Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: 1,7 16V poprawa wydajności pompy oleju

  1. #21
    Szułff
    Gość

    Domyślnie

    Uou! Fajnie to wyglada wg mnie

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał GUNIOZAUR Zobacz post
    OK, czyli nie można zrobić nic żeby było przyzwoite ciśnienie. Wie ktoś może w takim razie od jakich obrotów zaczyna się znośne ciśnienie?
    Selenia 10w-60; olej rozgrzany do 105 stopni (spokojna jazda 95-100 stopni) - ciśnienie mierzone w miejscu oryginalnego czujnika (został zastąpiony "bączkiem" VDO):
    800 rpm - poniżej 1 bar
    potem wraz ze wzrostem obrotów wskazówka obrotomierza prawie identycznie idzie ze wskazówką ciśnienia aż do momentu osiągnięcia 4,5 bara. No może ciśnieniowa o pół bara ją wyprzedza (2000 rpm 2,5-28 bar, 3000 rpm 3-3,2 bar).
    Na świeżym oleju ciśnienie na wolnych powyżej 1 bar.
    Na zimnym opiera się zawsze o 5 bar. Zaczyna maleć dopiero od temp. oleju w okolicach 70 stopni a to nastepuje po ok 10 km spokojnej jazdy wiosną/latem. Zimą naturalnie później.
    Na autostradzie olej dochodzi do 110 a czasami lekko powyżej 110 stopni Wtedy IMO olej jest już rzadki jak woda.

    Standardowy 10w-40 (Agip, Selenia) trzyma o ok. 0,3-0,5 bara mniej przy każdych obrotach i wg mojego doświadczenia szybciej ulego "zużyciu" w sensie, że po krótszym dystansie (2000-3000 km) na wolnych ciśnienie spada poniżej 1 bar. Ale to może byc przypadłość mojego silnika (rozczeńczanie oleju paliwem)

    Przebieg ok 200 kkm. Stan silnika stabilny, bez wycieków ale nigdy nie otwierany i byc może nie tylko pompa nadaje się już do przeglądu (IMO za bardzo czuć mi paliwem w oleju)
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    OKI, dzięki za odpowiedź czyli wychodzi na to że należałoby nie spuszczać silnika poniżej 2 tysi żeby przyjął w miarę przyzwoicie obciążenie na panewki. Chociaż przy 2,5 chyba też nie ma fajerwerków. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, skoro jest taki problem z ciśnieniem jak te silniki wytrzymują zwiększone obciążenie powyżej fabrycznych parametrów. Co mnie jeszcze zastanawia, gdzieś trafiłem na bokserka którego uturbili, więc ciśnienie automatycznie spada w układzie i dodatkowo nagrzewa bardziej olej co nie najlepiej wpływa na całość, więc jak te silniki to wytrzymują?
    NO TO WPADŁEM...

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 33 Permanent 4; Lancia Lybra 2,0
    Postów
    82

    Domyślnie

    Uturbiona AR Sprint z silnikiem 16v: http://www.youtube.com/watch?v=Ljky2...eature=related
    a tu 33:http://www.youtube.com/watch?v=ByawG...eature=related
    ale koleś dodał tylko 2 filmy jakieś 2 lata temu i już więcej nic więc ciekawe czy coś się jeszcze rozwijało w tym temacie...

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    W takim silniku proponuje (za Guy'em Croft'em co bawił się silnikami DOHC FIATA) pompę zewnętrzną napędzaną paskiem najlepiej zębatym. Dobierzesz pompę pod wydatek i ciśnienie jakie chcesz otrzymać zamocujesz i już. Dostęp do magistrali olejowej masz w boxerku idealny (gwintowany korek na środku bloku tuż przed kołem zamachowym, oczywiście zaślepiasz kanał od starej pompy), taka pompka upchnie się na poziomie miski pod cylindrami.

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    Szacunek za tą odpowiedź, krótko zwięźle i na temat. Powiedz jeszcze coś na temat kosztów takiej zewnętrznej pompy, gdzie to można dostać, czy są to patenty dedykowane czy na zasadzie uniwersalnych i jedyne co nas ogranicza to ilość potrzebnych barów i miejsce?
    A tak korzystając z okazji wiemy już, że w 33 ciśnienie jest jakie jest. Jakie byłyby odpowiednie wartości dla tych silników?
    W sensie: dla seryjnego silnika sugerowane ciśnienie? Dla silnika z turbosprężarką? Dla silnika z kompresorem? Skoro zewnętrzna pompa dobierana jest do żądanego ciśnienia to fajnie byłoby poznać wartości Tak nawiasem, tym sposobem uzyskujemy właściwie suchą miskę olejową i pod maskę dochodzi zbiorniczek wyrównawczy z olejem.
    NO TO WPADŁEM...

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    http://www.youtube.com/user/LukaszB10#p/u/1/-QsxBoUHTqE

    Wow od 0-100 ok. 6-7 sec! Ale to idzie! I jeszcze jaka symfonia boxera!
    Była : 146 1.6Ts 97r (2006-2011)
    Jest : 156 1.8Ts (2010 - ?)
    146Ti 2.0Ts (2013 - 2016)

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar GUNIOZAUR
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    WROCŁAW
    Auto
    155 2.0 TS 16v 95, 155 2.0 8V 94
    Postów
    291

    Domyślnie

    Pięknie chodzi tylko co to wnosi do poprawy wydajności pompy???
    NO TO WPADŁEM...

  9. #29
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    Cytat Napisał GUNIOZAUR Zobacz post
    Pięknie chodzi tylko co to wnosi do poprawy wydajności pompy???
    No racja... Przeprasza za OT
    Wiecej grzechow nie pamietam!
    Była : 146 1.6Ts 97r (2006-2011)
    Jest : 156 1.8Ts (2010 - ?)
    146Ti 2.0Ts (2013 - 2016)

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Suchą też da radę zrobić,Cała stronka z takimi klamotami
    Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 27-05-2011 o 07:34

Podobne wątki

  1. [GTV] wyjęcie pompy oleju
    Utworzone przez galczas w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-11-2013, 21:53
  2. [145] Wymiana pompy oleju 1.4 TS
    Utworzone przez Grigorii w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-06-2012, 19:50
  3. cieknie z pompy oleju
    Utworzone przez -lukasz- w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-06-2011, 18:30
  4. Wymiana pompy oleju w 2.4 jtd
    Utworzone przez kamil-2k w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 06:39
  5. [156] Łańcuch pompy oleju
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-08-2008, 13:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory