a powiedz mi jak zlokoalizowac wężyki akumulatora podciśnienia bo nie kumam o jakie chodzi ?
a powiedz mi jak zlokoalizowac wężyki akumulatora podciśnienia bo nie kumam o jakie chodzi ?
Akumulator podciśnienia jest to puszka na której jest zaworek do przepustnicy powietrza, jest na tylnej ścianie silnika położona centralnie (od góry patrząc)
Nr.1 Zbiornik/akumulator podciśnienia
Nr.2 Zawór sterowania przepustnicą powietrza
Nr.4 Wiązka którą trzeba wymienić (od overboosta aż po trójnik przewodu połączonego z pompą podciśnienia)
Nr.6 Overboost
Nr.7 Overboost => grucha turbo (oczywiście wymiana)
Wężyki gumowe z oplotem 4mm
Wielkie dzieki, ja co prawda mam inny silnik ,ale pewnie mniej wiecej tak jak mowisz bedzie to na tylnej scianie silnika gdzies... zerkne tam jak najszybciej ,a powiedz czym sie objawia jaka kolwiek nieszczelnosc na tych wezykach ...? Czy moze to byc przyczyna kopcenia ?
Nieszczelności na tych wężykach zakłócają pracę turbo, to powoduje wzrost spalania i mułowatość, kopcenie również ale nie w takim stopniu jak dziurawy dolot czy wtryski
Gdyby kogoś jeszcze interesował opisane przeze mnie problem to jego przyczyną okazał się bardzo dziwny chiptuning. Jakoś nikt na forum nie zauważył w zamieszczonych przeze mnie logach ogromnej dawki paliwa (która to była główną przyczyną kopcenia), podwyższonego ciśnienia doładowania i występującego przeładowania. Co ciekawe dało to bardzo niewielki przyrost mocy w stosunku do serii. Na szczęście samochód jest już po wgraniu oryginalnego programu, zaślepieniu EGR i lekkiej modyfikacji na 155KM i 350Nm. Kopcenie prawie całkowicie ustało. Pozdrawiam wszystkich![]()
a ja sie coś dopytam...tutaj mam jakiś filmik pokazujący spalanie 147... ciekawi mnie co to za zielony komunikat pojawiający się obok spalania w około połowie filmiku?
http://www.youtube.com/watch?v=8MDK5...eature=related
Panowie i Panie. Czytam ten temat jak i inne, na tym i na innych forach. Często pada stwierdzenie przy jakiś problemach..nieszczelny dolot, sprawdź dolot. Zastanówmy się co oznacza ten nieszczelny dolot ?. Brakuje tu precyzji, szczególnie gdy mowa o silnikach doładowanych. Dolot podzieliłbym na : dolot agdzie panuje podciśnienie - czyli od filtra powietrza > przepływomierz > rurka aż dochodzimy do turbosprężarki, i dolot b
gdzie panuje nadciśnienie tj. od sprężarki poprzez rurę trubo > intercooler, sam intercooler > rurę intercoooler - kolektor dolotowy. Czy ktoś widzisz różnicę, także jak ktoś komuś radzi sprawdź dolot to: gdy przepływomierz pokazuje za mało, to wtedy duża szansa że dolot A jest zły, gdy słychać świst turbiny, ewentualnie dymi i jest za małe ciśnienie doładowania to wtedy bym sprawdził dolot B
. Także piszmy dokładniej, zarówno gdy komuś pomagamy, i gdy udało nam się problem rozwiązać, bo dolot (powietrza) to długa droga . Czy tylko ja zauważyłem taki problem w postach ?