z problemami ale zawsze dojechała do domu.Następne auto tez będzie tej marki i też z 2,4 ,ma bardzo dobre spalanie i moment odpowiedni do dynamicznego rozpędzenia alfy nawet z ciężką przyczepą. A i slyszałem ostatnio kawał.

    Wiecie jak najłatwiej zrobić sałatke z buraków?
    Wrzucić granata do golfa.

  4. #224
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Tomek, a 120 KM to nie za mało na tak cieżką budę?[COLOR="Silver"]
    O dziwo silnik ten całkiem dobrze radzi sobie ze 159-ką - i to nie jest tylko moja opinia. Masę klientów, którzy na wersje 115 i 120-konne patrzyli jak na przysłowiową "babę z brodą", jest zaskoczonych po jeździe próbnej takim egzemplarzem. Przy zakupie 8-zaworówki oszczędzasz około 2000-3000 PLN w stosunku do wersji 16V. Za te pieniądze możesz wywalić DPF i zasponsorować sobie jakiś delikatny chip - dostaniesz po tym wszystkim samochód o mocy conajmniej 140 KM, mający pod maską niezniszczalną jednostkę diesla, praktycznie bez wad. Natomiast w 16-zaworówce zabawa zaczyna się najczęściej od... naprawy kolektora ssącego

  5. #225
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Wszystko zależy od tego z jakiego autka przesiadamy się na tego 120 konnego diesla .Pamietam posty kolegi z tego forum ,który przesiadał się za 100 konnej benzyny Forda Focusa i był zadowolony z dynamiki tego silnika , z drugiej strony user który ujeżdżał wczesniej Maserati Ghibli musiał chipować wersję 2.4 JTDM bo 200 KM było dla niego słabe .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  6. #226
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Witam kolegów zakochanych w marce. Niestety(stety!) mnie też to dopadło i marzenia o ciekawym aucie zacząłem od Lancii K. Teraz naturalnym jest zmiana generacji na młodszą i od dawna szukam pewnego egzemplarza 159. Niestety jest ich jak na lekarstwo. Powoli zasysam wiedzę z forum i im dalej w las tym więcej drzew. W weekend wybrałem się do znanego na forum sprzedawcy z Wodzisławia bo ma aż 7 sztuk i przyznam się, że sprzedawca namówił mnie sceptyka automatów do wycieczki dziewiątką z q-tronikiem w wersji 2,4 200KM i doznałem q-tronikowego olśnienia To naprawdę daje radę. Dla mnie to totalne zwrot w czerpaniu przyjeności z jazdy bo uwielbiam zmieniać biegi, hamować silnikiem zbijając biegami itp. A tutaj takie zaskoczenie (in plus). Co do egzemplarza, którym jechałem mam tradycyjnie dla tego tematu prośbę o jakąś korespondencyjną opinie. O wersji wyp. porad dot. eksploatacji, realne spalanie q-tronic itp. (użyłem wcześniej opcji szukaj). Podaje link do ogłoszenia: OTO ON
    Ostatnio edytowane przez m!ke ; 15-05-2011 o 22:39

  7. #227
    Zbeer
    Gość

    Domyślnie

    Najważniejsze, że obsługa i spalanie tych silników jest w podobnych kosztach, co oznacza większą inwestycję praktycznie tylko w zakupie. Potem można się już tylko cieszyć tym co się ma. Pamiętać też należy, że można mieć parę złociszy więcej przy sprzedaży mocniejszego, więc biedy nie ma. Ot kwestia podejścia. Co do wyboru wersji ze względu na awaryjność to nie widzę różnicy .. i tak się popsuje, bo to Alfa jest .

    Gdzieś czytałem, że różnica między 120 i 150 konnym polega praktycznie tylko na oprogramowaniu, ze względu na jakieś głupie normy (mogę się mylić) - dzięki temu 120 była sporo tańsza na zachodzie europy. Tak samo jak głupi jest przepis u nas dotyczący sprowadzania samochodów do 2 i powyżej 2 litrów. Różnica w akcyzie między 3 i 18 procent robi swoje z ceną ... chociaż nie zawsze .

    A jechałeś 2,4 z manualem? To się też przejedź.
    Ostatnio edytowane przez Zbeer ; 15-05-2011 o 22:48

  8. #228
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar m!ke
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    AR159 2.4 Q4
    Postów
    273

    Domyślnie

    Różnica pomiędzy 120 i 150 jest prosta ale to nie kwestia oprogramowania a budowy motoru 8v i 16v. Chyba, że pomyliłeś z wersją Depot z Belgii 136KM i 150. Tam to sam program decydował. Co do 2.4 masz racje - muszę się przejechać manualem. Jechałem wersją 166 2.4 175KM Ti 2004rok. (szukając auta - następcy Lancii Kappy bo to takie kuzynostwo) Niestety nie zrobiło to na mnie pozytywnego wrażenia. Dół był słaby później już lepiej i lepiej. Wtedy odpuściłem i tego samego dnia jazda 1.9jtd 150 i bardzo ładnie rozwijało te 150 KM. Minęło pół roku. Wiem już jaką 159 chce (jaki środek i wyp.) teraz szukam zadbanego egzmplarza i trochę jednak kalkuluje bo ceny ON mają sporo podskoczyć :\ To mnie trochę odstrasza od tego Q-tronika bo w końcu automat z litr więcej pije na dzień dobry. Jak mam zaliczyć 12 litrów po mieście to zaczynam patrzeć na turbo benzyny i koło się zamyka. Gdybym kupował 159 lata temu wybór był by o wiele łatwiejszy.

  9. #229
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał m!ke Zobacz post
    Różnica pomiędzy 120 i 150 jest prosta ale to nie kwestia oprogramowania a budowy motoru 8v i 16v. Chyba, że pomyliłeś z wersją Depot z Belgii 136KM i 150. Tam to sam program decydował. Co do 2.4 masz racje - muszę się przejechać manualem. Jechałem wersją 166 2.4 175KM Ti 2004rok. (szukając auta - następcy Lancii Kappy bo to takie kuzynostwo) Niestety nie zrobiło to na mnie pozytywnego wrażenia. Dół był słaby później już lepiej i lepiej. Wtedy odpuściłem i tego samego dnia jazda 1.9jtd 150 i bardzo ładnie rozwijało te 150 KM. Minęło pół roku. Wiem już jaką 159 chce (jaki środek i wyp.) teraz szukam zadbanego egzmplarza i trochę jednak kalkuluje bo ceny ON mają sporo podskoczyć :\ To mnie trochę odstrasza od tego Q-tronika bo w końcu automat z litr więcej pije na dzień dobry. Jak mam zaliczyć 12 litrów po mieście to zaczynam patrzeć na turbo benzyny i koło się zamyka. Gdybym kupował 159 lata temu wybór był by o wiele łatwiejszy.
    Ja bym się powaznie zastanowil nad kupnem q-tronica, z racji problematyki serwisowej tych skrzyń. Skrzynia jest japońska, co oznacza drogie elementy naprawcze do tej skrzyni, dodatkowo problem sprawiają sterowniki tych skrzyń, które w przypadku padnięcia (co nie jest rzadkością niestety) wysysają z kieszeni kwotę ok. 7000PLN.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #230
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ja bym się powaznie zastanowil nad kupnem q-tronica, z racji problematyki serwisowej tych skrzyń. Skrzynia jest japońska, co oznacza drogie elementy naprawcze do tej skrzyni, dodatkowo problem sprawiają sterowniki tych skrzyń, które w przypadku padnięcia (co nie jest rzadkością niestety) wysysają z kieszeni kwotę ok. 7000PLN.

    A nowy q-tronic w ASO to wydatek rzędu 16 000 netto + robocizna ( cena z 2010 roku)
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory