Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Prosba o opinię

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Stelvio pełna opcja
    Postów
    267

    Domyślnie

    drodzy Alfaholicy, jestem szczęśliwym właścicielem entego auta z hamulcami tarczowymi i przyznam się szczerze, że nie spodkałem się malowaniem tarcz hamulcowych. Są one wykonane ze specjalnego stopu stali wysokowęglowej, który bardzo szybko reaguje z wodą, a szczególnie jeśli jest to woda z solą (czym potwierdzam opinie moich przedmówców). Smarowanie lub malowanie elementów ciernych jest bardzo niebezpieczne, gdyż tworzy powłokę po której ślizgać się będą klocki hamulcowe. Malować można jedynie zaciski hamulców i być może części przylegające do felgi,ale to też nie zawsze. Tarcza hamulcowa, podobnie jak np. uszczelki są częścią eksploatacyjną, którą się wymienia co kilkadziesiąt tys. km (zależy od stylu jazdy) i przez ten okres części orginalne z pewnością nie przerdzewieją przy normalnym użytkowaniu.
    Ostatnio edytowane przez treboR L ; 30-05-2011 o 15:56

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego nie chodzi o powierzchnie cierne tarcz tylko o powierzchnie przylgowe felgi
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar treboR L
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    AR Stelvio pełna opcja
    Postów
    267

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Kolego nie chodzi o powierzchnie cierne tarcz tylko o powierzchnie przylgowe felgi
    Tak, wiem. Starałem się odpowiedzieć kompleksowo. Być może część o powierzchniach ciernych była zbyteczna, ale czasami (jeśli chodzi o bezpieczeństwo) lepiej powiedzieć więcej niż za mało.
    Ostatnio edytowane przez treboR L ; 06-06-2011 o 14:37

  4. #14
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    kiedyś słyszałem, że im szybciej tarcza pokrywa się rdzą, to znaczy że jest z lepszego materiału zrobiona...
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    powiem szczerze, że nie wiem dokładnie z jakich materiałów robi się tarcze hamulcowe - chyba ze stali wysokowęglowych, a takie zawsze mają tendencję do korodowania. nie ma możliwości zrobienia stali wysokowęglowej odpornej na korozję. kwestia tylko, czy ściera się na tyle szybko, że przy wycieraniu znikają ogniska korozyjne (w co wątpie)

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tarcze są odlewane z żeliwa - musza korodować i korodują nawet po wyjeździe z myjni
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mmax88
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    Jaguar XF 3.0 V6
    Postów
    694

    Domyślnie

    jeśli są żeliwne, to jest najnormalniejszą rzeczą na świecie, że korodują

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar R.Y.D.Z.U
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Brzeszcze / Wieliczka / Bieruń
    Auto
    MiTo - dzikie 78KM :)
    Postów
    945

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfa-beta Zobacz post
    że producent (albo dystrybutor) inaczej traktują nabywców samochodu z felgami stalowymi -tarcze nie są malowane, a inaczej z felgami aluminiowymi - tarcze są malowane
    Racja. Samochody z felgami aluminiowymi mają malowane tarcze (części nierobocze) lub bębny na czarno, ze stalowymi nie - Tak przynajmniej robi Fiat Auto Poalnd.

Podobne wątki

  1. 156 2.4 JTD Częstochowa - Prosba o opinię
    Utworzone przez miksell w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-06-2012, 12:13
  2. AR 147 - prośba o opinię
    Utworzone przez Roma w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-05-2012, 13:52
  3. Proszę o opinię !
    Utworzone przez gregor48 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 19:14
  4. Proszę o opinię!
    Utworzone przez Carl w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-08-2010, 09:15
  5. [156] Prośba o opinię 156 1.6TS CNG
    Utworzone przez joe w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-08-2008, 20:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory