Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Temat: parowanie szyb

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar przemoo84
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    BYŁA 145 1.9 JTD 2000 r. :-(
    Postów
    111

    Domyślnie

    czyli nie tylko ja mam ten problem,
    mattom napisz coś więcej o co chodzi z ty ryżem?

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    JA z parowniem poradziłem sobie tak: Gazety pod wycieraczki - nie dlatego że są dziurawe ale gazety wchłaniają wilgoć. NA półkę przy tylnej szybie kilka gazet złożonych na pół i zaklejonych by się trzymały taśmą klejącą. I najważniejsza rzecz: wywalić zgniłe liście które zbierają się przy zawiasach maski (obok tych piankowych poduszek) i jedno pomijane często miejsce: Podszybie gdzie montowany jest filtr kabinowy. Instrukcję jak się tam dostać macie na stronie głównej w zakładce zrób to sam. Zajrzałem tam i wyciągnąłem 2 garście zgniłych liści. Przy każdy deszczu ta masa wchłania wodę a potem szyby parowały. Po wyrzuceniu liści obficie polać tam wodą(ostrożnie aby nie wlać do nawiewu) aby przepłukać kanalik odprowadzający wodę - to samo przy zawiasach maski. Pozdro
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  3. #13
    Madzia M.
    Gość

    Domyślnie

    Moja <była już> 145 na początku też miała problem z parowaniem....ale za każdym razem,przed końcem jazdy,włączałam zimny nawiew na przednią szybę lub też po wyłączeniu już silnika,otwierałam na chwilę drzwi pasażera i kierowcy,żeby temperatura wewnątrz auta zrównała się z temperaturą panującą na zewnątrz. To pomogło i parowanie szyb ustało Ale tak jak już ktoś tu pisał,warto od czas do czasu wyczyścić podszybie z zalegających tam liści...

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Według Mnie podstawową rzeczą do zrobienia jest uszczelnienie podszybia sylikonem wystarczy ta strona gdzie jest filter. Też tak miałem raz jak były takie deszcze obfite to tyle pary było w środku że nawiew na fula gorąco już nie dało się wytrzymać i para i tak nie zeszła. Po ściągnięciu podszybia patrzę filter cały mokry wysuszyłem uszczelniłem podszybie i póżniej za jakiś czas patrzyłem tam i filter suchy a i parowanie prawie całkowicie ustało teraz wycieraczki mokre od śniegu a i tak nie paruje tak bardzo jak kiedyś co musiałem jechać z otwartą szybą w wielki deszcz bo nic kompletnie nie było widać.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar aqaz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Konstantynów Łódzki
    Postów
    305

    Domyślnie

    co masz na myśli? Może opisz dokładnie, gdzie , jak i czym uszczelniłeś. Byłbym wdzięczny.
    dźwięk + przyspieszenie + elastyczność = V6

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Do wymiany filtra przeciwpyłkowego trzeba zdjąć podszybie od strony pasażera które znajduje się pod wycieraczką.Po wymianie lub wysuszeniu filtra i wyczyszczeniu z zabrudzeń zakładamy z powrotem podszybie i w tym momencie miejsce gdzie podszybie styka się z szybą przednią należy posmarować sylikonem bezbarwnym w taki sposób zeby woda która leci po szybie nie wpływała w szczelinkę pomiędzy podszybiem a szybą.a dlatego należy tak zrobić ponieważ ten plastik jest już z biegiem lat mało elastyczny i nie dolega dokładnie do szyby i w czasie obfitego deszczu woda poprostu leci prosto na filtr i jest on cały mokry.Jest jeszcze jeden patent rzeby zrobić tam taki daszek nad filtrem widziałem gdzieś w nowszych modelach takie coś ale trzeba użyć inwencji i samemu zrobić.A minusem tego sylikonu jest to że przy następnej wymianie filtra trzeba drapać sylikon z szyby rzeby to ładnie znowu przykleić i jest z tym kupa roboty i zabawy ale coś za coś. bezpieczństwo w czasie jazy bezcenne.

  7. #17
    Kowalski
    Gość

    Domyślnie

    też wymieniłem, dalej paruje, stosuje jednak metody Madzi i jest lepiej Brawo Madzia

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Cytat Napisał czupi Zobacz post
    Do wymiany filtra przeciwpyłkowego trzeba zdjąć podszybie od strony pasażera które znajduje się pod wycieraczką.Po wymianie lub wysuszeniu filtra i wyczyszczeniu z zabrudzeń zakładamy z powrotem podszybie i w tym momencie miejsce gdzie podszybie styka się z szybą przednią należy posmarować sylikonem bezbarwnym w taki sposób zeby woda która leci po szybie nie wpływała w szczelinkę pomiędzy podszybiem a szybą.a dlatego należy tak zrobić ponieważ ten plastik jest już z biegiem lat mało elastyczny i nie dolega dokładnie do szyby i w czasie obfitego deszczu woda poprostu leci prosto na filtr i jest on cały mokry.Jest jeszcze jeden patent rzeby zrobić tam taki daszek nad filtrem widziałem gdzieś w nowszych modelach takie coś ale trzeba użyć inwencji i samemu zrobić.A minusem tego sylikonu jest to że przy następnej wymianie filtra trzeba drapać sylikon z szyby rzeby to ładnie znowu przykleić i jest z tym kupa roboty i zabawy ale coś za coś. bezpieczństwo w czasie jazy bezcenne.
    Nie tędy droga. Sam sobie odpowiedziałeś, dlaczego miałeś mokry filtr. Powodem jest brak rynny nad filtrem, która odprowadza nadmiar wody.
    Osłona podszybia, nieważne stara czy nowa, to tylko plastik i nie jest jej zadaniem ochrona przed przenikaniem wody w miejscu styku z szybą.
    Pod osłoną, między brzegiem szyby a blachą podszybia jest kanalik, który odprowadza wodę spływającą z szyby i szczeliny naokoło niej. Sprawdźcie sobie to miejsce, bo często są tam nawtykane np. jakieś kawałki gumy, które przy wymianie szyby wcisnął majster, żeby ustawić szybę w czasie wklejania. Trzeba udrożnić ten kanalik, wyczyścić i założyc rynne nad filtr. Wtedy woda będzie ładnie spływac na środek, prosto do odpływu i na filtr nie spadnie nawet kropla.

  9. #19
    Madzia M.
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kowalski Zobacz post
    też wymieniłem, dalej paruje, stosuje jednak metody Madzi i jest lepiej Brawo Madzia
    Może całkiem to nie wyeliminuje parowania,ale na pewno będzie znacznie lepiej Chociaż ktoś docenił moje metody działania...he,he

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    Czy ten element z aukcji oznaczony numerem 245 powinien być nad filtrem przeciwpyłkowym i występuje we wszystkich wersjach? Bo ja tego nie Mam co wyjaśniało by że filtr po deszczu jest mokry.
    http://allegro.pl/alfa-romeo-146-pod...7.html#gallery

Podobne wątki

  1. Parowanie szyb
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 12-01-2016, 22:09
  2. [145] Parowanie Szyb
    Utworzone przez Jimbo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 10-12-2013, 19:19
  3. [MiTo] Parowanie szyb
    Utworzone przez kingulina w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 09:42
  4. [145] parowanie szyb, wilgoć
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-08-2010, 22:56
  5. [146] Parowanie szyb.
    Utworzone przez stet22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 00:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory