U mnie też biegi wchodzą opornie, a ten dźwięk przy puszczaniu sprzęgła towarzyszy mojej Alfie od nowości od pierwszego kilometra.
U mnie też biegi wchodzą opornie, a ten dźwięk przy puszczaniu sprzęgła towarzyszy mojej Alfie od nowości od pierwszego kilometra.
identyczna sytuacje mam, tylko delikatny zgrzyt wbijajac z 1 na 2, ale to od razu po uruchomieniu silnika i kilku metrach - pozniej jest okej, na postoju idealnie, po dluzszej jezdzie niestety opor minimalny jest - reszta biegow w porzadkuco dziwne mam 156 przed FL i tez 2.4 - tam zmiana biegow to bajka
..... powered by www.cinsoft.pl
Odgrzebie trochę temat ponieważ ostatnio w końcu postanowiłem pozbyć się problemu ze skrzynią....
Ale od początku. Jakiś miesiąc temu wymieniłem rozrząd i EGR na nowy, i liczyłem że na tym zakończą się koszty w tym roku... strasznie się pomyliłem.
Przy mojej pierwszej po wymianie trasie Łódź-Wodzisław Śląski gdzieś na wysokości Częstochowy spotkała mnie niemiła niespodzianka... w postaci głośniego terkotania dochodzącego ze sprzęgła przy hamowaniu silnikiem.
Terkotanie było wyraźnie słyszalne na 3 i 2-ce i znikało po wciśnięciu sprzęgła... super pomyślałem... łożysko oporowe pewnie umiera.
Dojechałem do domu bez problemów poza irytującym dźwiękiem i przez kilka dni jeździłem na krótkich odcikach w domu... dźwięk zniknoł.
Niestety nie mineło 2 tygodnie i miałem kolejną trasę Łódź-Wodzisław... i żeby było śmieszniej znowu w Częstochowie pojawiło się przeraźliwe terkotanie.
Niestety tym razem terkotanie było słyszalne cały czas, a nie tylko przy hamowaniu silnikiem, i zaczeło mnie doprowadzać do furii.
Dojechałem szczęśliwie do domu i spowrotem do Łodzi po przy czym terkotanie po drodze znowu przycichło... Stwierdziłem jednak że nie ma co czekać aż sie rozpadnie i pojechałem autem do serwisu Fiata - Bilex.
Diagnoza wstępna: wymieniamy sprzęgło a przy okazji wyciągniemy skrzynię i zobaczymy łożyska na drugim wałku.
Panowie wyciągneli skrzynię rozebrali i stwierdzili że tak w zasadzie wygląda ok... Sprzęgło natomiast jest w stanie agonalnym, a dwumas też nadaje się do wymiany i to on odpowiada za drgania dźwigni zmiany biegów. Po wymianie sprzęgła i dwumasu panowie poskładali wszystko ładnie do kupy i... dupa 3/4 jak wibrowały tak wibrują.
Wracamy do punktu wyjścia... rozbieramy ponownie skrzynię. Tym razem panowie przyjżeli się łożyską z bliska i stwierdzili że jednak należało by je wymienić. A skoro już wymieniamy to od razu wszystkie 6 (po dwa na wałek) ponieważ inaczej nie ma sennsu bo nóż widelec się zużyją.... do tego dochodzą podpory łożysk. Na koniec okazało się że dwumas chociaż ma delikatny luz nadaje się jeszcze do jazdy... więc zakłądamy stary a nowy wraca na magazyn... próba druga - zgrzyta trójka i czwórka.
No to wyciągamy skrzynię po raz trzeci... skrzynia rozebrana okazuje się że synchronizatory na 3/4 są zużyte co najprawdopodbniej jest spowodowane uszkodzonymi łożyskami... wymieniamy synchronizatory a wraz z nimi zębatki na 3 i 4-ce ponieważ w między czasie była zmiana... i nowe synchronizatory nie pasują do starych zębatek... starych synchonizatorów już nie ma w ofercie. Próba numer trzy... biegi nie drgają i skrzynia nie haczy... prawie... po tych wszystkich wymianach na trójce i czwórce znikneło paskudne wibrowanie dźwigni i okazjonalne haczenie przy wbijaniu trójki niemniej na czóce da się jeszcze delikatne wibracje przy niskich obrotach wyczuć... może wałek jeszcze jest krzywy?
Podsumowywując: Sprzęgło, tuleja, 6 łożysk, 2x synchronizatory i 2x zębatki - Łącznie sporo ponad 4tyś z robocizną... Zobaczymy jak długo będzie działać...
Ostatnio edytowane przez noe9 ; 19-06-2011 o 19:44
AR 159 2.4 Q4, Ti '09 Sedan
też mi 2 czasem lubi zgrzytnąc.
Haczenia nie ma, ale minimalne drganie na czwórce się zdarza...
AR 159 2.4 Q4, Ti '09 Sedan
Panowie a na jakim oleju śmigacie 75W/80 GL-4 ??
<<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>
Problem z pracą skrzyni biegów w 159-ce w 99% wynika z faktu zacierających się linek prowadzących od wybieraków do gałki skrzyni biegów. Niestety producent dał ciała i po 3-4 latach eksploatacji linki chodzą z wyraźnym oporem, co przy krótkim skoku drążka zmiany biegów odczuwalne jest jako ciężko pracująca skrzynia biegów. Można usterkę naprawić na 2 sposoby - na krótszą metę pomaga smarowanie linek od strony skrzyni (trzeba powoli wpuszczać smar pod pancerz linki), na dłuższą - wymiana ich na wersję poprawioną - dostępna w ASOPo takiej przekładce niejeden się zdziwi, jak łatwo i precyzyjnie wbija się biegi w tym samochodzie.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów