Strona 28 z 1815 PierwszyPierwszy ... 181920212223242526272829303132333435363738781285281028 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 18142

Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #271
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Łukasz.L.
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    159 JTDm 1.9 16V
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    NIE kolego pislalem o wczesniejszym aucie ktore ogladalem poczatkiem lutego u tego handlarza.Tamtego nie obmierzalem wczesniej czujnikiem-pojechalem do ASO i tak wyszlo jak wyszlo.U niego wtedy na jego czujniku wyszlo 200 mikronow na calym aucie a w ASO nawet do 470 miejscami ale ta brazowa to calkiem inne auto.Tamto to byl czarny sedan.Tej nie zabieralem do ASO bo wiedzialem ze juz raczej nie kupie.Pojechalem tak obczaic i jego czujnikiem lakieru wyszlo do 160 mikronow.Tak jak pisalem konieczne jest zabranie auta do ASO w celu weryfikacji wyniku.
    Aha, rozumiem. Dzięki

  2. #272
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    bedziesz jechal po to auto??Jak tak to daj znac jak wyjdzie diagnostyka bo sam jestem ciekawy na co bym sie pokusil.Pozdrawiam

  3. #273
    allsiolek
    Gość

    Domyślnie

    Witam Koledzy,
    w związku z tym, że mój szwagier przymierza się również do 159-tki byłem dziś oglądać alfe z Sosnowca http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-ful...C18783305.html. Autko z 2006 roku masa odprysków na masce błotnikach i zderzaku, szczeliny nie równe i linia maski nie równała się z błotnikami. Sprzedający twierdzi, że auto sprawdzane w serwisie i jest bezwypadkowe. Bzdura! W końcu nie wytrzymałem i pokazałem mu śruby mocujące maske, które były tak zdewastowane, że już ich nie przypominały. Ponadto obydwa progi na wysokości tylnych drzwi dość mocno przerysowane. Podsumowując do malowania 5 elementów a gość nawet nie chciał z ceny zejść 41tys i koniec. Dobre.

  4. #274
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał allsiolek Zobacz post
    Witam Koledzy,
    w związku z tym, że mój szwagier przymierza się również do 159-tki byłem dziś oglądać alfe z Sosnowca http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-ful...C18783305.html. Autko z 2006 roku masa odprysków na masce błotnikach i zderzaku, szczeliny nie równe i linia maski nie równała się z błotnikami. Sprzedający twierdzi, że auto sprawdzane w serwisie i jest bezwypadkowe. Bzdura! W końcu nie wytrzymałem i pokazałem mu śruby mocujące maske, które były tak zdewastowane, że już ich nie przypominały. Ponadto obydwa progi na wysokości tylnych drzwi dość mocno przerysowane. Podsumowując do malowania 5 elementów a gość nawet nie chciał z ceny zejść 41tys i koniec. Dobre.
    Podpowiem coś w temacie pomiarów lakieru w 159-kach. Auta te cierpią na 2 przypadłości:
    - szybko powstające odpryski na masce (dość miękki lakier, szczególnie widoczne to jest na ciemnych kolorach),
    - piaskowanie drzwi - zarówno przednich i tylnych, wraz z rantem tylnego błotnika - koła nieosłonięte chlapaczami i specyficzne, łukowate wygięcie drzwi tylnych w kierunku "na zewnątrz".

    Fabrycznie AR 159 ma około 100-120 mikronów (na dobrze skalibrowanym czujniku) grubości lakieru. 150-180 mikronów wskazuje na powtórne lakierowanie elementu, całościowe lub fragmentaryczne (tzw. cieniowanie). Przy takich wartościach nie ma się czego obawiać, jeśli cały element ma równą grubość lakieru. Dużo bowiem 159-ek było na gwarancji malowanych właśnie z powodu w/w piaskowania drzwi i błotników. Przy grubości 150-180 mikronów nie ma mowy o tym, żeby pod lakierem była szpachla. Przy grubościach rzędu 250 mikronów i więcej - element był NAPRAWIANY po wgniotkach, rysach, uderzeniach, dzwonach - wszystko w zależności od wartości pomiaru. "Alarm" powinien włączać się przy wartościach rzędu 350 mikronów, a wszystko co powyżej 600 mikronów to już jest poważna klepanina elementu.

    I teraz kolejna uwaga - BARDZO popularne na zachodzie są usługi polegające na odnowie powłoki lakierniczej ALE nie wykonywane tak jak robi się to w Polsce - czyli przez matowanie i polerowanie lakieru. Tamtejsze serwisy matują lakier i nakładają DRUGĄ warstwę lakieru bezbarwnego na cały samochód, uprzednio porozbierany z listw, wszelkiego rodzaju osłon, klamek, relingów, itp. Tak więc może zdarzyć się, że całkowicie bezwypadkowa 159 będzie miała na całej powierzchni lakier o grubości rzędu 150 mikronów.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #275
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Łukasz.L.
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    mazowieckie
    Auto
    159 JTDm 1.9 16V
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    bedziesz jechal po to auto??Jak tak to daj znac jak wyjdzie diagnostyka bo sam jestem ciekawy na co bym sie pokusil.Pozdrawiam
    No własnie nie wiem czy jechać, bo koledzy na forum159 straszą, że 159 za 40k za ciekawa nie będzie i trzeba będzie dokładać jeszcze do niej. A nie mam ochoty kupować puszki, żeby jeszce do niej dokładać nie wiadomo ile. No i jest dylemat

  6. #276
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Łukasz.L. Zobacz post
    No własnie nie wiem czy jechać, bo koledzy na forum159 straszą, że 159 za 40k za ciekawa nie będzie i trzeba będzie dokładać jeszcze do niej. A nie mam ochoty kupować puszki, żeby jeszce do niej dokładać nie wiadomo ile. No i jest dylemat
    Można kupić grata za 40.000 a można kupić dobry egzemplarz za 35.000 zł.
    Nowe 159 na gwarancji (rocznik 2010) dealerzy ogłaszają z bardzo bogatym wyposażeniem po ok. 95.000 zł a tu się niektórym wydaje, że 159 z 2006r powinno 50.000 zł kosztować.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  7. #277
    demo9000
    Gość

    Domyślnie [159] 1.9 JDTm 136KM

    Witam.

    jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć nigdzie podobnego tematu. Planuje zakup Alfy Romeo 159 w Belgi. Znalazłem odpowiedni model tylko; ze z silnikiem 1.9 136KM. Nigdzie nie moglem znaleźć takiej specyfikacji na polskim rynku. Czyżby była to jakaś "zamulona" wersja 150KM ?

    ---------- Post added at 14:54 ---------- Previous post was at 14:52 ----------

    Ps. Zamieszczam ogłoszenie; które mnie interesuje. Co sądzicie o tym autku ? Czy wart zainteresowania ?

    http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=vjoa3l1fqmi1

  8. #278
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    to taka wersja "EKO" (niższe ubezpieczenie) na rynek beneluxu. To jest ten sam silnik co u nas 150KM 16V tylko komputerowo obniżona moc. Nie ma problemu, żeby "wirusem" zrobić 150KM lub więcej.

  9. #279
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    A myślisz, że jak kupisz za 60k zł z 2006 to będziesz miał gwarancję spokoju? Nie tędy droga kolego.
    Ja rozumiem, że taka cena może coś za sobą kryć, ale dopóki nie sprawdzisz dokładnie auta to się nie dowiesz. Bez jeżdżenia i oglądania się niestety nie obejdzie...

    Co więcej, masz informację od kolegi Czarny_28 że widział to auto i w sumie mega-alarmujących rzeczy nie dostrzegł, więc może to auto jest warte sprawdzenia? Wizyta w ASO dużo Ci powie.

    Kwestią pozostaje tylko faktyczna moc silnika - 16-zaworowe silniki 1,9 JTDm miały w Belgii moc 100kW czyli 136KM (to dokładnie ten sam silnik, tyle że o obniżonej mocy ze względów podatkowych), przy czym max moment obrotowy pozostał bez zmian - być może przez to cena jest atrakcyjniejsza.
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  10. #280
    demo9000
    Gość

    Domyślnie

    Wirusem ? Tzn. jakiś ogranicznik zdjąć dławiący moc ? Czy przeprogramować komputer ?

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory