Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Nie ma to jak tanio zagazować V6 ;/

  1. #21
    Koral
    Gość

    Domyślnie

    Chciałbym wiedzieć czy strojąc w CL trzymać się wąskiego zakresu obrotów czy to nie ma znaczenia byleby sonda pracowała.

    Jesli chodzi o korekcję po obrotach to ciężka sprawa bo jest to dość żmudna robota, trzeba sprawdzić zachowanie instalacji w różnych zakresach obrotów przy zadanych czasach.

    Jeśli chodzi o sondę szerokopasmową to jak w praktyce ją użyć? Rozumiem, że najpierw obserwujemy zachowanie silnika w OL na benzynie a potem na gazie? Czy jest do tego jakieś narzędzie w postaci oscyloskopu?

  2. #22
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Koral Zobacz post
    Czy jest do tego jakieś narzędzie w postaci oscyloskopu?
    Generalnie do strojenia aut bardzo pomocny jest soft od Blueberry - BBFlasback recorder. Procedura u mnie wygląda następująco, zapinam się do sterownika LPG i od niego soft na pulpit na 1/2 ekranu minimalizuję, do tego drugi kabel do OBD auta i na 1/4 ekranu, dalej soft od sondy szerokopasmowej Innovate na pozostałe 1/4 ekranu, odpalam nagrywanie ekranu w sofcie Blueberry i w trasę, widzę wtedy dokładnie AFR, zachowanie sterownika PB no i odczyty z softu LPG no i żmudna robota, co się da reguluję w czasie jazdy na bieżąco, resztę analizuję na spokojnie w warsztacie z zapisu oscyloskopu softu LPG plus z przejrzenia klatka po klatce filmu nagranego w czasie jazdy z pulpitu i wprowadzam korekty po RPM, korekty względem zmian temp gazu.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #23
    Koral
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
    A jeśli chodzi o CL to robić ją w określonym przedziale obrotów czy w całym zakresie tylko żeby sonda pracowała?

  4. #24
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    CL rób w zakresie 2500-4000rpm nie wyżej i nie przekraczaj 3/4 wciśnięcia położenia pedału gazu, wejście w OL jest uzależnione nie tylko od RPM silnika i jego obciążenia [sygnał MAF] ale również od położenia pedału gazu, więc unikaj sytuacji że z niskiego biegu pociągniesz z niskich obrotów silnika z mocno wciśniętym gazem bo wtedy też pójdzie sterownik w OL i narobisz głupot.


    Jaki masz u siebie sterownik LPG?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sebacfc
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    tarnów
    Auto
    156 2.5 V6 :D
    Postów
    55

    Domyślnie

    To może ja coś od siebie napisze
    Kupując auto za bardzo nie zwrociłem uwagi na instalacje i jak się później okazało jest cześć elementów do wymiany, zacząłem szukać gazmena i jeżdżąc od jednego do drugiego słyszałem "panie ja bym tu nic nie przerabiał tylko filtry wymienił" , "w moim mercedesie mam 300 km i jeszcze słabsze części" itd itp. jednego rodzynka pamiętam najbardziej podjazdem pod zakład wychodzi "szefo" mówię mu co i jak no to patrzy pod maskę i zaczyna obwąchiwać reduktor nagle krzyczy panieee to zaraz wybuchnie ja mowie gaz w butli zakrecony jezde na pb wiec gazu tutaj nie czuć to mi odpowiada fachura ze on czuje jakiś związek (i tutaj nazwa łacińska wypowiedziana bełkotem )jego diagnoza:
    - butla do wymiany bo jest w niej syf ??
    -reduktor do wymiany bo czuc ten "związek" i tu mi gosciu zaproponował tomasseto alaske do 140 km bodajże a ze nie będę na max RPM jezdił wiec starczy na pewno
    -wtryski do czyszczenia 250 od listwy
    albo moze mi za 1300 zł przerobić na mieszalnikowa instalke
    wiec łądnie sie z nim pożegnałem i odjechałem
    fakt reduktor i wtryski do wymiany ale wole zrobic to sam niz dac jakiemus specjaliscie od LPG w golfach i pasatach

  6. #26
    Koral
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiekK. Zobacz post
    CL rób w zakresie 2500-4000rpm nie wyżej i nie przekraczaj 3/4 wciśnięcia położenia pedału gazu, wejście w OL jest uzależnione nie tylko od RPM silnika i jego obciążenia [sygnał MAF] ale również od położenia pedału gazu, więc unikaj sytuacji że z niskiego biegu pociągniesz z niskich obrotów silnika z mocno wciśniętym gazem bo wtedy też pójdzie sterownik w OL i narobisz głupot.


    Jaki masz u siebie sterownik LPG?
    Mam Staga 300+ teraz już ISA2 ale chciałbym porządnie zrobić mnożnik zanim załączę automat.

  7. #27
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Po załączeniu ISA2 pamiętaj wyłączyć adaptację w komórkach występujących w OL.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #28
    Koral
    Gość

    Domyślnie

    Czy da się jednoznacznie zidentyfikować obszary OL (jak sam napisałeś OL da się wywołać w różny sposób) czy po prostu wyłączyć obszar, który na 100% występuje w OL czyli najdłuższe czasy przy rpm odpowiadającym max mocy i momentu obr?

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar kiepas96
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Czerwionka-Leszczyny
    Auto
    Alfa 156 1.8 TS
    Postów
    602

    Domyślnie

    Grzesiek szkoda że jesteś z lublina dałbym Ci moją wystroić na omegasie, na śląsku ciężko o nie partacza gazowca

  10. #30
    PySIEK
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Czytając to rozumiem, że mapę benzynową muszę zbierać tylko i wyłącznie w CL?
    Grzesiek czy masz fotke z pod maski Valdemarów bo u mnie też takie się świecą i puki co chcę to ogarnąć właśnie na nich tylko schludnie jakoś je poprawić.
    Może masz jakieś gotowe recepty do 3.0 v6 24v.
    Dodam, że mam STAG Plus+Valdki 3 ohm+Silver no i miedź 6mm
    Może jakieś gotowe, sprawdzone korekty lub myki ułatwiające poprawkę i wmiarę poprawne działanie.
    Dzięki i pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. czy warto kupić alfę 156 2.5 i zagazować ?
    Utworzone przez Rado91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 112
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 15:18
  2. Zagazować 147 2.0
    Utworzone przez kamiloo993 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 08:32
  3. zagazować czy nie? alfa 156 2.0 16v Twin Spark 155 KM s-wagon
    Utworzone przez assassin w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-09-2010, 12:02
  4. 159- co tak tanio:) ?
    Utworzone przez Paweł24 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 17:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory