Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 105

Temat: Giulietta vs 159

  1. #81
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    kolego akurat tak sie składa, że mam w rodzinie a4 oraz a6 po przebiegach wiekszych niż podałes i z lat produkcyjnych 159 wiec moge conieco porównac.... niestety zapatrzyłes sie w to 159 jak jegomosc pingwin który uwazał ja za cud techniki....
    Gdzie napisałem, że jest droga w utrzymaniu? Napisałem tylko że ceny napraw dla JTD (tych nowych) sa drogie, a miał byc taki fajny silniczek wrecz bezawaryjny, a jednak...

    Acha 159 to auto jakiej klasy? Moze wyższej skora jest taka idealna?
    Ty masz w rodzinie A4 i A6, a ja mam u siebie 2x A3, A4 i A8. Z czego oprócz tego jeszcze kilka modeli na bieżąco na serwisie. 159 jest porównywalna do BMW serii 3 oraz Audi A4. I tak jeżdżąc sobie od czasu do czasu właśnie tymi autami wcale się nie dziwię, że te 3 modele plasuje się na jednej pozycji. I nie wiem, co takiego w A4 jest niesamowitego, że jest dla Ciebie zauważalnie lepszym autem, niż 159 - cztery kółka na masce i cena nowego o 50% wyższa, niż 159? MOże silniki 1.9 TDI 105 lub 115 KM są takimi jednostkami napędowymi, którym bijesz pokłony, bo lubisz wyraźnie słyszalny odgłos traktora spod maski?

    Może po prostu pomyliłeś fora dyskusyjne i powinieneś się zapisać do klubu Audi?

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Ja tam nie wiem ile kosztuje przepływka do merca, ale wiem ile za to kosztuje do jtd hihih
    Dlatego poleciłem Ci to sprawdzić. Do A-klasy taka przepływka w ASO kosztuje ponad 5000 PLN. Bo jakiś projektant idiota zintegrował ją z centralką wtryskową. I pada w okolicy 150-200 tys km. W niefajny sposób, bo auto na zimnym silniku przestaje odpalać.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #82
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Tak, zwłaszcza gdy w 159 pakowali silnik jtd 120km.... szał PANIE który to do najcichszych nie należy. 159 ma równiez uboga baze silnikową... Gama silników na serio jest pokaźna

    Acha jakby 159 była taka idealna to kazdy by nia jeździł.

  3. #83
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Tak, zwłaszcza gdy w 159 pakowali silnik jtd 120km.... szał PANIE który to do najcichszych nie należy. 159 ma równiez uboga baze silnikową... Gama silników na serio jest pokaźna

    Acha jakby 159 była taka idealna to kazdy by nia jeździł.
    Co byś nie mówił - 1.9 JTD 120 KM zapewnia zarówno lepsze osiągi, jak i wyższą kulturę pracy niż 1.9 TDI 105/115 KM w Audi. Zwłaszcza, że gro silników 1.9 120KM legitymuje się mocą o 10-15 koni wyższą, niż podaje producent. 1.9 TDI za to odrobinę mniej pali. Natomiast rozwiązanie układu wtryskowego jest o niebo lepsze w JTD.

    I powiem Ci tak - ja się strasznie cieszę, że 159 nie jeździ każdy. Zrobiłby się z tego zaraz dresowóz.

    A co do gamy silników - w 159 brakło dobrego silnika benzynowego i napędu 4x4 dokładanego do wersji z dieslem. To są największe konfiguracyjne "wtopy" w tym modelu.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  4. #84
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Co byś nie mówił - 1.9 JTD 120 KM zapewnia zarówno lepsze osiągi, jak i wyższą kulturę pracy niż 1.9 TDI 105/115 KM w Audi. Zwłaszcza, że gro silników 1.9 120KM legitymuje się mocą o 10-15 koni wyższą, niż podaje producent. 1.9 TDI za to odrobinę mniej pali. Natomiast rozwiązanie układu wtryskowego jest o niebo lepsze w JTD.
    Co do osiągów to bym nie powiedział jednak masa 159 robi swoje poza tym te konie w TDI jakieś żwawsze są . Dźwięk owszem lepszy ale w audi silnik jest świetnie wytłumiony, zmiana biegów w porównaniu ze 159 to bajka skrzynia nie stuka, podszybie nie skrzypi, szczeliny lepiej spasowane, drzwi się inaczej zamykają itp. - jedynie do farby obłażącej z przełączników można mieć zastrzeżenia.

    1.9 TDI i 1.9JTDM to najlepsze diesle na rynku.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  5. #85
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    Co do osiągów to bym nie powiedział jednak masa 159 robi swoje poza tym te konie w TDI jakieś żwawsze są .
    1.9 TDI inaczej "dozuje" moc. Ma dobry dół, ale w górnym przedziale prędkości obrotowych nie powala.

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    Dźwięk owszem lepszy ale w audi silnik jest świetnie wytłumiony, zmiana biegów w porównaniu ze 159 to bajka skrzynia nie stuka, podszybie nie skrzypi, szczeliny lepiej spasowane, drzwi się inaczej zamykają itp. - jedynie do farby obłażącej z przełączników można mieć zastrzeżenia.

    1.9 TDI i 1.9JTDM to najlepsze diesle na rynku.
    Hmm - nie wiem, jakimi 159 jeździłeś, ale u mnie w żadnej ani podszybie nie skrzypiało, ani drzwi jakoś szczególnie inaczej niż w A4 się nie zamykają, z przełączników guma schodzi tak samo jak w Audi/Seatach/VW, no jedynie spasowanie niektórych elementów blacharskich jest lepsze (szczególnie widać to na przykładach tylnych klap w kombi). I tyle.
    A najlepszym dieslem na rynku jest 2.0 produkcji PSA, o mocy 136 / 140 KM, w dalszej kolejności - 2.0d BMW.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #86
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    to ja tez wtrącę dwa grosze odnośnie porównań materiałowych i jezdnych A4 do 159 jako ze mamy audi 2.0 tdi z 2006 i 159 JTDm z 2005 ,to mogę się co nieco wypowiedzieć dwa klekoty przy odpalaniu przypominają prace ursusa w zimie,materiały na plus 159 i fotele tez a szczególnie podtrzymywanie boczne i komfort jazdy mam alcantare, w audi szmaciaki twarde nie mówiąc o trzymaniu w zakrętach zawsze z nich wypadam jak bym jeździł na taborecie kuchennym,a prowadzenie tam gdzie audik piszczy to bella ma jeszcze rezerwy,a żeby nikt mi nic nie zarzucał to dwa auta są na seryjnym zawieszeniu audi ma 90 000 tys na blacie a 159 205 000 tys,dwa auta poruszają się w De,nie wiem jak wygląda to w Pl,plastiki o niebo lepsze w 159 nic nie trzeszczy nic nie puka ,w audi na plus to spasowanie boczków drzwi do kokpitu jakoś zgrabniej im to wyszło,nie zapomnijmy ze audi kosztowało 15 tys euro więcej niż 159,i przez jakoś politykę ma mniejszy spadek rynkowy, propaganda .Göbelsa żyje.a ze na ulicach widzę mniej alf to mi to wcale nie przeszkadza, a nawet lepiej. a żeby było śmieszniej to będąc w Ustce i parkując obok A6, to przyleciała sobie mewa i wybrała sobie dach audika żeby poobserwować sobie skąd może skubnąć kawałek kanapki ,a odlatując zostawiła właścicielowi niespodziankę tylko teraz nie wiem,czy teraz ukazała dobry gust wybierając dach audika czy po prostu nasrała na helmuta. niestety nie zdążyłem jej zapytać
    156 2.4 175 HP byla,159 Jtdm byla, 159 Tbi ,GT QV 170 HP Blackline ,Gulia Veloce 2.2 Q4

  7. #87
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał A.Krystian Zobacz post
    1.9 TDI i 1.9JTDM to najlepsze diesle na rynku.
    Dobre - owszem, ale najlepsze ? TDI - w czym ? W próbie wprowadzania na rynek poronionego rozwiązania, któremu na imię pompowtryskiwacz i z którego VW chyłkiem się wycofał ?

    A w kwestii najlepszych diesli - polecam lekturę tygodnika "Motor" i najlepszą kategorię pt "Te silniki polecamy SZCZEGÓLNIE":
    http://motoryzacja.interia.pl/samoch...ac,1485243,415
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  8. #88
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    ZAMOŚĆ
    Auto
    VOLVO V60 D3 + MERCEDES 190E 2.6
    Postów
    225

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    A w kwestii najlepszych diesli - polecam lekturę tygodnika "Motor" i najlepszą kategorię pt "Te silniki polecamy SZCZEGÓLNIE":
    http://motoryzacja.interia.pl/samoch...ac,1485243,415
    Jak się handluje 10 lat samochodami a oglądało się ich tysiące to co jest dobrym silnikiem wie się na podstawie tego co i ile razy miało/widywało się popsute.
    P.S nie widziałem TDI z palącym się czekiem, uszkodzoną panewką ani z uszkodzony słynnym pompowtryskiwaczem (za wyjątkiem 2.0tdi) który stosowali z powodzeniem ok. 10 lat.
    Były:

    159 1.9 JTDM 2006
    156 2.4JTD 2002

  9. #89
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    A wracają do tematu tego wątku - 159 vs Giuletta. Jak dla mnie - tylko i wyłącznie 159 ! To ostatnia prawdziwa Alfa - z charakterem. Jak będę chciał sobie kupić mumina w rodzaju Giuletty to mogę iść równie do salonu VW, Toyoty czy Seata...
    Uwielbiam takich znawców tematu... 159 na płycie podłogowej Opla, ze skrzynią biegów Opla i większością silników GM przez większość okresu produkcji (3 benzyny vs 2 diesle o ile dobrze pamiętam) kontra Giulietta na WŁASNEJ płycie podłogowej Alfy/Fiata, z silnikami FAP i całą resztą...
    Podobno ostatnia prawdziwa była 75 .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  10. #90
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Uwielbiam takich znawców tematu... 159 na płycie podłogowej Opla, ze skrzynią biegów Opla i większością silników GM przez większość okresu produkcji (3 benzyny vs 2 diesle o ile dobrze pamiętam) kontra Giulietta na WŁASNEJ płycie podłogowej Alfy/Fiata, z silnikami FAP i całą resztą...
    Podobno ostatnia prawdziwa była 75 .
    Wiesz - sama płyta podłogowa charakteru nie czyni Poza tym weź sobie porównaj rozwiązania zawieszeniowe w 159, a rozwiązania zawieszeniowe w jakimkolwiek Oply.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [Temat organizacyjny] Viva Giulietta - Ogolno Polski zlot Alfa Romeo Giulietta
    Utworzone przez Jabolek w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 12:32
  2. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 235KM XENON BOSE DNA
    Utworzone przez lizard w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 10:37
  3. [Giulietta] Air bag Giulietta
    Utworzone przez Melka w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 16:28
  4. Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm
    Utworzone przez tomasz777 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-07-2011, 01:49
  5. Giulietta SS i Giulietta G430 IMove Marangoni
    Utworzone przez eclipse w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-02-2011, 22:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory