Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Temat: Czy Wam też 2- i 3-bieg wchodzą ze zgrzytem?

  1. #21
    M@T
    Gość

    Domyślnie

    U mnie też biegi wchodzą opornie, a ten dźwięk przy puszczaniu sprzęgła towarzyszy mojej Alfie od nowości od pierwszego kilometra.

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebsob Zobacz post
    U mnie podobnie - podczas zmiany biegów czuć taki metaliczny opór/uderzenie (zgrzytania brak). Co ciekawe jak chwilę poczekasz ze zmianą biegów (ułamek sekundy dłużej) to biegi wchodzą już płynnie
    identyczna sytuacje mam, tylko delikatny zgrzyt wbijajac z 1 na 2, ale to od razu po uruchomieniu silnika i kilku metrach - pozniej jest okej, na postoju idealnie, po dluzszej jezdzie niestety opor minimalny jest - reszta biegow w porzadku co dziwne mam 156 przed FL i tez 2.4 - tam zmiana biegow to bajka
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  3. #23
    Użytkownik Ogier Avatar Lukasz78
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    BMW 520d/177KM LCI 2008
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał kenobi Zobacz post
    co dziwne mam 156 przed FL i tez 2.4 - tam zmiana biegow to bajka
    Bo nie masz wynalazku z GM;-)

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Amsterdam / Wodzisław Śląski
    Auto
    AR 159 2.4 Q4 Ti
    Postów
    182

    Domyślnie

    Odgrzebie trochę temat ponieważ ostatnio w końcu postanowiłem pozbyć się problemu ze skrzynią....

    Ale od początku. Jakiś miesiąc temu wymieniłem rozrząd i EGR na nowy, i liczyłem że na tym zakończą się koszty w tym roku... strasznie się pomyliłem.
    Przy mojej pierwszej po wymianie trasie Łódź-Wodzisław Śląski gdzieś na wysokości Częstochowy spotkała mnie niemiła niespodzianka... w postaci głośniego terkotania dochodzącego ze sprzęgła przy hamowaniu silnikiem.
    Terkotanie było wyraźnie słyszalne na 3 i 2-ce i znikało po wciśnięciu sprzęgła... super pomyślałem... łożysko oporowe pewnie umiera.
    Dojechałem do domu bez problemów poza irytującym dźwiękiem i przez kilka dni jeździłem na krótkich odcikach w domu... dźwięk zniknoł.
    Niestety nie mineło 2 tygodnie i miałem kolejną trasę Łódź-Wodzisław... i żeby było śmieszniej znowu w Częstochowie pojawiło się przeraźliwe terkotanie.
    Niestety tym razem terkotanie było słyszalne cały czas, a nie tylko przy hamowaniu silnikiem, i zaczeło mnie doprowadzać do furii.
    Dojechałem szczęśliwie do domu i spowrotem do Łodzi po przy czym terkotanie po drodze znowu przycichło... Stwierdziłem jednak że nie ma co czekać aż sie rozpadnie i pojechałem autem do serwisu Fiata - Bilex.
    Diagnoza wstępna: wymieniamy sprzęgło a przy okazji wyciągniemy skrzynię i zobaczymy łożyska na drugim wałku.

    Panowie wyciągneli skrzynię rozebrali i stwierdzili że tak w zasadzie wygląda ok... Sprzęgło natomiast jest w stanie agonalnym, a dwumas też nadaje się do wymiany i to on odpowiada za drgania dźwigni zmiany biegów. Po wymianie sprzęgła i dwumasu panowie poskładali wszystko ładnie do kupy i... dupa 3/4 jak wibrowały tak wibrują.

    Wracamy do punktu wyjścia... rozbieramy ponownie skrzynię. Tym razem panowie przyjżeli się łożyską z bliska i stwierdzili że jednak należało by je wymienić. A skoro już wymieniamy to od razu wszystkie 6 (po dwa na wałek) ponieważ inaczej nie ma sennsu bo nóż widelec się zużyją.... do tego dochodzą podpory łożysk. Na koniec okazało się że dwumas chociaż ma delikatny luz nadaje się jeszcze do jazdy... więc zakłądamy stary a nowy wraca na magazyn... próba druga - zgrzyta trójka i czwórka.

    No to wyciągamy skrzynię po raz trzeci... skrzynia rozebrana okazuje się że synchronizatory na 3/4 są zużyte co najprawdopodbniej jest spowodowane uszkodzonymi łożyskami... wymieniamy synchronizatory a wraz z nimi zębatki na 3 i 4-ce ponieważ w między czasie była zmiana... i nowe synchronizatory nie pasują do starych zębatek... starych synchonizatorów już nie ma w ofercie. Próba numer trzy... biegi nie drgają i skrzynia nie haczy... prawie... po tych wszystkich wymianach na trójce i czwórce znikneło paskudne wibrowanie dźwigni i okazjonalne haczenie przy wbijaniu trójki niemniej na czóce da się jeszcze delikatne wibracje przy niskich obrotach wyczuć... może wałek jeszcze jest krzywy?

    Podsumowywując: Sprzęgło, tuleja, 6 łożysk, 2x synchronizatory i 2x zębatki - Łącznie sporo ponad 4tyś z robocizną... Zobaczymy jak długo będzie działać...
    Ostatnio edytowane przez noe9 ; 19-06-2011 o 19:44
    AR 159 2.4 Q4, Ti '09 Sedan

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał noe9 Zobacz post
    Próba numer trzy... biegi nie drgają i skrzynia nie haczy... prawie...
    czyli haczenie na 2 i 3-cim biegu nie zniknęło? też tak mam i nie wiem czy coś z tym robić...

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    też mi 2 czasem lubi zgrzytnąc.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Amsterdam / Wodzisław Śląski
    Auto
    AR 159 2.4 Q4 Ti
    Postów
    182

    Domyślnie

    Haczenia nie ma, ale minimalne drganie na czwórce się zdarza...
    AR 159 2.4 Q4, Ti '09 Sedan

  8. #28
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie

    Panowie a na jakim oleju śmigacie 75W/80 GL-4 ??
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar YonasH
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Brerrrrra V6
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Ja ostatnio poprosiłem o zmianę oleju w skrzyni oraz dodanie dostarczonego przeze mnie ceramizera. Muszę stwierdzić, że jest lepiej! Zarówno "odczucia" fizyczne, jak i efekty dźwiękowe zostały dość mocno zniwelowane

    ...brzmienie V6 - bezcenne!

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz78 Zobacz post
    Bo nie masz wynalazku z GM;-)
    Problem z pracą skrzyni biegów w 159-ce w 99% wynika z faktu zacierających się linek prowadzących od wybieraków do gałki skrzyni biegów. Niestety producent dał ciała i po 3-4 latach eksploatacji linki chodzą z wyraźnym oporem, co przy krótkim skoku drążka zmiany biegów odczuwalne jest jako ciężko pracująca skrzynia biegów. Można usterkę naprawić na 2 sposoby - na krótszą metę pomaga smarowanie linek od strony skrzyni (trzeba powoli wpuszczać smar pod pancerz linki), na dłuższą - wymiana ich na wersję poprawioną - dostępna w ASO Po takiej przekładce niejeden się zdziwi, jak łatwo i precyzyjnie wbija się biegi w tym samochodzie.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. [159] Ciężko wchodzą biegi
    Utworzone przez darfej1981 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 21:26
  2. [159] trzeci bieg wybija ze zgrzytem
    Utworzone przez Azio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-02-2013, 18:41
  3. Biegi ciężko wchodzą
    Utworzone przez manius2008 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 19:19
  4. Biegi nie wchodzą do końca
    Utworzone przez N...SALTO w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 14:43
  5. Wsteczny wchodzi ze zgrzytem ;/
    Utworzone przez konradkola w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-01-2009, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory