czy ktos z kolegów wymienial juz regulator napiecia w V6? czy jest do niego mocno utrudniony dostep czy jestem w stanie wymienic go sam na podjezdzie z uzyciem amatorskich narzedzi?
czy ktos z kolegów wymienial juz regulator napiecia w V6? czy jest do niego mocno utrudniony dostep czy jestem w stanie wymienic go sam na podjezdzie z uzyciem amatorskich narzedzi?
Generalnie, żeby wyjąć alternator to przydałby się kanał:
- odłączyć akumulator,
- zdjąć osłonę silnika od spodu,
- wykręcić filtr oleju (żeby mieć dostęp do przewodów alternatora),
- odłączyć przewody,
- zdjąć prawe koło, osłony i pasek,
- odkręcić alternator (dwie śruby),
- żeby go stamtąd wyjąć ja musiałem okręcić końcówkę drążka kier. i zdjąć łącznik stabilizatora
Ja wymieniałem cały alternator. Zajęło to jakieś 2 godz.
PS Alternator po regeneracji kupiłem przez internet na Auto Elektro Włodawa za 249 zł + przesyłka. Śmiga jak nowy.
Więc wyjecie alternatora okazalo sie dość proste (obyło się nawet bez odkręcania filtra oleju) , alternator sprawdzony przez elektryka, a diagnoza taka że nic z niego już nie bedzie zatarte łożyska, zero ładowania itp itd. (nie znam sie na tym) wiec zamowiłem już regenerowany tak jak kolega "kelpin" polecił. Jedyny problem ,że zanim ten alternator przyślą to pewnie jeszcze z tydzien auto postoi :/ Dzieki za pomoc i pozdro!