Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.8 TS Rozrząd fabrycznie a po swojemu

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie 1.8 TS Rozrząd fabrycznie a po swojemu

    Witam
    Przy zmianie rozrządu ostatnio u siebie miałem/mam małą zagwostkę.
    A więc:
    nowy pasek Conti
    wariator
    pompa wpdy
    rolki


    czujnik zegarowy
    blokady

    Po wymiajnie wariatora ustawialismy razem z kolegą (forumowiczem) rozrząd na blokady.
    Wszystko ładnie pięknie przy zakłada\niu blokad i ustwawiania wału na czujnik do momentu napinania paska.
    Okzało się, że po założenniu paska jest zbyt duży luz na pasdku między wałkiem wydechowym a korbowym.
    żeby pasek był napięty złożyliśmy rozrząd z blokadą tylko na wałku ssącym. Auto śmiga bardzo ładnie.
    Odczwalnie to nawet lepiej niż przed wymianą.

    Mam więc parę pytań do znawców tematu:
    Czy celowe sciecie klina na wale korbowym celem poprawnego zablokowania dwóch wałków na blokadach jest sensownym rozwiązaniem??

    Czytałem o takich zabiegach robionych w autach przystosowywanych do rajdów itd tzn fabrtczne ustawienia szływ niepamięc a wszystko było strojone po swojemu
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Przypuszczalnie popełniliście podstawowy błąd, jakim jest ustawianie rozrządu w TS bez poluzowania obydwu kół.
    A ja tyle razy pisałem, że TS-a ustawiamy tylko i wyłącznie NA PŁYWAJĄCYCH KOŁACH.
    Czy po tym ustawieniu, jakie zrobiliście obie blokady dolegają idealnie w GMP tloka ustawionego czujnikiem zegarowym?
    Jeśli jest gdziekolwiek choćby minimalna szczelina to rozrząd jest ustawiony źle.
    Co do usuniecia klina na kole rozrządu od wału korbowego to może czegoś nie rozumiem, ale chyba nie myślisz poważnie - chyba, że chcesz mieć silnik do remontu.
    Strojenie silników wyczynowych to zupełnie inna bajka - tam są zmieniane wałki.

  3. #3
    endrju
    Gość

    Domyślnie

    z tego co kojarze pasek napina sie na poluzowanych kolach

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał endrju Zobacz post
    z tego co kojarze pasek napina sie na poluzowanych kolach
    Dokładnie tak, wydechowy mimo klina po zluzowaniu ma regulacje.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    SGO240 własnie poluzowanie drugiego koła przeoczyłem. Nawet przez myśl mi to nie przeszło żeby tak zrobić. A przecież rozrząd duzo razy studiowałem zanim sam zaczałem sie brać za wymiane. Trzeba bedzie w wolnej chwili jeszcze raz to sprawdzić.

    Może tak:
    Ustawiłem GMP idealnie czujnikiem
    założyłem blokady na obydwa wałki
    zakładam pasek a tam czapa...
    Wychodziło u mnie cały czas, że trzeba albo zdjąc blokadę z wydechowego albo obrócić wałem w prawo o dosłownie kilka mm.
    Postanowiłem zdjąc blokae bo to troszkę mniejsze zło.
    Auto musze przyznać jezdzi lepiej niż przed wymiana paska.

    Co do strojenia auta na wyczynowe to sam nie wiem jak sie odnosic do tego.
    Kurcze jezdziłęm tym silnikiem z przeskoczonym rozrzadem o 3 (trzy) ząbki po tym jak zerwał mi sie pasek alternatora i wszedł pod obudowę rozrządu. Auto jezdziło ale było duzo słabsze i pracowało strasznie nierówno. O kolizji więc nie było mowy.
    Z tym klinem to chodzi mi o to jakie nastepstwa moze niesc taki zaqbieg??
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Ścięcie klina na wale korbowym skończy się rozwaleniem silnika, bo wbrew pozorom kółko może się obrócić względem wału, mimo że jest dociągnięte śrubą.

    Twoje problemy z paskiem, to typowy brak znajomości procedury napięcia paska...


    ZAWSZE LUZUJEMY OBA KOŁA!!!!!! PASEK ZAKłADAMY W KIERUNKU PRZECIWNYM DO RUCHU WSKAZÓWEK ZEGARA!!!

    Czyli wał korbowy (znak na pasku na znak na kole), rolka prowadząca, wałek wydechowy (znak na pasku na znak na kole), wałek ssący, pompa wody i napinacz.

    Dodam że pasek CONTI nie jest szczęśliwym wyborem... CONTI wyciągają się jak stare szmaty już po 10.000 km jest luźny...
    Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 17-06-2011 o 22:48

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer Zobacz post
    Ścięcie klina na wale korbowym skończy się rozwaleniem silnika, bo wbrew pozorom kółko może się obrócić względem wału, mimo że jest dociągnięte śrubą.

    Twoje problemy z paskiem, to typowy brak znajomości procedury napięcia paska...

    O ile się njie mylę to w V6 nie ma klina na wale
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    O ile się njie mylę to w V6 nie ma klina na wale
    Mylisz się V6 ma klin na wale, nie ma klina na wałkach rozrządu (zastosowano tam stożek).
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Ale mówimy o 1.8 TS...


    Rozrząd w V6 to osobna bajka nb. mając problemy z TS 16V na rozrząd w V6 nawet nie patrz...
    Ostatnio edytowane przez maciek_czer ; 17-06-2011 o 23:48

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek_czer Zobacz post
    Ale mówimy o 1.8 TS...


    Rozrząd w V6 to osobna bajka nb. mając problemy z TS 16V na rozrząd w V6 nawet nie patrz...
    Wiem, że mówimy o TS
    Ale nie czaję o co chodzi!!?? Przecież nie chcę ustawiać rozrządu w V6 a jedynie wspomniałem ze nie mają klina i jakos nic sie nie przestawia itd
    QBA ma rację z tymi klinami-moja niewiedza
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. [159] Fabrycznie nowa 159 3,2 Q4 ti
    Utworzone przez Dymo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 21:18
  2. Fabrycznie NOWA głowica 1.9 16V FPT
    Utworzone przez cinek_ w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2012, 23:28
  3. GT JTD Q2 - od kiedy fabrycznie?
    Utworzone przez GrzesiekK. w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 14:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory